Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Vortex Media Storm Jacket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Review Vortex Media Storm Jacket

    Review Vortex Media Storm Jacket

    Elke fotograaf komt buiten met zijn materiaal en wordt dan geconfronteerd met het feit dat dit absoluut droog dient te blijven tijdens een regenbui. Gaan schuilen is zeker een optie, maar dan kunnen er misschien leuke opnames gemist worden. Kiezen om te blijven staan in de regen zonder bescherming kan echter veel schade opleveren aan camera en/of lens.

    Sommige fotografen leggen dan een doekje op hun lens tegen de regen en anderen gebruiken een plastic zak. Op zich zijn het erg goedkope oplossingen, maar ongetwijfeld bent u het ermee eens dat ons dure materiaal optimaal dient beschermd te worden. Vortex Media bracht enige tijd geleden de “Storm Jackets” op de markt. Het zijn eenvoudige regenhoezen in verschillende uitvoeringen, kleuren en maten die je een goede bescherming moeten geven tegen de regen.



    © Vortex Media

    Zware regenval:
    Aangezien in België het stevig kan regenen, wou ik graag de proef op de som nemen en de regenhoezen aan een stevige test onderwerpen. Tijdens een openlucht festival nam ik de regenhoes mee. Tijdens één van de concerten regende het zo hard, dat het water over de hoes op de grond gutste. Na de shoot, checkte ik het materiaal in de persruimte en alles was kurkdroog!

    Werkwijze:
    Om de Storm Jackets over je lens te trekken moet je geen handige harry te zijn. Schuif eerst de kant die achteraan je body moet komen over je lens en zonnekap. Schuif nadien alles door tot je de het andere uiteinde kunt plaatsen aan het begin van je zonnekap. Trek even het elastiekje stevig aan. Het is echt kinderspel! Achteraan kan je alles over je camera trekken en ook hier het elastiekje aantrekken zodat enkel de zoeker nog vrij is. Enkel bij een “Pro-versie” kan je onderaan de lens de velcro losmaken om alles op statief te zetten.

    TIP: Als je dus graag je zoomlens bedient zonder de regenhoes erover, neem je dus best een pro-versie.

    Eenvoudig:
    Als je de Vortex Media Storm jackets vergelijkt met andere regenhoezen, valt het direct op dat deze regenhoezen eerder in het gamma vallen van de “eenvoudige, maar degelijke regenhoezen”. Hiermee bedoel ik dat het geen elegante plastic zak is, maar wel degelijk een regenhoes met de nodige afsluitingen. Het kan echter ook niet vergeleken worden met de professionele regenhoes zoals de Hydrophobia van Think Tank, maar deze kost dan ook wel 5 keer meer!

    Combinatie met statief: (Enkel met de pro-versie)
    De regenhoes over je lens en camera plaatsen is erg eenvoudig, dat las je in bovenstaande alinea. Wil je de hele combinatie nu op een statief plaatsen, open je eenvoudig de klittenband en plaats je de lensvoet erop. Nadien kan je de klittenband opnieuw sluiten. Dit vraagt wel wat oefening voor het vlot verloopt.

    Aankoop:
    Momenteel is er maar 1 leverancier die deze regenhoezen aanbiedt in België: Foto Konijnenberg.

    De Storm Jackets worden geleverd in een redelijk klein zakje met een klein, maar degelijk ritsje. De regenhoes zelf kan je eenvoudig over je lens schuiven. Ter hoogte van je zonnekap en je body zit er telkens een elastiek om alles stevig af te sluiten.


    © Vortex Media

    Versies, maten en kleuren:
    De Storm Jackets zijn in 2 versies te krijgen: Standaard en Pro. Het enige verschil is dat de “Pro” versie onderaan een klittenband heeft en je de lens eventueel op statief kunt zetten. Persoonlijk vind ik dit wel handig.


    © Vortex Media

    Alle regenhoezen zijn te verkrijgen in verschillende kleuren: zwart, camouflage, rood en geel voor de standaard versie en zwart en camouflage voor de pro versie. Persoonlijk val ik niet zo op hevige, opvallende kleuren. Mijn voorkeur gaat eerder naar camouflage uitvoering voor lenzen die ik in de natuur gebruik of voor zwart als neutrale kleur.


    © Vortex Media

    Voor de afmetingen kan je kiezen uit s, m, l, xl of xxl. Om te weten welke afmeting je nodig hebt, moet je de lengte meten van de voorkant van je zonnekap tot en met de achterkant van je body. Nu kan je kiezen voor een Small (11” of 28cm), Medium (17” of 43cm), Large (23” of 58cm), Extra Large (27” of 68cm) of Extra Extra Large (31” of 78cm).


    © Vortex Media

    Conclusie:
    Voor de prijs van 25€ tot maximum 41€ afhankelijk van de versie en afmeting + de verzendingskost heb je een degelijke regenhoes. Als je dus af en toe een regenbui te verwerken krijgt, is deze regenhoes een erg degelijke oplossing voor een goede prijs.

    Meer info: Vortex Media

    Wedstrijd:
    Dankzij Vortex Media mag er een “Storm Jacket M Pro Black” gratis weggegeven worden ter waarde van 37,74€!

    Abonneer je NU op mijn nieuwsbrief en dan ontvang je op 7 augustus de prijsvraag. Tegen uiterlijk 26 augustus wordt je antwoord verwacht en twee dagen later zal dan de winnaar bekend gemaakt worden.

    Zorg er dus voor dat je VOOR 7 augustus geabonneerd bent op mijn nieuwsbrief!

    Met vriendelijke groeten,
    Sven Michiels

  • #2
    Re: Review Vortex Media Storm Jacket

    interessant

    heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief

    in ieder geval is het inderdaad precies iets heel handig, vooral als je een model hebt die geen schrik heeft van regen en dus een regenshoot wenst te houden

    mss nog een bijkomende vraag, is het een probleem als je bvb de grootste neemt om alle lengtes van lenzen te kunnen coveren?

    ook zie ik da ze maar 1 benaming hebben bij konijn, is het dan de standaard die ze verkopen of de pro-versie?
    Last edited by SVIS; 21 juli 2011, 09:51.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Review Vortex Media Storm Jacket

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      mss nog een bijkomende vraag, is het een probleem als je bvb de grootste neemt om alle lengtes van lenzen te kunnen coveren?
      Technisch gezien zou je inderdaad de grootste kunnen kopen en gebruiken voor elke lens, maar praktisch is dit niet werkbaar!
      Als ik de XXL storm jacket (gemaakt voor mijn 600mm lens) ga gebruiken op mijn 24-70mm lens zit ik met bijna 50cm teveel aan stof en dat hindert je bij het fotograferen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      ook zie ik da ze maar 1 benaming hebben bij konijn, is het dan de standaard die ze verkopen of de pro-versie?
      Als je op hun website rechts bovenaan de woorden " storm jacket" invult bij het zoekvenster, krijg je normaal 19 resultaten.
      Hierin zitten de standaard versies, maar ook de pro-versies.

      Mvg,
      Sven

      Comment

      Working...
      X