Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomatriaal en/in een trekrugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotomatriaal en/in een trekrugzak

    Deze zomer in augustus ga ik een tocht ondernemen naar Santiago de Compostela, te voet met een trekrugzak. Op deze toch wil ik graag mijn camera, een Canon Eos 550D, met twee lenzen, een nieuwe breedhoek zoom ter vervanging van mijn kitlens (waarschijnlijk een Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM) en mijn Canon 55-250mm meenemen, samen met een reserve batterij, oplader en zonnekappen.

    Ik wou dus een oproep doen naar mensen met ervaring met fotomateriaal en trekrugzakken, want ik vroeg mij dus af wat de meest praktisch manier is om dit alles mee te nemen …

    De eerste mening van iemand met ervaring die ik kreeg was in A.S. Adventure van een verkoper, die zelf veel gaat gaan trekken en fotograaf is. Hij vertelde mij dat naar zijn ervaring een losse heuptas voor camera + 1 lens, en aparte lenstassen voor andere lenzen (tele), die je dan aan de draagriemen van je rugzak kan vastmaken (met musketons en touw) de handigste manier was om alles mee te nemen en onder de weg te gebruiken.

    In dat opzicht dacht ik aan een Lowepro Nova 140 AW in combinatie met een Lowepro Lenscase 9x13cm of iets in die zin.

    Zijn er mensen die zijn mening delen of ander ervaringen hebben ? Je zou me veel kunnen helpen!
    ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

  • #2
    Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

    Er bestaat inderdaad een enorme karrevracht aan heuptassen, rugtassen en slingbags voor je fotomateriaal, maar als je al met een grote rugzak op je rug loop zijn die natuurlijk allen nutteloos.

    Ik heb een heuptas gelijkaardig aan de 140AW, maar persoonlijk vind ik die niet dermate handig dat je er even een paar uurtjes mee kan gaan rondlopen. Onderschat ook niet hoe groot die wel is hoor, als je die op dode momenten in je grote bagage op je rug wil steken moet je veel plaats voorzien. En ze weegt al bijna een halve kilo, toch weer een extra om die 2000km mee te nemen.

    Persoonlijk zou ik in zo'n geval durven overwegen de camera gewoon in een cover te steken en mee te nemen in de gewone bagage. ( http://www.fotokonijnenberg.be/produ...over-gray.html )

    Alvast veel succes met dit zeer uitdagende avontuur!
    Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

    Comment


    • #3
      Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

      Ik heb hier de voorbije weken ook wat over rondgesnuisterd, en er is al heel wat te vinden als je de zoekfunctie gebruikt. Een toploader met musketons bevestigen aan je borstband of schouderbanden van je rugzak blijft er meestal als minst irritante oplossing uitkomen. Hoe dan ook bestaat er geen perfecte oplossing, vrees ik, maar voor mijn maandje Peru eind dit jaar zal het moeten voldoen.

      Gr,

      K

      Comment


      • #4
        Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
        Ik heb hier de voorbije weken ook wat over rondgesnuisterd, en er is al heel wat te vinden als je de zoekfunctie gebruikt. Een toploader met musketons bevestigen aan je borstband of schouderbanden van je rugzak blijft er meestal als minst irritante oplossing uitkomen. Hoe dan ook bestaat er geen perfecte oplossing, vrees ik, maar voor mijn maandje Peru eind dit jaar zal het moeten voldoen.

        Gr,

        K
        Heb inderdad reeds in gelijkaardige topics een foto gezet hoe ik dit doe met musketons aan de schouderbanden van de rugzak. Ik vind het erg handig omdat je alles direct in bereik hebt. Het zorgt er ook wel beetje voor dat er een klein evenwicht onstaat tussen voorkant en achterkant
        Wel even oppassen als je steil moet afdalen, maar dan duw je de fotozak wat opzij om te zien waar je je voeten zet!
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

          Ik denk dat dit voorlopig de beste manier van werken is, met zo'n Toploader (Pro)...Of je moet relatief weinig in de rugzak zelf meenemen en er aan de buitenkant (onderaan, je kent dat wel) vanalles hangen. Dan zou de Lowepro Photo Sport een mogelijkheid zijn...14 liter binnenin, met ruimte voor een DSLR met lens, nog een lens, enz...

          Last edited by JorisVdB; 27 mei 2011, 09:16. Reden: Correctie: geen 18 liter, maar 14 liter.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef89 Bekijk bericht
            Deze zomer in augustus ga ik een tocht ondernemen naar Santiago de Compostela, te voet met een trekrugzak.
            aan die 14liter inhoud zal hij niet veel hebben.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

              Inderdaad, dat dacht ik ook. Daarom ook dat ik suggereerde om dingen aan de buitenkant te hangen. Ik vraag me af wat je dan allemaal al niet gaat (moeten) meesleuren...ben je niet beter af met een goede compact ?

              Tenzij je die Toploader nog eens gaat dragen (met een Chest Harness zou dat nog vrij goed kunnen werken, denk ik ...) zie ik momenteel geen andere mogelijkheid.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef89 Bekijk bericht
                Deze zomer in augustus ga ik een tocht ondernemen naar Santiago de Compostela, te voet met een trekrugzak. Op deze toch wil ik graag mijn camera, een Canon Eos 550D, met twee lenzen, een nieuwe breedhoek zoom ter vervanging van mijn kitlens (waarschijnlijk een Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM) en mijn Canon 55-250mm meenemen, samen met een reserve batterij, oplader en zonnekappen.

                Ik wou dus een oproep doen naar mensen met ervaring met fotomateriaal en trekrugzakken, want ik vroeg mij dus af wat de meest praktisch manier is om dit alles mee te nemen …

                De eerste mening van iemand met ervaring die ik kreeg was in A.S. Adventure van een verkoper, die zelf veel gaat gaan trekken en fotograaf is. Hij vertelde mij dat naar zijn ervaring een losse heuptas voor camera + 1 lens, en aparte lenstassen voor andere lenzen (tele), die je dan aan de draagriemen van je rugzak kan vastmaken (met musketons en touw) de handigste manier was om alles mee te nemen en onder de weg te gebruiken.

                In dat opzicht dacht ik aan een Lowepro Nova 140 AW in combinatie met een Lowepro Lenscase 9x13cm of iets in die zin.

                Zijn er mensen die zijn mening delen of ander ervaringen hebben ? Je zou me veel kunnen helpen!




                Voor zo een tocht kan ik alleen maar een lens in de orde van een 18-200 aanbevelen, en die past in elke rugzak.
                In onze club zijn reeds enkele mensen die de tocht of een gedeelte ervan gedaan hebben en de reacties zijn altijd hetzelfde, namelijk dat ze teveel aan bagage bijhebben.
                Elke gram teveel is er een teveel, dus als je al spreekt van twee lenzen en dan al in de kategorie 2.8, dan zou ik toch eens nadenken over wat je van plan bent.
                In ieder geval wens ik je veel moed en doorzttingsvermogen toe voor je tocht.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotomatriaal en/in een trekrugzak

                  Dag Allen
                  Ik ben tevens op zoek naar een tas, ik zoek een tas waarin mijn body kan + nodige andere zaken en een 12inch laptop. Ook omdat ik een 80ltr rugzak draag zit ik te denken aan een tas die ik op mijn borst kan dragen of zijdelings. Kan iemand een merk en model aanraden?
                  alvast vriendelijk bedankt
                  Piet

                  Comment

                  Working...
                  X