Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde 580EXII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde 580EXII

    Hallo!

    Ik hoop dat dit het juiste forum is om dit bericht in te plaatsen:

    Ik ga mijn Speedlite 580 EX II van de hand doen aan iemand van mijn werk.
    Maar nu vroeg ik mij af wat de waarde hiervan is..
    De flitser is 2 jaar oud, buiten garantie, heel weinig gebruikt en ik heb de handleiding en verpakking ook nog wel ergens liggen en ook zo'n hoesje. Geen andere extra's.
    Kunnen jullie mij helpen?

    TPM

  • #2
    Re: Waarde 580EXII

    Eenzelfde flitser van gelijke ouderdom, met diffusor, heb ik voor 300 euro gekocht op dit forum. Ik zie soms gelijkaardige dingen passeren met een vraagprijs tussen 300 en 325 euro.

    Comment


    • #3
      Re: Waarde 580EXII

      Bedankt !

      Comment


      • #4
        Re: Waarde 580EXII

        Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
        Eenzelfde flitser van gelijke ouderdom, met diffusor, heb ik voor 300 euro gekocht op dit forum. Ik zie soms gelijkaardige dingen passeren met een vraagprijs tussen 300 en 325 euro.
        Met een 2de hands flits toch altijd een kleine gok hoor(risico).
        Die buis of lamp is onderhevig aan slijtage alsook de electronica in de flits.
        Is ze veel gebruikt, waarschijnlijk niet hé
        Is ze uit garantie, dan wordt het risico nog groter want de fitsbuis laten vervangen staat waarschijnlijk financieel gelijk aan de prijs van nieuwe flits met garantie.
        Ik spreek hier uit ervaring want mijn 2de hands flits gaf de geest na zes maanden
        Ik wil zeker hier de verkoper niet beschuldigen, dit zijn dingen die gebeuren en zodoende heb ik geleerd voor een flits toch een aanzienlijke marge qua prijs in te bouwen.
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Waarde 580EXII

          Ik heb 150€ betaald voor mijn 2de hands 430 EX II.
          Deze was maar enkele maanden oud en slechts een paar keer gebruikt, niks gebruikssporen (zelfs geen kleine krasjes op het plastic dat op de flitsschoen van de camera schuift).
          Gezien de nieuwprijs van de mijne ongeveer de helft is van een nieuwe 580 EX II, zou ik de prijs ook ergens tussen de 250 en 300€ zetten. 2 jaar oud is nog net iets meer dan een paar maand, hé dus misschien eerder iets minder dan 300€?
          Klinkt natuurlijk niet zo leuk voor jou, hé?

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment

          Working...
          X