Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niveau batterijen 'aa' lezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niveau batterijen 'aa' lezen

Waarde BD ers
    Ik maak geregeld gebruik van een batterij pack van canon,
    waarin ik AA batterijen gebruik.
    Nu en dan gaat dit echter de mist in,
    dit door dat ik denk dat ik enkele batterijen heb,
    in mijn flits of mijn batterij pack die niet goed meer, of niet meer werken.
    (opladen????)

Nu is mijn vraag, of er iemand op de hoogte is, hoe ik de 'lading' van oplaadbare (2700) batterijen kan controleren op hun al dan niet volledig geladen zijn.

Met dank voor jullie tijd.

Sesselle Kurt

Oosteeklo
    Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

Re: niveau batterijen 'aa' lezen

Ik doe dit met een 'powerman bt-100 battery tester'
    Groeten Hervé.

Comment

ik zou je de MAHA 9000 lader aanbevelen.
      daarmee kan je de batterijen "verversen" (break in) maar ook nauwgezet zien welke cellen nog volle capaciteit halen en zo.
      voor de prijs moet je het niet laten, 50 euro dacht ik +-

Comment

Juist zelf eentje gekocht.

De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.

+ 10,00 € verzending

PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          ik zou je de MAHA 9000 lader aanbevelen.
          daarmee kan je de batterijen "verversen" (break in) maar ook nauwgezet zien welke cellen nog volle capaciteit halen en zo.
          voor de prijs moet je het niet laten, 50 euro dacht ik +-
          ^ sterk aan te raden
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

Comment

Ik gebruik ook de Maha MH-C9000 om de AA en AAA accu's te laden en te testen.
            Via de zoekfunctie vind je hier op het forum wel de nodige uitleg over die lader.

Welk merk zijn de 2700mAh accu's,
            Ik heb zelf zo'n setje gehad van Vapex-Tech, en die heb ik na 2 jaar laten recycleren omdat er één cel niet goed meer werkte, en omdat de andere al een veel lagere capaciteit hadden dan in het begin.

Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar accu's met een lage zelfontlading, die blijven veel langer heel dan de gewone accu's die volgens de fabrikant een grotere capaciteit hebben (volgens de fabrikant dus, bij de tests valt dat gewoonlijk wel een beetje tegen).
            De LSD-accu's (low selfdischarge) zijn ook veel handiger in gebruik. Als je die geladen in de fototas steekt, dan kan je ze na een jaartje nog zonder problemen gebruiken, gewone accu's zijn meestal na een paar maanden al vanzelf leeg door zelfontlading.
            Last edited by Black B@ndit; 12 augustus 2011, 16:05.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

En lees zeker:
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
              X