Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lithium AA's ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lithium AA's ?

Ik ben altijd een onvoorwaardelijke fan van Sanyo Eneloops (NiMH) geweest, maar kom de laatste tijd steeds vaker Lithium AA's tegen. Bijvoorbeeld http://www.2dehands.be/foto-camera/f..._uitvoer=1&qq= . De opgegeven capaciteit bedraagt maar liefst 3000 mAH ! (zal wel met een korrel zout te nemen zijn, of niet ?) Heeft hier al iemand ervaring mee, en zijn ze met een 'gewone' lader te herladen ? (ik heb een 'intelligente' Sanyo herlader) Is de inwendige weerstand vergelijkbaar met NiMH of slechter zoals bij een Alkaline ?

Re: Lithium AA's ?

Bij nader inzien gaat het in de advertentie niet om herlaadbare batterijen. Was blijkbaar nog niet goed wakker...

Comment

Vergis je niet, volgens mij zijn deze niet oplaadbaar.
      In je link maken ze vergelijking met alkaline-batterijen (niet oplaadbaar)
      En aan de prijs te zien, zijn ze (naar mijn mening) te goedkoop om oplaadbaar te zijn.
      (er zijn natuurlijk uitzonderingen)

EDIT: je had het dus al door
      Last edited by jumpforjoy; 17 juni 2011, 09:34. Reden: EDIT
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Lithium batterijen zijn NIET oplaadbaar. Li-ion batterijen zijn dat wel maar bestaan niet in AA of AAA formaat.
        Li batterijen hebben wel een heel lange levensduur qua stockage en een groter nominaal vermogen dan standaard alkalines .. de prijs is er dan ook naar ...

Comment

Batterijen op "tweedehands.be", ik heb hier ook nog wat tweedehands batterijen klaar liggen om te laten recycleren.

Die lithium-AA batterijen zijn inderdaad niet herlaadbaar, maar ze hebben wel een grotere capaciteit dan een alkalinebatterij. Of je daarmee nog meer Watt per Euro krijgt, dat valt te betwijfelen. Batterijtjes die misschien 25% beter presteren zijn doorgaans bijna dubbel zo duur.

Gebruik zoveel mogelijk LSD (Low SelfDischarge) accu's, dan moet je bijna geen batterijen meer kopen. Voor sommige toepassengen kunnen die lithiumbatterijen wel interessant zijn, maar zeker niet voor de grote stroomvreters zoals flitsers of compact camera's. Dan wordt het al snel heel erg duur.

Lithium-ion accu's bestaan wel in AA en AAA formaat, maar die hebben een spanning van 4,2V als ze net uit de lader komen. Die mag je dus zeker niet zomaar in eender welk toestel gebruiken.
          Ik heb hier zelf een aantal 14500 lithium-ion accu's, die zijn ongeveer even groot als een AA (bijna 2mm langer, want er zit een beveiliging op tegen overladen en te diep ontladen).
          Last edited by Black B@ndit; 17 juni 2011, 15:07.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Batterijen op "tweedehands.be", ik heb hier ook nog wat tweedehands batterijen klaar liggen om te laten recycleren.
            Het gaat in de vermelde advertentie wel degelijke om splinternieuwe batterijen.
            De aanbieder is Conrad, toch één van de grotere leveranciers van diverse elektronica dacht ik.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Het gaat in de vermelde advertentie wel degelijke om splinternieuwe batterijen.
              De aanbieder is Conrad, toch één van de grotere leveranciers van diverse elektronica dacht ik.
              Waarom maken ze dan reclame op tweedehands.be?
              BD0338BE

Comment

Hallo,

als je gaat kijken bij bijvoorbeeld marktplaats ,daar heb je ook Conrad , dan hebben ze wel de allerduurste prijzen ....
                Maar 10€ voor wegwerpbatterijen is toch belachelijk, voor 13 a 17 euro heb je herlaadbare, gewone of eneloops.
                Bij mij zit er in bijna alles herlaadbaar, oudste batterijtjes zijn ondertussen 4jaar en werken nog steeds.

mvg Jozef
                D800 en een goed glasservies

Comment

Die 10€ is wat je betaalt voor het voordeel van Lithium batterijen ... daarom hebben veel fotografen een Lithium backup in de tas zitten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Die 10€ is wat je betaalt voor het voordeel van Lithium batterijen ... daarom hebben veel fotografen een Lithium backup in de tas zitten ...
                    Je kan zo'n setje tot 10 jaar in de fototas laten zitten voor noodgevallen, en dan ondertussen wel herlaadbare AA's gebruiken.
                    Na 10 jaar gebruik je dan het dure setje, en steek je weer een nieuw setje in je fototas als back-up.
                    Zo kan je het natuurlijk ook doen.
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Maar 10€ voor wegwerpbatterijen is toch belachelijk, voor 13 a 17 euro heb je herlaadbare, gewone of eneloops.
                      mvg Jozef
                      HIER Eneloops voor 7,75€

Comment

Je kan zo'n setje tot 10 jaar in de fototas laten zitten voor noodgevallen, en dan ondertussen wel herlaadbare AA's gebruiken.
                        Tja, als ik een shoot heb, eender wat, vertrek ik met minstens twee sets opgeladen AA'tjes.
                        Ik heb dat natuurlijk niet alle dagen dus is de kans op pech minder hoop ik...

HIER Eneloops voor 7,75€
                        Heb je er daar al besteld?, dat is echt wel laag of niet? Want ze moeten natuurlijk ook aankomen

mvg Jozef
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Tja, als ik een shoot heb, eender wat, vertrek ik met minstens twee sets opgeladen AA'tjes.
                          Ik heb dat natuurlijk niet alle dagen dus is de kans op pech minder hoop ik...

Heb je er daar al besteld?, dat is echt wel laag of niet? Want ze moeten natuurlijk ook aankomen

mvg Jozef

Ik heb vorig jaar bij Saturn in Aken 19,95€ betaald voor 8 AA's. Dat is niet veel duurder als je bij die 7.75 ook nog de verzendkosten betaald.

Comment

mvg Jozef
                            Ja, ik heb er daar 16 sets besteld, voor vrienden en zo, alles prima zonder problemen.

Sorry, heb ze hier besteld, de eerste link is fout. KLIK
                            Last edited by Guest42; 23 juni 2011, 08:38.

Comment

Working...
                            X