Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe rugzak gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe rugzak gezocht.

Hey,

Ik zoek een nieuwe rugzak, mijn oude slingshot van lowepro begint namelijk stuk te gaan, en ik begin een aantal persoonlijke beperkingen te ontdekken. Mijn fotomateriaal geraakt er nog wel allemaal in, maar het begon me te storen dat er niks extra meer bij kon. Daarom heb ik een klein tasje gekocht dat ik dan gewoon in mijn rugzak stak.
    Nu ik een lens bijheb, is dat ook geen optie meer.

Ik zoek dus:

- Een waterafstotende rugak, zodat ik niet bij de zachtste regenbui vliegensvlug moet schuilen of de hoes erover moet trekken.
    - Een regenhoes, voor de zware regenbuien.
    - Een rugzak die groot genoeg is voor mijn sony a200, een 18-70mm lens en een 100mm f2.8 macro, met uitbreidingsmogelijkheden (flitser en evt een extra lens moeten er zeker nog bijkunnen)
    - Opbergvak voor geheugenkaartjes en kabeltjes enz... Maar die hebben de meesten volgens mij wel.
    - En dan het belangrijkste... EXTRA OPBERGRUIMTE
    Ik zou er graag toch opzenminst, een trui en/of jas (een jas die je heeeel klein kan opproppen weliswaar), 2 flesjes water en mijn bokes in willen steken.
    - Een laptopvak is niet perse nodig, maar zou misschien wel handig zijn om een a4 schetsblok in kwijt te kunnen. (maar dat is bijzaak)
    - Als ik er eventueel mijn statief of wandelstokken aan kan hangen dan zou dat ook een voordeel zijn.
    - Stevig en veilig, ik ga hem niet bewust mishandelen maar ik ken mezelf, het moet dus tegen een stootje kunnen.

Ik heb zelf natuurlijk al wat opzoekingswerk gedaan, en kom bij 2 verschillende rugzakken uit die qua budget nog haalbaar zijn.

- De photopack ACS van jack wolfskin (heeft iemand hier ervaring mee?)
    - De lowepro primus AW / Compuprimus AW

Hij is bedoeld om te gebruiken wanneer ik mijn fotomateriaal wil meesleuren + andere spullen, maar wanneer ik niet de mogelijkheid heb om 2 aparte zakken mee te nemen. Voor feestjes en dergerlijke kan ik nog altijd die oude slingshot nemen, want daar moet je over t algemeen je bokes niet meenemen.

Hij zal ondermeer (intensief) gebruikt worden tijdens wandelingen in oostenrijk.

Ik zit nu in een prijsklasse rond de 100 euro, en daar zou ik graag blijven, dalen mag natuurlijk altijd! Graag zelfs!

Hebben jullie suggesties en/of raadgevingen na mijn zoveelste chaotische uitleg? Vooral naar eventuele goedkopere alternatieven toe ...

R0b!n
    Last edited by R0b!n; 9 juni 2011, 15:59.
    R0b!n
    PORTFOLIO

Re: Nieuwe rugzak gezocht.

Ik heb enkele maanden geleden de ACS Photopack van JW gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad!
    In het begin viel hij wel wat groter uit dan verwacht maar dat went snel
    Ik vind bij deze rugzak vooral het draagcomfort ongelooflijk, doordat je rug verluchting krijgt ben je bij warm weer niet meteen nat van het zweet bij een stevige wandeling.

Ik ben met deze rugzak gaan skiën en wandelen, en je ziet er nu nog steeds niet echt aan dat hij gebruikt is, dus hij kan zeker en vast tegen een stootje.

Als je nog specifieke vragen hebt over deze rugzak: stel maar...

Yannick

Comment

Ik gebruik de lowepro rover awII,
      denk dat deze aan al jouw eisen voldoet
      -kan tegen spatje water + hoes
      -goede statiefbevestiging
      -veel extra opberruimte (water aan zijkant, in vak gemakelijk jas/tui, eten,...)
      -stevig
      -comfort+++
      -veel ruimte (ik steek er: pentax k-7+grip, 180mm macro, 50-135, 50mm, 30mm, 18-55 in)
      -ookal is er geen apart vak voor zit mijn mb pro 15'' er steeds in en dit gaat zonder probleem
      - voor mij ook handig: je kan alle fotovakken eruithalen en dan heb je een gewone en ruime rugzak

nadeel wel iets boven je budget, was ook wel wat boven mijn budget maar heb hem vorig jaar gekocht tijdens solden (vaak solden op fototassen) voor een 130 euros denk ik

eventueel dat iets meer waart?
      love and happiness!
      pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

Comment

Heb ooit een LowerPro Rover gebruikt, maar vond deze uiteindelijk te groot. Tegenwoordig hou ik het bij de LowePro Slingshot 300 AW. Hun model 350 heeft ook ruimte voor een laptop.

Wil je vaak en snel iets uit de tas kunnen halen of niet? Zo ja, is een model type slingshot een aanrader. Natuurlijk draag je dan meer gewicht op één schouder (hoewel de heupgordel ook wel wat opvangt).

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Heb ooit een LowerPro Rover gebruikt, maar vond deze uiteindelijk te groot. Tegenwoordig hou ik het bij de LowePro Slingshot 300 AW. Hun model 350 heeft ook ruimte voor een laptop.

Wil je vaak en snel iets uit de tas kunnen halen of niet? Zo ja, is een model type slingshot een aanrader. Natuurlijk draag je dan meer gewicht op één schouder (hoewel de heupgordel ook wel wat opvangt).

Wim
          Ik ben bekend met het slingshot systeem is inderdaad een aanrader, maar lijkt me iets te klein qua extra opbergruimte
          R0b!n
          PORTFOLIO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Ik heb enkele maanden geleden de ACS Photopack van JW gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad!
            In het begin viel hij wel wat groter uit dan verwacht maar dat went snel
            Ik vind bij deze rugzak vooral het draagcomfort ongelooflijk, doordat je rug verluchting krijgt ben je bij warm weer niet meteen nat van het zweet bij een stevige wandeling.

Ik ben met deze rugzak gaan skiën en wandelen, en je ziet er nu nog steeds niet echt aan dat hij gebruikt is, dus hij kan zeker en vast tegen een stootje.

Als je nog specifieke vragen hebt over deze rugzak: stel maar...

Yannick
            Ik heb eindelijk ontdekt dat de website van jw dan toch het fotocompartiment toont... Alleen heb ik de indruk dat het niet echt gemaakt is om tijdens een wandeling even je camera te nemen een foto te maken en hem weer weg te steken. Kan de de vakken zo regelen dat je camera erin past met een lens erop gemonteerd? Want nu ik dat deel gezien heb lijkt hij me eerder gemaakt om je fotomateriaal te transporteren en niet om het onderweg ook te gebruiken :s

Ik ga hem zowiezo eens bekijken, maar zoals ik het nu net heb gezien, ben ik blijkbaar toch niet zo tevreden over het belangrijkste compartiment, dat voor het fotomateriaal... Voor de rest ben ik er van overtuigd dat dit een perfect goeie rugzak is.
            Last edited by R0b!n; 9 juni 2011, 15:40.
            R0b!n
            PORTFOLIO

Comment

Heeft er anderzijds trouwens nog iemand iets te vertellen over die
              "Lowepro primus AW" of Compuprimus AW, Die 2de is iets groter, dat houd grof gezegd dan in dat er 1 lens meer in past...

R0b!n
              Last edited by R0b!n; 9 juni 2011, 16:00.
              R0b!n
              PORTFOLIO

Comment

Het is een beetje puzzelen, maar ik (en nog iemand hier op het forum, de naam ontglipt me even) zijn erin geslaagd een vakverdeling te maken waarbij de lens op de camera kan.

Ik heb er nu camera met grip en lens gemonteerd (een 18-135) + 50mm 1.8 + flits + flitsaccesoires in zitten. Ik heb nog een leeg vakje over nu. De flits kan je eventueel ook in een van de zijvakken stoppen als je meer materiaal hebt.

Comment

Ik heb zo'n Lowepro Primus AW gehad en vond hem eigenlijk niet echt goed. De opbergruimte voor fotomateriaal zal ook niet groot genoeg zijn voor alles wat je meewil nemen. Ik vond rugzak ook niet "diep" genoeg voor alles in kwijt te geraken met als gevolg dat alles er dik uitpuilt en dus ook de rugbekleding en ritsen heel erg ver uit de rugzak kwamen. Opzich niet zo'n probleem maar bij deze rugzak is de opening langs de achterzijde met gevolg dat je met een dik breed uitsteeksel zit. Weliswaar maar enkele centimeters maar toch, je voelt dat op je onderrug en zeker omdat dan het bovenste compartiment voor andere spullen niet zo uitpuilt en je daar geen steun meer hebt. De zij opening van de camera vond ik ook niet dat. Ik kreeg mijn D300s er niet vlot in en uit. Is eerder gemaakt voor kleinere body's en lenzen. Verder was die rugzak qua materiaal in orde maar draagcomfort vond ik maar niets.
                  Ik heb nu één van F-Stop (Guru maar de Loka zou heel goed zijn maar vond ik wat te duur). Wel wat boven je prijsklasse... Met verwisselbare ICU's (internal camera units) dus je kan zelf de grote van het foto gedeelte bepalen. Ik heb een Medium en voldoet goed zodat ik nog wat plaats heb bovenaan in de rugzak. Heel robuuste zakken ook enkel regenhoes is er niet bij maar kan bijbesteld worden (is dus wel weer een meerkost). En puilt in de rug niet naar buiten uit! Vond ik na mijn avontuur met de Lowepro Primus AW wel een must.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Het is een beetje puzzelen, maar ik (en nog iemand hier op het forum, de naam ontglipt me even) zijn erin geslaagd een vakverdeling te maken waarbij de lens op de camera kan.

Ik heb er nu camera met grip en lens gemonteerd (een 18-135) + 50mm 1.8 + flits + flitsaccesoires in zitten. Ik heb nog een leeg vakje over nu. De flits kan je eventueel ook in een van de zijvakken stoppen als je meer materiaal hebt.
                    Heb je daar misschien een afbeelding van dat ik er een idee van heb?

R0b!n
                    R0b!n
                    PORTFOLIO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn92 Bekijk bericht
                      Ik heb zo'n Lowepro Primus AW gehad en vond hem eigenlijk niet echt goed. De opbergruimte voor fotomateriaal zal ook niet groot genoeg zijn voor alles wat je meewil nemen. Ik vond rugzak ook niet "diep" genoeg voor alles in kwijt te geraken met als gevolg dat alles er dik uitpuilt en dus ook de rugbekleding en ritsen heel erg ver uit de rugzak kwamen. Opzich niet zo'n probleem maar bij deze rugzak is de opening langs de achterzijde met gevolg dat je met een dik breed uitsteeksel zit. Weliswaar maar enkele centimeters maar toch, je voelt dat op je onderrug en zeker omdat dan het bovenste compartiment voor andere spullen niet zo uitpuilt en je daar geen steun meer hebt. De zij opening van de camera vond ik ook niet dat. Ik kreeg mijn D300s er niet vlot in en uit. Is eerder gemaakt voor kleinere body's en lenzen. Verder was die rugzak qua materiaal in orde maar draagcomfort vond ik maar niets.
                      Ik heb nu één van F-Stop (Guru maar de Loka zou heel goed zijn maar vond ik wat te duur). Wel wat boven je prijsklasse... Met verwisselbare ICU's (internal camera units) dus je kan zelf de grote van het foto gedeelte bepalen. Ik heb een Medium en voldoet goed zodat ik nog wat plaats heb bovenaan in de rugzak. Heel robuuste zakken ook enkel regenhoes is er niet bij maar kan bijbesteld worden (is dus wel weer een meerkost). En puilt in de rug niet naar buiten uit! Vond ik na mijn avontuur met de Lowepro Primus AW wel een must.
                      Mjah, ik ben student.. Ik ben het wel gewend dat er vanaf in mijn rug zit te duwen als ik een rugzak draag, maar echt comfortabel is het inderdaad niet... Dus die gewone Primus is waarschijnlijk iets te klein voor wat ik wil... Ik kan dan eventueel nog eens gaan kijken naar de Compuprimus... Ik zal die F-stop ook eens even bekijken.

Ondertussen de f -stop bekeken, klopt het dat ik dan nog een apart compartiment moet bijkopen voor mijn fotogerief?
                      Last edited by R0b!n; 9 juni 2011, 17:51.
                      R0b!n
                      PORTFOLIO

Comment

Ik ben ook student hoor en heel wat verschillende rugzakken op mijn rug gedragen maar die zat gewoon heel slecht. (altas mijn ervaring)
                        Over die F-Stop rugzakken heb je gelijk. Je moet inderdaad de zak apart kopen alsook de ICU.

Comment

Kijk zeker eens naar de nieuwe Lowepro Photo Sport serie (www.lowepro.com/photosport). Bij de Versapack zou je misschien ook goed kunnen zitten (http://www.lowepro.com/versapack) . De Rover is in feite ook een goed idee, maar dat is ook al een ouder ontwerp en ik weet niet in welke mate die nog verkrijgbaar is...

Of een Pro Runner 350 AW (www.lowepro.com/prorunner_backpacks) ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik ben net als Yakke enorm tevreden over de Jack Wolfskin rugzak.
                            Het is een heerlijke rugzak met een draagcomfort die je doet vergeten dat je iets op je rug hebt.
                            Wel zou ik adviseren de rugzak te bekijken en eventueel spullen passen voor aanschaf want het fotodeel is niet erg groot.
                            Ik krijg er de eos 50D in samen met de 100-400 en 24-105 en dan maakt het niet uit welke op de body zit.
                            Dan zit het fotodeel redelijk vol. De 18-55 kitlens kan er dan nog bij maar dan is het fotodeel wel vol.

Dan heb je nog ruimte voor overige zaken; jas, trui, eten, drinken, boek etc.
                            Die ruimte vind ik ideaal; niet te groot, niet te klein en handige indeling.

In hoeverre de tas (en ritsen) waterafstotend zijn weet ik niet, vind ik niet echt belangrijk bovendien, er zit immers een regenhoes bij.
                            Onderop zitten sleuven om een statief aan te bevestigen maar voor de bandjes moet je zelf zorgen.

Comment

Nog even wat op internet gekeken: het fotodeel bij de Lowepro is ook niet groot, misschien nog wel kleiner dan bij de Jack Wolfskin.

Heb je al eens op onderstaande website gekeken?
                              Zo niet, zeker eens doen.

http://www.taschenfreak.de./indexliste.htm

Comment

Working...
                              X