Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

naar de les met de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • naar de les met de camera

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een rugzak voor mijn camera. En ik vind er wel veel, maar (blijkbaar) geen waar ook een cursus in past. En aangezien ik vaak foto's trek na schooltijd zou dat wel handig zijn. Iemand tips?

  • #2
    Re: naar de les met de camera

    Misschien een van de "half photo" backpacks van Crumpler?

    Bags, backpacks & accessories for an urban lifestyle - for laptops & cameras, for everyday use, the office or your next trip.
    Nikon D7000 - Nikkor 16-85mm

    Comment


    • #3
      Re: naar de les met de camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Vanostaajen Bekijk bericht
      Ik ben al een tijdje op zoek naar een rugzak voor mijn camera. En ik vind er wel veel, maar (blijkbaar) geen waar ook een cursus in past. En aangezien ik vaak foto's trek na schooltijd zou dat wel handig zijn. Iemand tips?
      Waar een cursus in moet passen dan ben je opzoek naar eentje waar een laptop inpast.
      Bij de volgende heb ik de mijne gekocht; Case bag for sony nikon canon DSLR camera laptop pc en daar kan een cursus in, het is een degelijke bag. Je mag hem eens komen bekijken als je wil.
      De rain cover is zelfs nog van betere kwaliteit dan die van lowepro

      Schooltijd is bijna voorbij
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

      Comment


      • #4
        Re: naar de les met de camera

        Ik denk dan aan een Lowepro Pro Runner 350 of 450 AW, afhankelijk van hoeveel materiaal je hebt .

        Aan de foto te zien trouwens is dat een Lowepro Fastpack, maar dan duidelijk namaak hoor . Er zijn bijvoorbeeld geen 'load adjustment'/'load lifter straps' bovenop de schouderriemen, geen Loweprologootje, enz. En er is een regencover bij, wat de Lowepro niet heeft.

        Edit: ik betwijfel trouwens of een namaakproduct even goed kan zijn als Lowepro .
        Last edited by JorisVdB; 28 mei 2011, 17:36.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: naar de les met de camera

          Ik was ook opzoek naar een tas waar mij cursussen in pasten. en kwam deze tegen Klik

          Ik heb hem wel nog niet maar lijkt mij zeker een handig ding, voor zijn prijs.
          Je moet maar eens wat filmpjes opzoeken op youtube.
          Merci en groetjes
          Insta | Flickr | Facebook

          Comment


          • #6
            Re: naar de les met de camera

            Ik heb de Kata dr467 (groter dan degene hierboven) en ik stak in het laptop gedeelte altijd mijn cursussen, maar in de nieuwe Kata DR467i (i=belangrijk) is er een rits tussen het camera gedeelte en het bovenste zakje dus dan kan je dat opendoen en heb je een normale rugzak.

            Comment


            • #7
              Re: naar de les met de camera

              ik zoek ook zo een rugzak om mee te nemen naar de lessen om als ik iets onderweg zie dat ik er fotootjes van zou kunnen nemen, maar mijn cursussen moeten ook mee natuurlijk. Ik heb voor het ogenblik deze zak opt oog:



              Kzou wel eens moeten zien of daar idd wel cursussen in passen, hij stond me aan omdat het op een gewone rugzak lijkt, een leuk kleurtje heeft en er kan wat materiaal in
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: naar de les met de camera

                @Oli: ik betwijfel inderdaad of daar cursussen in kunnen.

                Maar die Crumplers die Frederik voorstelt zien er goed uit. Iemand ervaring?

                Comment


                • #9
                  Re: naar de les met de camera

                  die is wel nog cool:

                  Bags, backpacks & accessories for an urban lifestyle - for laptops & cameras, for everyday use, the office or your next trip.


                  zou nog passen op mijn fiets
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: naar de les met de camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Aan de foto te zien trouwens is dat een Lowepro Fastpack, maar dan duidelijk namaak hoor . Er zijn bijvoorbeeld geen 'load adjustment'/'load lifter straps' bovenop de schouderriemen, geen Loweprologootje, enz. En er is een regencover bij, wat de Lowepro niet heeft.
                    Edit: ik betwijfel trouwens of een namaakproduct even goed kan zijn als Lowepro .
                    ten eerste is het geen namaak van eender welk merk. er staat niks van namaak logo op de bag.
                    Ik heb lowepro en ik zeg je dat de kwaliteit van de raincover beter is van de goedkope bag dan die van lowepro, zelfs de ganse bag is vaar goede kwaliteit.
                    Wat kunnen sommigen toch komen lullen als iets goedkoper is dan is het plots namaak en slecht. Oordeel als je het pas in het echt heb gezien.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vanostaajen Bekijk bericht
                    @Oli: ik betwijfel inderdaad of daar cursussen in kunnen.
                    Wil je eens duidelijk zijn hoe groot/dik.. de cursus is alsook het martiaal dat je wil mee zeulen.





                    Mag ik u er ook attent opmaken dat geen enkele bag is gemaakt om een cursus mee te slepen maar bag's die voor een laptop zijn ontworpen.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

                    Comment


                    • #11
                      Re: naar de les met de camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                      Mag ik u er ook attent opmaken dat geen enkele bag is gemaakt om een cursus mee te slepen maar bag's die voor een laptop zijn ontworpen.
                      dat wisten we ook al hoor daar ging het niet om, maar tegenwoordig maken al die designers van zakken zo meer stijlvolle zakken die niet lijken op een fototas, met een leuk kleurtje, en met wat meer ruimte voor pick nick spullen. En dat is ongeveer wat wij dus zoeken, maar dan om onze cursussen in te steken.

                      En de grootte van een cursus ... zoals overal op school ... A4 formaat. Ja ik gebruik geen harde mappen, onze cursussen zijn meestal afgedrukt
                      Last edited by Oli; 29 mei 2011, 10:13.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: naar de les met de camera

                        Mijn cursus staat op een USB-stick, maar ik heb nog geen enkele indicatie gezien hoe groot jouw cursus is.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: naar de les met de camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                          ten eerste is het geen namaak van eender welk merk. er staat niks van namaak logo op de bag. Ik heb lowepro en ik zeg je dat de kwaliteit van de raincover beter is van de goedkope bag dan die van lowepro, zelfs de ganse bag is vaar goede kwaliteit.
                          Wat kunnen sommigen toch komen lullen als iets goedkoper is dan is het plots namaak en slecht. Oordeel als je het pas in het echt heb gezien.
                          Zet er eens een fotootje van de Fastpackserie naast en het is net een identieke tweeling, op een paar details na . Als namaak bestempelen is dan misschien niet volledig correct, maar het een kloon noemen is het minste wat je kan doen . En 't komt uit China, een land dat berucht is voor z'n namaak (in 2009 kwam twee derde van alle namaakproducten in Europa uit China, en Europees Commissaris De Gucht heeft er vorig jaar nog bij de Chinese autoriteiten al op aangedrongen om er iets tegen te doen).

                          Vergelijk deze twee foto's maar eens .
                          De Fastpack van Lowepro:

                          De tas die jij hebt:


                          Met welke Loweprotas ben je trouwens aan het vergelijken, als je zegt "ik heb Lowepro en ik zeg je..." ?

                          Dat gezegd zijnde, op de foto's ziet het er inderdaad een relatief degelijke tas uit.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment

                          Working...
                          X