Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondrollen zonder ophangsysteem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrondrollen zonder ophangsysteem?

Ik heb een 3e kamer waar er niet zoveel plaats is, maar wel een muur vrij is waar er hoger een metalen boekensteun aan de muur vastzit.
    Kan onder dit boekensteun een achtergrondrol links/rechts tegen de muur vastmaken, en hoe zou ik dit onderaan dan op z'n plaats houden?
    Dit is de beste muur, daar is de lichtinval. Later zal ik nog kijken voor evt extra belichting.

Ik weet niet hoe zo'n ophangsysteem precies in elkaar zit zn hoe de rol beneden kan gehouden worden.
    Aan het behangpapier plakken zou niet ideaal zijn en punaises komen waarschijnlijk los.
    De muur schilderen is geen optie omdat ik graag diverse kleuren zou proberen.

Dus die rollen kun je gewoon kopen bij een papierspeciaalzaak?
    Ik zou anders wit + zwart en misschien een flashy groen ofzo (is om te beginnen voor mijn dochter van 3j, dus kleurtjes misschien wel mooi voor kinderen).

Re: Achtergrondrollen zonder ophangsysteem?

Ik zou toch eerder voor zoiets gaan. Daar kun je perfect je achtergrondrollen mee ophangen, uitrollen en weer oprollen (bij deze set kun je drie kleuren rollen onder elkaar hangen) én je kunt de rol vastzetten als je hem het uitgerold. Werkt ideaal, ik heb dezelfde set in mijn studiootje hangen
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Nice, wist niet dat dit bestond, had eerst zoiets in gedacht, ook niet duur, maar neemt alweer meer plaats in :
      New Pro Photo Studio Background Support 2.6M*3M--U.K | Cameras & Photography, Lighting & Studio, Continuous Lighting | eBay!

Comment

Specifieke achtergrondrollen koop je bij bv. Art&Craft, Konijnenberg, Servix, Studio-tecnic...

Een op- en afrolsysteem is handig maar niet noodzakelijk. Wanneer ik op verplaatsing ga, dan heb ik een paar metalen buizen mee die in mekaar passen tot een goeie lengte.
        Vervolgens een goeie klem erop en de boel blijft mooi hangen.

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Zoals Geert al aanhaalt: met enkele A-klemmen bovenaan blijft het vaak al hangen hoor. Met wat Gaff-tape plak je het uiteinde aan de vloer en klaar. Gaff-tape laat geen lijmsporen na dus geen probleem voor de vloer...

Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

Bedankt, die buizen en a-klemmen kun je dit gewoon in een doe hetzelf zaak vinden zoals Brico/Gamma/Hubbo? Evt een link met een fototje hoe dit er precies uitziet, zopas een gegoogled en vond veel soorten klemmen.

En de rollen enkel in fotozaken of ook in papierspeciaalzaken?
            Zie hier dat zo'n rol rond de €60 kost wegens 11 meter lang (maar 2m volstaat al).

Zal anders eens vragen hier op de hoek, daar is er een papierspeciaalzaak.

Comment

Dat is inderdaad een gangbare prijs voor een dergelijke rol. Je kan ze dan ook meerdere keren gebruiken. Als ze vuil geworden zijn (voetsporen door erover te lopen) kan je het gebruikte stuk afsnijden en de rol verder afrollen. Als je ze enkel als achtergrond gebruikt en als er dus nooit iemand overloopt (dus nooit ten voete uit iemand fotograferen) zal je inderdaad de 11m niet nodig hebben. Geen idee wat een gangbaar alternatief kan zijn in dat geval. Ik doe in ieder geval gemiddeld 3 shoots met een rol, dus die prijs valt wel mee. De overschot wordt vaak ook nog eens gebruikt voor bijvoorbeeld fotografie van kleine producten (tabletop-style) op locatie bij een klant...
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Bedankt, die buizen en a-klemmen kun je dit gewoon in een doe hetzelf zaak vinden zoals Brico/Gamma/Hubbo? Evt een link met een fototje hoe dit er precies uitziet, zopas een gegoogled en vond veel soorten klemmen.
                De buizen heb ik gerecupereerd van een ouwe stevige tent. 2.5 cm diameter.

Kies klemmen met een lange bek. Als fotograaf heb je best een ruim assortiment op voorraad ;-)

Stof voor een blogpost..., hou hem in het oog

G
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ik gok erop dat dit "A-klemmen" zijn, omdat ze de letter A vormen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Ik gok erop dat dit "A-klemmen" zijn, omdat ze de letter A vormen?
                    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT
                    kan zijn dat dit de naam is, maar deze zou ik echt NIET kopen, goedkope prullen die snel breken.
                    Geef liever iets meer uit aan een deftige klem ŕla Wofcraft.

G

Comment

Inderdaad: kies zeker voor metalen exemplaren. Kost geen fortuin maar is veel degelijker... "Goedkoop = dure koop" zeiden mijn grootouders ;-)
                      www.135mm.be
                      @135mm_leuven
                      info@135mm.be

Comment

Je zou voor een achtergrond ook eens kunnen kijken op de markt, daar heb je alle soorten kleuren stof liggen. Of bij de Leen Bakker in de koopjes hoek op de gordijnen afdeling.
                        Daar heb je voor een paar euro al een paar meter stof.

Comment

Working...
                        X