Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell XPS17, XPS15, of ... ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dell XPS17, XPS15, of ... ?

Hoi,

Ik ben van plan om mij binnen dit en enkele weken een nieuwe laptop aan te schaffen.
    Momenteel heb ik een Dell Inspirion 17'. Altijd tevreden over geweest maar hij is intussen 4 jaar oud en echt snel is hij niet meer te noemen.
    De laptop wordt in hoofdzaak gebruikt om emails te checken en te surfen, maar hij moet ook krachtig genoeg zijn om er Photoshop CS5, Indesign CS5 en Lightroom 3 op te draaien.

Gezien mijn positieve ervaring met Dell heb ik mijn oog laten vallen op de XPS reeks.
    Ik twijfel echter vooral over de formaatkeuze. Een 17 inch scherm is interessanter voor fotobewerking omwille van de schermresolutie (1600 x 900) maar echt portable is zo'n 17 inch scherm niet meer te noemen. Als je de configuratie wat opdrijft ben je sowieso ook verplicht om voor de 9 cels batterij te gaan ipv 6 cels wat de draagbaarheid al helemaal niet ten goede komt.

Nu zag ik dat bij het formaatje kleiner XPS15, je de optie hebt om te kiezen voor een HD scherm waarbij je ondanks die 15 inch toch een resolutie hebt van 1920 x 1080 in tegenstelling tot de standaard 1366x768.
    Maar zo'n scherm kost wel centen dus dan wordt de 15 inch HD duurder dan de 17 inch. Maar het geheel zal wel draagbaarder zijn.

Heeft er iemand ervaring met zo'n hoge schermresolutie bij een 15 inch scherm.
    Is dat een beetje aangenaam om beelden te verwerken, of wordt alles toch een beetje klein.

Moest iemand nog andere aanraders hebben, I'm open to suggestions. Maar mijn eerste zoektocht gaf me toch het gevoel dat je bij Dell een aardige configuratie hebt voor een scherpe prijs (momenteel trouwens sterke promo op XPS modellen, slechts tot 4 aug).

budget +/- 1000 euro, die 15 inch HD gaat wel al iets duurder
    wensen : i7 processor 2nd gen, min. 6 GB RAM, videokaart min 1GB, liefst meer. Snelle harde schijf 7200rpm, grootte +/- 500 GB of meer.

Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom.

Robynn
    Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4
Working...
X