Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip 550D, hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijgrip 550D, hulp gevraagd

Ik heb een Canon 550D, nu zou ik graag een extra batterij en batterijgrip kopen. Is zo'n batterijgrip standaard of is dit voor elke camera anders? (zelfde met de batterij?) Zijn er merken of bepaalde grips aan te raden?

Mvg, Toon
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

Re: Batterijgrip 550D, hulp gevraagd

De batterijen die in je 550d zitten, komen enkel voor bij de 550d en de 600d als ik mij niet vergis. De batterygrips zullen dus ook enkel op deze 2 toestellen passen. (m.a.w. zeker niet universieel)

Hier vind je een aantal batterygrips die op jouw body passen (alsook de batterijen als je bij de andere accesoires gaat kijken)
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Re: Batterijgrip 550D, hulp gevraagd

Het zijn dus de zelfde batterijen als die welke in je camera gaan.
      Optioneel heb je soms de mogelijkheid om te werken met AA cellen die je in de grip kan plaatsen.

Je kan de grip krijgen van het merk zelf (relatief duur) of in namaak (goedkoop maar opletten voor de kwaliteit want er zit veel verschil in)

Somige namaaks zijn even goed als het origineel, zelfde verhaal voor de batterijen trouwens. Opletten is de boodschap.

Comment

Working...
      X