Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand wat dit is ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weet iemand wat dit is ?

    hallo,

    Weet iemand wat dit is ?



    Het betreft een NEX5 met achter op de LCD een soort screencapture device waarvan het beeld via een video verbinding (PAL) wordt verzonden.
    Het is ook verbonden met een IR led voor de shutter van de camera.

    Ik zoek een gelijkaardige oplossing (heb al gekeken op zigview maar daar kan ik niks vinden). Probleem is dat de HDMI uitgang niet bruikbaar is met m'n video tx (hoewel WHDI in opmars is maar helaas nog een te klein bereik heeft).

    thx
    The older i get, the better i was.

  • #2
    Re: Weet iemand wat dit is ?

    Wat wil je bekomen ?
    Om te werken met een life view kan je verder met een degelijke monitor met HDMI aansluiting, om je opnames op een later tijdstip te laten zien kan dit ook via dit systeem. Omzettingen zou ik proberen softwarematig te bekomen.

    Maar ik hoor graag uw wensen .

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Weet iemand wat dit is ?

      Ik zou eens zoeken op fora/sites van hobbyisten die met drones bezig zijn. Ik zag in een reportage over Cannes paparazzi ook zo een drone (quadrocopter en zo) en een LX5 die zelfs het beeld van het display doorstuurde naar een VR helm
      Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

      Comment


      • #4
        Re: Weet iemand wat dit is ?

        contacteer de mensen van skyshot.tv eens
        die waren met zo'n helicopter en omgebouwde nex foto's aan het maken op de wereldbeker mountainbike in offenburg
        die foto die jij poste is knal hetzelfde kwestie aansluitingen en draagframe welke zij gebruiken voor hun bediening via de heli's

        Comment


        • #5
          Re: Weet iemand wat dit is ?

          Op de drones fora weet men het ook niet (dit is overigens een foto van een toestel in ontwikkeling, ttz een aanpassing er aan).

          Beeld versturen is allemaal geen probleem. Ik gebruik nu een CCD camera. Doch omdat de NEX5 enkel HDMI heeft gebruikt men deze 'camera/sensor' van het LCD scherm die het beeld registreert en zo via pal live kan doorgestuurd worden. Het gaat mij om deze LCD 'camera/sensor'. Weet iemand of er zoiets als een LCD sensor bestaat.

          Ik weet ook dat er HDMI convertors zijn, maar daar zit vertraging op en deze zijn te lomp.
          The older i get, the better i was.

          Comment


          • #6
            Re: Weet iemand wat dit is ?

            @gert, skyshot gebruikt dit toestel indd. Maar die hebben dat niet zelf ontwikkeld en de fabrikant gaat het mij (en anderen) niet vertellen...

            De bediening van de shutter is overigens geen probleem. Ik gebruik nu dus de CCD om te "framen" maar ik wil een betere oplossing.

            Ik ga eens op electronics fora proberen.
            Last edited by XXL66; 30 mei 2011, 15:46.
            The older i get, the better i was.

            Comment


            • #7
              Re: Weet iemand wat dit is ?

              Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

              Comment


              • #8
                Re: Weet iemand wat dit is ?

                Een falcon 8 van Asctec.
                The older i get, the better i was.

                Comment

                Working...
                X