Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar een fototas

Beste mensen

Ik ben op zoek naar een fototas waarin mijn 2 body's met aangekoppelde lenzen
    zouden kunnen. Ik heb de Canon EOS 50D waarop de Canon EF 70-200 L f/4.0 zit en de Canon EOS 60D waar ik de 17-40 L f/4.0 op gebruik.

Ik heb zelf de lowepro nova 5, hierin zitten nu mijn canon eos 50D,
    canon EF-s 60mm f/2.8 Macro, 50mm f/1.8 en mijn speedlight 430EX II
    Ik zou de tas zo in kunnen delen dat mijn 60D er wel zonder aangekoppeld objectief in kan, maar dit is niet wat ik zoek.

de 50mm, 60mm en de speedlight hoeven er niet perse bij in te kunnen.

Weten jullie een model waar de 2 body's inclusief aangekoppelde lens in zouden kunnen,
    Liefst een lowepro, maar hoeft niet perse

Thnx Robke
    Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

Re: Op zoek naar een fototas

Ik heb een Crumpler, zonder enige type vermelding, postbodetas en daar gaan een D2h met 80-400 + D700 met grip en 70-200 in + 24-70 2.8 en nog wat klein spul als flitsen en primes.

Grootste nadeel: je groeit krom.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hmm...voor het comfort zou ik kijken naar een Lowepro Pro Runner 350 AW en de 450 AW . Die hebben namelijk beide een heupriem met padding (sorry, ken geen goede vertaling ). Hiermee verplaats je het grootste gedeelte van het gewicht naar je heupen en vandaar naar je benen, zodat het niet op je rug en schouders terecht komt.

Of een Flipside 400 AW, maar je zou het eens moeten nameten in welke mate die daar alletwee dan in kunnen. Mits wat herconfigureren zou dat wel kunnen lukken.

De Pro Runner 350 AW en Flipside 400 AW zijn ongeveer even groot qua binnenruimte. De Pro Runner is 1,5 centimeter breder, de Flipside is dan weer 3,5 centimeter dieper en 4 centimeter langer.

Bij de Flipside kan je dus je camera's met de grip erop gebruiken indien nodig, bij de Pro Runner 350 AW niet. Bij de grote broer, de Pro Runner 450 AW, dan weer wel . Maar die is enorm: zowel diep (17 centimeter) als lang (47 centimeter lang) en breed (31 centimeter breed) .

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

thnx, ik denk dat ik voor de lowepro ga
        Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

Comment

De "Think Tank Urban Disguise 35" schoudertas heb ik gebruikt voor een 15 daagse rondreis. Gemakkelijk te dragen, moet niet steeds van je rug gehaald worden om camera of lens uit te halen. Kan 2 bodys met lens (70-200 2.8) aan. Of de iets grotere uitvoeringen types 45 of 50. Te verkrijgen bij St 73 en konijn. Zou ik nooit meer willen ruilen voor een rugzak. Persoonlijke smaak natuurlijk.
          Mvg.

Comment

Alleen wil je echt niet met een schoudertas gaan rondlopen als je zwaar materiaal moet dragen gedurende enige tijd . Leuk om vijf minuten mee rond te lopen, maar je groeit scheef (of 't scheelt niet veel) en op lange termijn belast het je schouder onnodig veel.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Alleen wil je echt niet met een schoudertas gaan rondlopen als je zwaar materiaal moet dragen gedurende enige tijd . Leuk om vijf minuten mee rond te lopen, maar je groeit scheef (of 't scheelt niet veel) en op lange termijn belast het je schouder onnodig veel.
              Bij Think Tank hebben ze schoudertassen die je niet alleen aan je schouder moet hangen maar die je ook kunt vastmaken aan een heupriem (modulair systeem). Zo kun je het gewicht verdelen. Zelf nog niet geprobeerd maar lijkt me al beter dan enkel en alleen aan de schouder.

http://www.thinktankphoto.com/produc...-racer-v2.aspx
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Dat is inderdaad al een stuk beter. De Toploader Pros van Lowepro kan je ook aan hun Deluxe Technical Belt of Light Utility Belt hangen, van ThinkTank wist ik dit niet (maar ben nogal Loweprofan).

Comment

Het zijn nieuwe (vernieuwde) tassen van Think Tank:
                  http://fotoplezier.wordpress.com/201...an-think-tank/
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    2 body's en 2 lenzen (70/200 2.8 en 24/105 4.0) + een reisgids en de nodige kleine spullen, en ik ben niet scheef gegroeid na 14 dagen rond trekken. Ik zou zeggen probeer en dan kan je pas een besluit trekken.
                    Mvg.

Comment

Kan kloppen voor jou . Maar ik loop ook vijf dagen van de week met een zwaar geladen schoudertas rond (Lowepro Classified 250 AW met een hoop cursussen en handboeken, laptop, twee flessen water en de andere kleine dingen) en ik voel het wel degelijk, ook al loop ik er nu al een tijdje (vanaf halverwege februari tot nu) mee rond.

Met de Vertebral Tech Shoulder Strap is het beter (lees: toch comfortabeler, zij het nog steeds niet ideaal) dan met de gewone standaardschouderriem, maar als ik zou mogen kiezen zou ik eerder een rugzak nemen. Helaas heeft Lowepro geen rugzak van het formaat van een Pro Runner 350 AW die echt geschikt is voor schoolmateriaal, laptop én een degelijke heupriem en All-Weather Cover bevat
                      Last edited by JorisVdB; 28 mei 2011, 10:54.

Comment

de lowproo pro runner450 aw kunen 2 d700+grip in. een 70-200mm 2.8 vrII een 24-70mm 2.8 een 14-24 mm 2.8 en sigma 50mm 1.4 en 2 sb900 en laptop dan is er nog plek

mvg stijn
                        nikon d700 - nikon 14-24mm2.8 -nikon24-70mm2.8 -nikon 70-200vrII mm2.8 -sigma50mm1.4 en nikon sb900

Comment

Working...
                        X