Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

    Zag net een persbericht passeren dat interessant kan zijn, betaalbare IPS schermen voor fotografen... prijs IPS236: 209 euro, E2370: 259 euro.
    Of ze effectief goed zijn: geen idee :-)

    LG IPS-MONITOREN: LEVENSECHTE KLEUREN VOOR GAMERS EN FOTOGRAFEN

    LG IPS236 zelfs tot ‘Best Entry Level Photo Monitor’ uitgeroepen door TIPA

    Mechelen, 22 juni 2011 –– LG Electronics (LG) introduceert twee nieuwe IPS-monitoren (In-plane Switching), die het hart van fotografen en gamers harder zal laten slaan. De monitoren bieden ongekende kleurrendering en een brede kijkhoek, tegen een betaalbare prijs.

    Exact de kleuren van het origineel – optimaal voor fotografen
    Dankzij de premium IPS-technologie worden enthousiaste fotografen op hun wenken bediend, met een monitor die hun DSLR/geavanceerde camera’s optimaal aanvult. De TIPA (Technical Image Press Association) heeft de IPS236 en IPS231 monitoren van LG bekroond met een ‘Best Entry Level Photo Monitor’ award. De monitor is onderscheiden met de prijs vanwege de ongekende kleurrendering en brede kijkhoek - mogelijk gemaakt door de combinatie van heldere LED achtergrondverlichting en geavanceerde IPS paneeltechnologieën - bovenop de betaalbare prijs. Dit betekent dat de monitoren video’s en foto’s optimaal en met realistische kleuren weergeven. Deze kenmerken worden door zowel amateurfotografen als professionals zeer gewaardeerd.

    “LG heeft een pioniersrol vervuld bij de ontwikkeling van IPS panelen. Het winnen van een dergelijke prestigieuze award is dan ook enorm inspirerend en een erkenning van onze toonaangevende positie bij de ontwikkeling van LED LCD-monitortechnologie”, aldus Stephanie Hallemans, Marketing Monitoren bij LG België.


    Let op gamers! LG Thru Mode technologie verhelpt input-lag
    Input-lag (de tekortkoming in tijd waarin een beeld van de computer naar het scherm wordt verzonden) is een frustratie voor fans van snelle shooter games. Met de LG E2370 monitor kun je in games real-time, dus zonder enige tijdsvertraging, reageren. Deze modus is vooral handig tijdens (online) schiet- en vechtgames. Daarnaast garandeert het IPS paneel van de E2370 authentieke kleuren en een ongekend brede kijkhoek, zodat je geniet van ware kleuren, ongeacht van welke kant je ze ook bekijkt. De E2370 wordt nu tevens geleverd met de populaire PC-Game “Assassins Creed – Brotherhood”.

    Videodemonstratie van de IPS236: http://www.youtube.com/watch?v=u5qpq6TDhFw
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

  • #2
    Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

    Ik heb een 2370V gekocht deze week en ik heb het scherm gekalibreerd met de spider 3 Elite het geeft een gamut die perfect het sRGB bereikt dekt. Der is dus zeker mee te werken. Voor zijn geld heb je hier echt wel veel monitor ik betaalde 239 euro ervoor.
    Aangezien het nog maar één dag werkelijk staat opgesteld heb ik er nog niet echt ervaring mee, het zou een CRT scherm moeten vervangen bij mij en dat is wel een zware opgave, binnen enkele weken kan ik meer zeggen, ik ga het scherm ook nog is vergelijken met een apple cinemadisplay van 23 inch.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

      Jeff,

      kan je eens kijken hoe de brightness/contrast en RGB instellingen van je LG staan om binnen de norm te vallen voor je calibratie software?

      Hoe lager deze staan, des te langer zal het scherm de referentie kunnen houden, als je ergens nu al tegen de limiet zit van een van deze instellingen dan zal je hem geen drie tot vijf jaar sRGB kunnen laten weergeven ... nu het blijft een mooie prijs hé ... beide zijn 23 inch, dus niet te groot.

      Mark
      Last edited by LamboCars; 24 juni 2011, 08:18.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Jeff,

        kan je eens kijken hoe de brightness/contrast en RGB instellingen van je LG staan om binnen de norm te vallen voor je calibratie software?

        Hoe lager deze staan, des te langer zal het scherm de referentie kunnen houden, als je ergens nu al tegen de limiet zit van een van deze instellingen dan zal je hem geen drie tot vijf jaar sRGB kunnen laten weergeven ... nu het blijft een mooie prijs hé ... beide zijn 23 inch, dus niet te groot.

        Mark

        Ik heb op vraag van de software de brightness op 26 geplaatst, daar waar ze als default op 100 staat, aan de contrastsetting is niet geraakt.
        ik heb een zwartpunt van 0,21 en een witpunt van 120,5 en een deltaE white Point 0,3 en 50% gray 0,1

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Ik heb op vraag van de software de brightness op 26 geplaatst, daar waar ze als default op 100 staat, aan de contrastsetting is niet geraakt.
          ik heb een zwartpunt van 0,21 en een witpunt van 120,5 en een deltaE white Point 0,3 en 50% gray 0,1

          MVG, Jeff C.
          Dat zijn geen slechte cijfers, ik denk dat die monitor het toch wel enkele jaren zal volhouden dan ... heeft ie een wandbevestiging of zit de voet er vast aan ?

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Dat zijn geen slechte cijfers, ik denk dat die monitor het toch wel enkele jaren zal volhouden dan ... heeft ie een wandbevestiging of zit de voet er vast aan ?

            Mark
            De voet is demonteerbaar en inbegrepen, een wandbevestiging is leverbaar, maar nog van belang is, de monitor heeft twee HDMI ingangen één DVI en één VGA ingang en der is tussen deze ingangen te schakelen met de bijgeleverde afstandsbediening.

            MVG, Jeff c.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

              Dell heeft al een tijdje 2 schermen met IPS in zijn aanbod die in dezelfde prijsrange liggen.
              nl de UltraSharp U2211H en U2311H.
              Dus LG is niet de enige die ips panels aanbied aan een scherpe prijs ;-)

              Zou wel eens goed zijn om beide schermen naast elkaar te plaatsen en te vergelijken
              Fuji X-E1 - 18-55mm
              facebook

              Comment


              • #8
                Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ik heb een 2370V gekocht deze week en ik heb het scherm gekalibreerd met de spider 3 Elite het geeft een gamut die perfect het sRGB bereikt dekt. Der is dus zeker mee te werken. Voor zijn geld heb je hier echt wel veel monitor ik betaalde 239 euro ervoor.
                Aangezien het nog maar één dag werkelijk staat opgesteld heb ik er nog niet echt ervaring mee, het zou een CRT scherm moeten vervangen bij mij en dat is wel een zware opgave, binnen enkele weken kan ik meer zeggen, ik ga het scherm ook nog is vergelijken met een apple cinemadisplay van 23 inch.

                MVG, Jeff C.
                En waar is dit scherm voor die prijs te koop ?? Bij eurosys kost het net geen 300 €

                PJW.
                Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                Comment


                • #9
                  Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                  Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                  En waar is dit scherm voor die prijs te koop ?? Bij eurosys kost het net geen 300 €

                  PJW.
                  bij alternate kan je een vinden voor 199€ zo te zien

                  http://www.alternate.be/html/categor...&Fabrikant=132

                  Comment


                  • #10
                    Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                    Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                    En waar is dit scherm voor die prijs te koop ?? Bij eurosys kost het net geen 300 €

                    PJW.

                    Ik kocht mijn scherm bij Compumania in Kontich.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                      IPS236 gekocht bij EUROSYS voor 200 €

                      PJW
                      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                        Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                        IPS236 gekocht bij EUROSYS voor 200 €

                        PJW
                        Ik heb één euro minder betaald bij Van Roey in Turnhout, maar de volgende dag heb ik toch een kalibratietoestel moeten kopen omdat alles er veel te paars uitzag.
                        Na kalibratie ben ik wel heel tevreden over dit scherm.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb één euro minder betaald bij Van Roey in Turnhout, maar de volgende dag heb ik toch een kalibratietoestel moeten kopen omdat alles er veel te paars uitzag.
                          Na kalibratie ben ik wel heel tevreden over dit scherm.
                          Turnhout is iets verder dan de 2,5 km die ik nu heb moeten rijden, en van x-rite heb ik genoeg speelgoed ter beschikking.

                          PJW

                          ps: zonder kalibratie ziet mijn scherm er geel uit.
                          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                            Ik heb deze monitor nog steeds, maar nu als tweede scherm, het hoofdscherm is nu nen Apple Cinema Display, en dat is toch nog net iets beter !

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: IPS monitoren van LG - IPS236 en 231 en E2370

                              Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                              Turnhout is iets verder dan de 2,5 km die ik nu heb moeten rijden, en van x-rite heb ik genoeg speelgoed ter beschikking.

                              PJW

                              ps: zonder kalibratie ziet mijn scherm er geel uit.
                              Je kan het dus best ergens dicht bij huis kopen, er zijn waarschijnlijk niet zo'n heel grote prijsverschillen.

                              Als jouw scherm er geel uitziet zonder kalibratie, dan is dat wel een heel groot verschil tegenover de paarse kleur die ik hier kreeg.
                              Het is dus zeker nodig om het te kalibreren voor je er foto's op bewerkt.
                              Ik vind wel dat ze zo'n scherm vanuit de fabriek wel iets juister mogen zetten, want de meeste gebruikers zullen het zo uit de doos willen gebruiken zonder kalibratie.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X