Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin Filterhouder en filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Cokin Filterhouder en filters

    Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
    dus een "Gradual ND2 Color Conversation Filter 4 Cokin P series"
    is geen echte cokin p filter?

    zijn daar geen wetten voor die verbieden namaakgoederen met de echte naam te verkopen?

    trouwens geven de cokins inderdaad kleurzweem, dat is geweten. Maar amper 3 euro als oefenmodelletje om later de juiste lee filter van 100 euro te kopen, vind ik toch niet zo slecht. Het geeft een beetje oefenruimte.
    liever 3 cokins kopen en daaruit besluiten dat ik 1 lee nodig heb, dan 3 lee's te kopen en te beseffen dat ik er 2 niet ga gebruiken.
    4 (lees for ) cokin p series. Wil alleen zeggen dat je die filters in een Cokin p filterhouder kan gebruiken. Hetzelfde filter maar dan wel door Cokin gemaakt heet een 121 L (nd2).........

    1 gradueel filter welke alle situaties aan kan .....ik kom eens kijken wanneer je dat filter hebt Die situaties waar je telkens slechts enkel dat ene filter van Lee nodig hebt doen dun. Hoe ben je er trouwens zeker van dat de waarde van zo'n goedkope filters overeen komt met de werkelijke waarde van die ene Lee die je uiteindelijk wil kopen? Ik zie dezelfde situaties 10-tallen keren per week terugkomen op allerlei fora.....men denkt met een goedkoop filter , statief , lens of ander fotomateriaal nen dikken haas geschoten te hebben om dan naderhand toch tot de conclusie te komen dat ze beter direct wat meer geinvesteerd hadden. In jouw geval riskeer je niet echt veel hé....doe gerust, en laat ons dan binnenkort ook weten hoe goed(krasvrij, kleurneutraal.ed) die plastieken filters zijn. Dan moeten mensen die na u komen er toch al geen centjes meer aan verliezen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #17
      Re: Cokin Filterhouder en filters

      '1 filter die alles aankan' is nu echt niet mijn bewering. Alleen wil ik eerst wat experimenteren met enkele goedkope dingetjes om uiteindelijk te weten wat ik nodig zou hebben en of ik het wel leuk/de moeite vind. Als ik dan zie dat ik de gewoonte krijg alleen maar met 3 stops lager te werken, dan koop ik er geen duurdere van 1 stop maar van 3.
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

      Comment

      Working...
      X