Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser?

Ik ben in het bezit van een nikon D90 en fotografeer voornamelijk sport zoals hockey, wielrennen,tennis,...
    Veel mensen zie ik dan ook met een flitser rond lopen vandaar mijn vraag of dit de moeite zou zijn voor mij en welke jullie me aanraden

Re: Welke flitser?

Oorspronkelijk geplaatst door Rangersman Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van een nikon D90 en fotografeer voornamelijk sport zoals hockey, wielrennen,tennis,...
    Veel mensen zie ik dan ook met een flitser rond lopen vandaar mijn vraag of dit de moeite zou zijn voor mij en welke jullie me aanraden
    een nikon flits... SB700, SB900 of een metz die compatibel is met i-ttl

maar voor sport heb je ze niet nodig... de sporters zullen het niet fijn vinden als je flits gebruikt... investeer hier beter in lichtgevoelige lenzen...
    Last edited by d_oracle; 11 juni 2011, 18:01.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik maak niet zoveel gebruik van een flits, enkel voor events en soms reportages. Ben zeer tevreden over mijn recentste aankoop: Nikon SB-400. Super voor iemand die geen advanced features nodig heeft, maar wel een goede bounce wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        een nikon flits... D700, D900 of een metz die compatibel is met i-ttl.
        Ik zouder SB vanmaken ipv D....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik zouder SB vanmaken ipv D....
          lol... inderdaad...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als het je eerste flits is, koop dan merkeigen en in de TTL versie !!
            Is duur maar zal je veel goede fotos opleveren direct uit de doos.

Alternativen zijn er wel genoeg maar die zou ik eerder aanraden als je eenmaal wat meer vertrouwd bent met alles.

Fotografie is al een mooie uitdaging op zich, goed flitsen zijn er 2.
            Koop je de TTL versie merkeigen dan werkt alles lekker automatisch voor jou.
            En je kan later dan ingrijpen en meer manueel gaan indien je dat wenst.

Comment

SB-700 of Metz 48 af-1, heb ze beide ook op een D90 en passen perfect bij deze camera.

Comment

Ga gerust voor een Metz, deze kan alles, maar dan ook alles, wat een merkeigen flitser ook kan. Er zijn bovendien Metzen met een tweede reflector, superhandig!

Comment

Working...
                X