Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaringen met Benro balhoofd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaringen met Benro balhoofd?

Ik heb een L-bracket van Kirk en zoek nu een goed balhoofd te kopen.
    Mijn toestel is een Canon 5D en mijn zwaarste lens is de 70-200 f/4.
    De balhoofden van Kirk kosten $275,- of $375;- + verzendingskosten en invoerkosten.
    Een balhoofd van Benro kost 159 euro.
    Balhoofden van Markins kosten een veelvoud hiervan.
    Is een Benro dan zoveel minder in kwaliteit?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: Iemand ervaringen met Benro balhoofd?

Een kennis heeft een vrij stevig Benro balhoofd die makkelijk zijn 500 F4 aankan. Ik heb een Feisol CB-50 balhoofd van hetzelfde kaliber maar ik vind zijn Benro toch soepeler en geen speling. Misschien heb ik maandagochtend exemplaar ofzo, er zit op m'n Feisol wat speling bij het pannen.
    Ik heb ook een piepkleine Benro B-0 met een kleine redged tripod voor trektochten en die kan de 300 2.8 net aan
    Voor jou zwaarste lens is een iets groter model zoals een B-2 of B-3 beter om soepel en stabiel te bewegen.
    De kwaliteit zit wel goed denk ik. Zijn Benro is al enkele jaren oud en werkt nog steeds als nieuw.
    Met een Markins heb ik nog niet gewerkt maar die zal wel beter zijn als ik de fora van fredmiranda en dpreview moet geloven. 375$ is in Euro's al heel wat minder ook.
    Last edited by Bart G; 11 augustus 2011, 22:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart G
      Een kennis heeft een vrij stevig Benro balhoofd die makkelijk zijn 500 F4 aankan. Ik heb een Feisol CB-50 balhoofd van hetzelfde kaliber maar ik vind zijn Benro toch soepeler en geen speling. Misschien heb ik maandagochtend exemplaar ofzo, er zit op m'n Feisol wat speling bij het pannen.
      Ik heb ook een piepkleine Benro B-0 met een kleine redged tripod voor trektochten en die kan de 300 2.8 net aan
      Voor jou zwaarste lens is een iets groter model zoals een B-2 of B-3 beter om soepel en stabiel te bewegen.
      De kwaliteit zit wel goed denk ik. Zijn Benro is al enkele jaren oud en werkt nog steeds als nieuw.
      Met een Markins heb ik nog niet gewerkt maar die zal wel beter zijn als ik de fora van fredmiranda en dpreview moet geloven. 375$ is in Euro's al heel wat minder ook.
      Jouw 300mm weegt 2.400 gram, de zwaarste 70-200 weegt net geen 1.500 gram. Waarom zou iemand met een lichtere lens een zwaarder/steviger balhoofd nodig hebben?
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik heb een dure Arca Swiss en een Benro B1. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nauwelijks of geen verschil zie in klemvastheid en gebruiksgemak tussen de twee.
        De B1 draagt makkelijk een 300/4 en TC of een 70-200/2.8 zonder veel probleem.
        Voor bvb 300/2.8 zou ik wel een tikje zwaarder kiezen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En zit er nergens speling op die Benro?
          Ik dacht ook om de B-2 te kopen, en past mijn Kirk L-Bracket daar dan op?

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            En zit er nergens speling op die Benro?
            Ik dacht ook om de B-2 te kopen, en past mijn Kirk L-Bracket daar dan op?
            Grtz, RF
            Ik heb nog geen speling waargenomen; vast is vast.
            De balhoofden van Benro zijn Arca Swiss compatibel, dus zal je Kirk bracket daar allicht op passen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het is dus de Benro B-2 geworden, vandaag besteld bij Fotoshop Aalten.

Grtz, RF

Comment

Ook ik heb die B2, een stevig balhoofd. Prijs kwaliteit zeer goed.
                Een vegelijkbaar balhoofd van Markins kost het 4-voudige.

Comment

Ik heb een benro gehad. Fijn balhoofd, werkte redelijk goed, voor een jaar dan toch.
                  Daarna kwam de snelkoppelingsplaat los van de bal zelf: ijzermoeheid!

Leuk hoor, daar sta je dan op reis! En dat van te gebruiken in combinatie met een 150mm macro. Het was het allerduurste balhoofd dat benro toen verkocht (bijna 200 euro bij konijn).

Nu werk ik gewoon met een M20. Dat ding doet tenminste zijn werk. Heeft al meermaals gedoken in zee, bij -25 in polen gestaan, bij ******weer in de varanger in noorwegen, en het ziet er uit alsof hiet niet gebruikt is.
                  Website

Comment

ik heb de BH2-M op een alu Benrostatief (was een kit) en die houd mijn 7D met BG en 70-200 L IS II zonder problemen in elke positie.
                    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
                    X