Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

    Iemand ervaring met de video opnames met een Canon 7D voor wat betreft snelheid van de geheugenkaart ?

    Ik wil een nieuwe 16GB CF kaart kopen en vraag me af welke schrijfsnelheid ik minimaal kan kopen om full hd video op te slaan (stel 4GB in 1 keer).

    Indien ik toekom met 40MB/s (266x) kan ik 2 kaartjes van 16 kopen ipv 1 van 90MB/s (600x)

    Groeten !
    Rudi
    Fuji X - Less became more

  • #2
    Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

    Ik kan niet meteen een precies antwoord geven op uw vraag, maar kan je wel vertellen dat de bestandsgrootte van bv. 1 seconde film kan verschillen afhankelijk van wat je filmt. Een klaar voorbeeld, je filmt de zee of je bent 's avonds op de kermis.
    In dat laatste geval zal je misschien niet toekomen met de maximale schrijfsnelheid van je camera en zal je camera bufferen tot ook die buffer vol zit.

    Mijn mening: koop het beste wat je je kunt permitteren (zonder jezelf op andere gebieden te kort te doen).

    Mvg,

    Koenraad

    Comment


    • #3
      Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

      Als je weet dat een gemiddelde HD film op de 7D ongeveer 330MB per minuut is of zo'n 5,5mb per seconde is zullen inderdaad alle 266x kaarten (als ze hun specificaties halen) meer dan snel genoeg zijn om te blijven filmen.

      Comment


      • #4
        Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

        Dit is al heel dikwijls gepasseerd op het forum. En het antwoord is dat je voor video een schrijfsnelheid van 8 mb/s nodig hebt.
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

          had al een paar zoekopdrachten gestart, blijkbaar niet met de juiste zoekwoorden

          Thanks voor de info !
          Fuji X - Less became more

          Comment


          • #6
            Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

            Ik heb kaartjes van 60mb en geen probleem.

            Comment


            • #7
              Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

              Idem, 60 mb gaat goed

              Comment


              • #8
                Re: Video met 7D, snelheid CF-kaart ?

                Oorspronkelijk geplaatst door HVerstraat Bekijk bericht
                Idem, 60 mb gaat goed
                Dat zal wel

                Volgens profs minimaal 30/mb. Ik gebruik 45mb/sec. velen beweren dat ze het met 15mb ook wel werkt maar ik wil geen geld weggooien. dus op zeker spelen en 30 of meer mb/sec

                60 mb is echt overkill, en vooralsnog belachelijk duur. Zou die extra paar tientjes iets anders mee doen aan straat muzikanten geven ofzo lol
                Last edited by aras; 2 juli 2011, 02:23.

                Comment

                Working...
                X