Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

    Maw ik zoek naar de juiste kabel om mijn toestel (d300) automatisch te laten afgaan bij flitslicht of het signaal vanuit een 3,5 stereo uitgang.

    ik ben dus niet op zoek naar pocket triggers die flitsen laten afgaan wanneer ik de camera indruk maar wel het omgekeerde (.

    ik dacht dit te kunnen doen op een D300 met een stereo jack en pc sync cable maar het toestel reageert niet.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    Maw ik zoek naar de juiste kabel om mijn toestel (d300) automatisch te laten afgaan bij flitslicht of het signaal vanuit een 3,5 stereo uitgang.

    ik ben dus niet op zoek naar pocket triggers die flitsen laten afgaan wanneer ik de camera indruk maar wel het omgekeerde (.

    ik dacht dit te kunnen doen op een D300 met een stereo jack en pc sync cable maar het toestel reageert niet.

    Je moet zeker al vertrekken van het contact op de camera dat je gebruikt met een kabel of draadontspanner, daarmee kan je de camera ook activeren, ik weet dat pocket wizard daar kabels voor maakt, maar dan laat je de camera afgaan door een druk op de knop van de PW, en dat is waarschijnlijk niet wat je echt wenst.
    Er zal dus wat elektronica aan te pas komen en daar ben ik ook niet sterk genoeg in.
    Probeer is in contact te komen met Frans VDM, die is hier ook op de site en dat is "De krak" voor zulke zaken.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Probeer is in contact te komen met Frans VDM, die is hier ook op de site en dat is "De krak" voor zulke zaken.

      MVG, Jeff C.
      Inderdaad, Frans contacteren, google ook eens op fotoopa, daar vind je zijn wonderbaarlijke opstelling en foto's terug.

      Wil je hem mailen, Frans Vandemaele frans.vandemaele@skynet.be

      Woont in Oostrozebeke Devid, dus niet zo ver voor jou.

      Comment


      • #4
        Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        Maw ik zoek naar de juiste kabel om mijn toestel (d300) automatisch te laten afgaan bij flitslicht of het signaal vanuit een 3,5 stereo uitgang.

        ik ben dus niet op zoek naar pocket triggers die flitsen laten afgaan wanneer ik de camera indruk maar wel het omgekeerde (.

        ik dacht dit te kunnen doen op een D300 met een stereo jack en pc sync cable maar het toestel reageert niet.
        Met een kabel alleen vrees ik dat het niet zal lukken, daar moet wat electronica bij, maar dan zit je nog met een snelheidsprobleem, tegen dat je camera afgaat, is het flitslicht reeds lang weg, een flits duurt max een paar milliseconden, terwijl de beste camera's met een vertraging zitten van minimum 50 milliseconden, tenzij je toepassing een gans andere bedoeling heeft.

        Comment


        • #5
          Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Met een kabel alleen vrees ik dat het niet zal lukken, daar moet wat electronica bij, maar dan zit je nog met een snelheidsprobleem, tegen dat je camera afgaat, is het flitslicht reeds lang weg, een flits duurt max een paar milliseconden, terwijl de beste camera's met een vertraging zitten van minimum 50 milliseconden, tenzij je toepassing een gans andere bedoeling heeft.
          ik heb een eletronisch toestel dat een flits laat reageren op geluid via een 3.5mm kabel.
          Ik wil dit gebruiken om een vurend wapen of champagnekurk te fotograferen.
          Maar hiermee kan ik nog niet mijn toestel laten triggeren tenzij ik met een heel lange sluitertijd in pikdonker werk en enkel het licht van de flits gebruik.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

            Werkt het wel als je de autofocus op de camera uitschakelt?
            Ik keek bij Hiviz.com, zelfs met dat eenvoudige materiaal kun je een camera sturen, mits je de juiste aansluiting gebruikt.


            Groet Hans.

            Comment


            • #7
              Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
              Werkt het wel als je de autofocus op de camera uitschakelt?
              Ik keek bij Hiviz.com, zelfs met dat eenvoudige materiaal kun je een camera sturen, mits je de juiste aansluiting gebruikt.


              Groet Hans.
              heel interessante piste maar ook daar gebruiken ze het geluid op de flits aan te sturen en fotograferen ze in een volledig donkere omgeving met lange sluitertijd.

              Comment


              • #8
                Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

                Toch lees ik heel duidelijk twee hoofdstukken:
                1 Connecting to a flash unit.
                2 Connecting to a camera.
                Hierin staat een link naar naar verloopkabels en een manier om zelf een verloopkabel te maken


                De TS geeft niet aan over welk apparaat te beschikken; HiViz is meer illustratief bedoeld.

                Een ander is bv de CameraAxe, die wat luxer in elkaar zit. Zeker de CA heeft een lichtsensor waarmee bv bliksem kan worden gefotografeerd.



                Groet Hans.
                Last edited by J.Hoes; 11 juli 2011, 09:59. Reden: tekst

                Comment


                • #9
                  Re: stereo jack of flash naar camera trigger gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  ik heb een eletronisch toestel dat een flits laat reageren op geluid via een 3.5mm kabel.
                  Ik wil dit gebruiken om een vurend wapen of champagnekurk te fotograferen.
                  Maar hiermee kan ik nog niet mijn toestel laten triggeren tenzij ik met een heel lange sluitertijd in pikdonker werk en enkel het licht van de flits gebruik.
                  Inderdaad Devid, en dat zal nooit gaan ook vrees ik, daarvoor is de sluitervertraging veel te lang, Frans VDM werkt ook met een heel ingewikkeld Systeem, hij werkt ook met belichtingstijden van 30 sec. met daar bovenop een zeer snelle centraalsluiter, technische gegevens kan je lezen op zijn website.

                  @J.Hoes
                  Zeker de CA heeft een lichtsensor waarmee bv bliksem kan worden gefotografeerd.
                  Een bliksenschicht duurt heel wat langer dan een flits, maar de tijd die je camerasluiter nodig heeft, kan je niet inkorten, die eerste 45 miliseconden (bij de beste camera's) ben je kwijt, daar kan je niet omheen, tenzij zoals reeds gezegd in volledige duisternis en met een lange belichting.

                  The D300 reacts with lightning speed, powering up in a mere 0.13 seconds and shooting with an imperceptible 45-millisecond shutter release lag time.


                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  Maw ik zoek naar de juiste kabel om mijn toestel (d300) automatisch te laten afgaan bij flitslicht of het signaal vanuit een 3,5 stereo uitgang.

                  ik ben dus niet op zoek naar pocket triggers die flitsen laten afgaan wanneer ik de camera indruk maar wel het omgekeerde (.

                  ik dacht dit te kunnen doen op een D300 met een stereo jack en pc sync cable maar het toestel reageert niet.

                  Afstandsbediening werkt op een D300 alleen met een Nikon MC22 Devid, KLIK of een namaakproduct waar je de kabel met tien polige stekker van afknipt, met die stereo jack kan je niets aanvangen, dat werkt alleen ter aansturing van flitsen.
                  Last edited by Guest42; 11 juli 2011, 13:14.

                  Comment

                  Working...
                  X