Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flatbed scanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flatbed scanner

Ik ben aan het uitkijken voor een goede scanner , bedoeling is om er oude foto's van voor het digitale tijdperk mee in te scannen en te digitaliseren, eventueel ook de mogelijkheid om dia's in te scannen. Ik heb totaal geen ervaring met die dingen, iemand tip's ? Budget tot pakweg 200 a 250 euro max
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Re: Flatbed scanner

Heel erg tevreden: van een EPSON V330.
    M.V.G.

Comment

Als je die ook voor negatieven wil gebruiken, dan moet je er zeker eentje zoeken waarbij er de mogelijkheid is om licht door het negatief of de dia te laten schijnen.
      Anders zal je nooit een goede kwaliteit krijgen (er moet dan dus een extra lichtbron in het deksel zitten).

Een echte negatiefscanner zal nog betere resultaten geven, maar die is nog veel duurder dan een fladbedscanner (toch als de kwaliteit van de scans belangrijk is).

De bewerkingssoftware is eigenlijk ook belangrijk, op die manier worden de dia's en negatieven automatisch "opgekuist".
      Kasjes en stofjes worden automatisch verwijderd, en dat werkt heel goed met de juiste software.
      Bij de negatiefscanner die ik onlangs geleend heb zat "Digital Ice", en dat werkt echt heel erg goed.
      Hier zie je een voorbeeldje:
      Didero.nl, Weesp - Fotografie, Diascanner Negatiefscanner Verhuur, Scanservice

Ik had via Google gezocht naar voorbeelden van die Digital Ice, nu zie ik dat je daar ook scanners kan huren.

Met die Digital Ice ingeschakeld duurde het wel bijna een kwartier per negatief.
      Daarbij maakte de snelheid van de computer niets uit, het ging even snel (of traag) op mijn 6 jaar oude laptop dan op mijn PC met een i5 processor.
      Last edited by Black B@ndit; 12 augustus 2011, 16:24.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

hey,

jouw zoektocht is ten einde blijkbaar... nu zit ik met een CD'tje met scans van 1200*1800 van geringe kwaliteit. Film heeft mss. wat lang gelegen, of werd ook slecht ontwikkeld.

In elk geval: welke resolutie haal jij op een deftige manier uit je 35mm negatieven? Heb je ergens enkele voorbeeldjes staan?

Thx,

Y.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Intussen heb ik mij een Epson V600 Photo scanner aangeschaft. Mooi en degelijk toestel die toch aardige resultaten kan neerzetten, echter is het wel zo dat het ene negatief het andere niet is… ook al zijn ze even oud… Bij sommige negatieven kan ik echt heel mooie resultaten krijgen en soms zijn ze gewoon waardeloos om iets mee te doen…
          Enig minpuntje in mijn ogen is de krakemikkige negatiefhouder die toch wel iets degelijker mocht geweest zijn zeker als je in die prijsklasse zit, verder tevreden van mijn koop, de bijgeleverde software zit knap in elkaar.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Intussen heb ik mij een Epson V600 Photo scanner aangeschaft. Mooi en degelijk toestel die toch aardige resultaten kan neerzetten, echter is het wel zo dat het ene negatief het andere niet is… ook al zijn ze even oud… Bij sommige negatieven kan ik echt heel mooie resultaten krijgen en soms zijn ze gewoon waardeloos om iets mee te doen…
            Enig minpuntje in mijn ogen is de krakemikkige negatiefhouder die toch wel iets degelijker mocht geweest zijn zeker als je in die prijsklasse zit, verder tevreden van mijn koop, de bijgeleverde software zit knap in elkaar.
            Mag ik je vragen voor nog wat meer gebruikservaringen die je ondertussen met dit toestel hebt? Ben dit toestel ook aan't overwegen!

Comment

Working...
            X