Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief

    zijn deze 2 statieven een beetje deftig



    of



    of kent er iemand anders een betere max tot 150 euro en 1.8 kilo moet het dragen.

    dank je wel alvast

  • #2
    Re: statief

    beiden mogen max 3kg dragen!!
    is 2 keer niks voor een dslr

    spaar iets door en ga voor dees: klikkie

    eventuele koppen staan eronder
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: statief

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      beiden mogen max 3kg dragen!!
      is 2 keer niks voor een dslr

      spaar iets door en ga voor dees: klikkie

      eventuele koppen staan eronder
      zou ik ook doen.
      de andere zijn voor in de kast te liggen.

      grts
      korandoke
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: statief

        Of deze http://www.cullmann.de/en/detail/id/magnesit-525m.html
        ik heb deze aangeschaft en ben er zeer tevreden van! Het is een statief en een monopod in 1
        en hij is stevig zeer stevig!!
        prijs = +- €130
        kan tot 6KG dragen !

        grtz
        Last edited by nikon3100; 16 mei 2011, 13:55.

        Comment


        • #5
          Re: statief

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          beiden mogen max 3kg dragen!!
          is 2 keer niks voor een dslr

          spaar iets door en ga voor dees: klikkie

          eventuele koppen staan eronder
          +1
          was ook op zoek naar een statief, online vanalles vergeleken dat in mijn budget lag en volgens de specificaties er interessant uit zag
          3kg is in theorie nog geschikt maar sommige fabrikanten zijn iets positiever dan anderen in het vaststellen van dat gewicht

          ben enkele weken geleden met mijn D90 en 70-300vr erop dan naar een winkel gestapt en daar enkele statieven getest die me interessant leken.. ben toch zwaar verschoten dat sommige statieven die in theorie het gewicht moesten kunnen dragen, eigenlijk serieus stonden te trillen met de camera erop.. 't is niet dat die 70-300 er altijd op zit, maar toch, als ik een statief heb dan wil ik 't kunnen gebruiken met alle lenzen die ik heb..

          't is zoals ze zeggen, you get what you pay for.. zeker met statieven
          ben blij dat ik ze ben gaan testen in een winkel en niet enkel op specificaties ben afgegaan, want had ik iets online besteld dan was 't een miskoop geweest
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: statief

            alternatief voor de 055xprob, kan je de kleiner en lichtere 190xprob in overweging nemen, als je niet te groot bent.

            Heb hem dit weekend gaan halen en getest in winderige condities. Voorlopig tevreden over...

            Zit in de prijsklasse van de door u aangehaalde tweede statief (ook zonder kop)....Klik

            Met kop, afhankelijk van welk type, kom je rond de € 200 uit.

            Comment


            • #7
              Re: statief

              Ik heb afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt en me de 190XPROB aangeschaft. Zonder kop net iets (€ 4,00) duurder, maar woon dan ook in NL en wordt bestellen via de link van Crapuleus weer lastiger.

              D300 met 70-200 moet goed te doen zijn. Max. is 5 kg. Rekening houden met niet maximale hoogte uitdraaien lijkt mij voldoende stabiliteit te geven.

              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

              Comment


              • #8
                Re: statief

                Ik heb ook die Manfrotto 190X Pro B, mooi en stevig statief maar.....
                .... had ik het geweten dan had ik doorgespaart voor een carbon statief die stukken minder weegt, maar natuurlijk duurder is.
                De kwaliteit van een statief speelt een grote rol in het gebruik, ook ik onderschatte dit.


                Grtz, RF


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment

                Working...
                X