Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

    ik heb gezien op de site van konijneberg dat de twee converters aan dezelfde prijs te koop zijn... als ik de beschrijving van deze 2 lenzen lees, merk ik op dat er vermeld wordt dat er niets aan scherpte of aan kwaliteitsverlies moet ingeboet worden, en aan dezelfde prijs?? heeft hier iemand ervaring met deze converters? ik heb al gehoord dat de voorloper de 1.4 II beter is dan de 2.O II . Ik had graag enkele ervaringen van jullie gehoord over deze converter omdat ik heel heel heel graag 1tje zou willen kopen.... voor de vogeltjes... ik heb een canon 4OO f 5.6..... dank jullie....
    http://500px.com/lishapics

  • #2
    Re: canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

    De eerste teleconverter die geen vermindering in beeldkwaliteit geeft die moet ik nog zien. Met een 1,4x teleconverter valt het meestal nog wel mee maar een 2x gebruik je best alleen op de scherpste lichtsterke primes.

    Een 400mm f5,6 + 1,4x tc, dan heb je nog AF met het centrale AF-punt van een 1D. Met alle andere camera's heb je dan geen AF meer omdat de maximale diafragma-opening dan f8 wordt.
    Met een 2x tc op dezelfde 400mm f5,6 heb je op geen enkele camera nog AF, en de zoeker wordt dan zo donker dat het heel moeilijk wordt om nog handmatig scherp te stellen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

      ik volg hier helemaal en kan bevestigen dat het met een 70-200 2.8 IS II zowel met de 1.4 als de 2.0 helemaal ok is. Je kan ze ook niet zomaar op alle lenzen gebruiken ook hé.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

        Ik ben zelf bezig geweest met het testen van de TC 1.4 en 2.0, beide de II versie, met een 5D MK2 + 70-200/2.8 MK2.

        De kwaliteit van de 2.0 vond ik zeer matig. Op het moment dat ik het 1.4 verslag wilde publiceren kwam de volgende versie in aantocht.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: canon teleconverter 1.4 !!! en 2.0 III

          Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
          ik heb gezien op de site van konijneberg dat de twee converters aan dezelfde prijs te koop zijn... als ik de beschrijving van deze 2 lenzen lees, merk ik op dat er vermeld wordt dat er niets aan scherpte of aan kwaliteitsverlies moet ingeboet worden, en aan dezelfde prijs?? heeft hier iemand ervaring met deze converters? ik heb al gehoord dat de voorloper de 1.4 II beter is dan de 2.O II . Ik had graag enkele ervaringen van jullie gehoord over deze converter omdat ik heel heel heel graag 1tje zou willen kopen.... voor de vogeltjes... ik heb een canon 4OO f 5.6..... dank jullie....
          Als je kiest voor een 1,4 X op je 1 D te gebruiken samen met de 400 mm heb je nog net autofocus, met de 2X zal dat niet meer het geval zijn.
          De 1.4 geeft 1 stop vermindering en dan kom je uit op F 8, met de 2X heb je 2 stops vermindering en kom je uit op F 11 wat toch niet echt lichtsterk meer is hé.
          Bij gebruik op de 1D heb je dan toch nog het voordeel van de cropfactor .
          Ik zou dus zonder twijfel voor de 1.4 maal gaan.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X