Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugen 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugen 7d

    ik heb er al (hier en elders) heel wat over gelezen maar nergens een eenduidig antwoord. misschien zijn er hier concrete ervaringen?

    volstaat een sandisk extreme III 30mb/s 8gb? volgens wat ik gelezen heb is 60mb/s of udma niet nodig. het is voor raw files.

  • #2
    Re: geheugen 7d

    Normaal zou er in de gebruiksaanwijzing moeten staan welke klasse het geheugenkaartje minstens moet zijn om te kunnen filmen in de beste opnamekwaliteit.

    Voor de foto's speelt dat niet zo'n rol, omdat de interne buffer van de camera een aantal foto's tijdelijk kan opslaan terwijl ze worden weggeschreven naar het geheugenkaartje.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: geheugen 7d

      Zolang je niet van plan bent om de maximale fps meerdere seconden te benutten, of om heel veel foto's zeer kort na elkaar te nemen volstaat 30 MB/s, ook voor RAW.
      Een kaartje van 60 MB/s (of sneller) zal het gewoon langer uithouden als je een mitrailleursalvo afvuurt ...
      If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: geheugen 7d

        Oorspronkelijk geplaatst door Gimli Bekijk bericht
        Zolang je niet van plan bent om de maximale fps meerdere seconden te benutten, of om heel veel foto's zeer kort na elkaar te nemen volstaat 30 MB/s, ook voor RAW.
        Een kaartje van 60 MB/s (of sneller) zal het gewoon langer uithouden als je een mitrailleursalvo afvuurt ...
        Kan de schrijfsnelheid van de 7D dit aan?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: geheugen 7d

          Heb kaartjes van 60mB in zowel de 7D als de 5DmkII en nog nooit problemen gehad .

          Comment


          • #6
            Re: geheugen 7d

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Kan de schrijfsnelheid van de 7D dit aan?
            Ik stelde me net dezelfde vraag. Waarom kunnen de fabrikanten gewoon de maximale schrijfsnelheid nu eens niet vrijgegeven ?!
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: geheugen 7d

              Dit is de mail die ik indertijd van canon heb teruggekregen op de vraag wat de minimumschrijfsnelheid moet zijn.



              Mij veronschuldigingen aan de persoon van canon wiens naam hier vermeld stond.
              Last edited by François02; 17 juni 2011, 15:18. Reden: geen toestemming om naam te vermelden

              Comment


              • #8
                Re: geheugen 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Heb kaartjes van 60mB in zowel de 7D als de 5DmkII en nog nooit problemen gehad .
                Ja, maar wat heb je aan een 60MB/s kaart als de camera maar met 30MB/s schrijft, het zal werken en net zo goed als een 30MB/s kaartje.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: geheugen 7d

                  1920 X 1080 X 24 =49.766.400
                  Filmen in HD geeft dit resultaat voor wie er wat aan heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: geheugen 7d

                    Even een bescheiden test gedaan met de kaartjes die ik liggen heb. Telkens in RAW foto's gemaakt tot de buffer volzat (16 foto's) en de chrono gestart op het moment dat de camera stopte tot het lichtje uitging. Van traag naar snel:
                    Transcend 133X 4GB: 55,3s
                    Sandisk Ultra II 2GB: 41,6s
                    Sandisk Ultra II 4GB: 35,5s
                    Sandisk extreme 60 mb/s 8GB: 8,9s
                    Als je veel bursts in RAW doet kan het dus duidelijk geen kwaad om een snel kaartje te hebben.
                    Als je het uitrekent dat een volle buffer van 16 foto's 420 mb is en de camera er 9 seconden over doet om het weg te schrijven dan zit je ongeveer aan een 50mb/s schrijfsnelheid.
                    Jammer dat ik geen kaartje heb liggen die een schrijfsnelheid heeft van 30 mb/s zodat ik dit ook even kon testen.

                    Voor te filmen heb je vooral grote kaartjes nodig, aangezien je hiervoor maar 8mb/s nodig hebt.

                    Hopelijk ben je er wat mee
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                    Comment

                    Working...
                    X