Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle 8GB CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle 8GB CF kaart

    Er zijn wel al wat topics omtrent dit onderwerp, maar niks recent en niks met Lexar. Dus toch efjes een nieuw topic maken dan...

    Ik zoek dus een snelle 8GB CF kaart voor m'n 40D. Het hoeft niet dé snelste te zijn, want mijn toch al iets oudere DSLR zal van die extreme snelheid toch niet ten volle van kunnen benutten.
    Ik heb al een Sandisk Extreme IV 2GB en 4GB, maar dit weekend heb ik beide volgeschoten met RAWs (meer capaciteit nodig) en een aantal keer kon de buffer niet meer volgen (sja, ligt grotendeels aan het toestel). Tijd dus weer voor iets groter. Bij de vorige aanschaf liet ik me leiden door deze tabel, maar die is sinds 2008 niet meer bijgewerkt. Andere goeie vergelijkingen heb ik nog niet gevonden.
    Je komt ook in vele gevallen bedrogen uit als je je louter baseert op de snelheden opgegeven van de fabrikant. Ik zoek meer gebruikerservaringen, of een goeie review.

    Ik ben tevreden van Sandisk, maar ik merk dat een Extreme IV 8GB toch nog wel prijzig blijft tov de concurrentie.
    Lexar is ook niet slecht weet ik. Dat merk heeft een 400x 8GB kaart voor 1/3 minder dan de prijs van Sandisk. Maar is die ook vergelijkbaar snel?? Lexar heeft ook nog een 600x reeks, maar die is dan weer iets duurder dan de Extreme IV. Dus dan liever Sandisk trouw blijven.
    Transcend sluit ik ook niet uit, en die heeft ook een 400x en 600x reeks. Maar gevoelsmatig dan liever Lexar (goeie dingen over gelezen).
    Kingston weet ik zo niet. Ik kocht de laatste tijd enkel Kingston RAM voor mijn desktops, heel tevreden van, maar over hun CF's heb ik toch al mindere dingen gelezen...

    Iemand onderbouwd advies?
    Canon EOS 40D + grip + handstrap
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
    Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

  • #2
    Re: snelle 8GB CF kaart

    ik heb momenteel de transcend 133x en kingston 133x en heb hier geen problemen mee tot op heden, beide werken correct, ik heb nog geen problemen gehad met de snelheid en heb toch ook al een aantal keer vrij lang en snel foto's zitten maken na elkaar
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: snelle 8GB CF kaart

      Ongetwijfeld werken die correct, maar het verschil aan snelheid merk je vooral wanneer de buffer vol is: de tijd dat het duurt dat de volle buffer weggeschreven is naar de CF.
      Maandag maakte ik foto's op een roofvogelshow, en met 6.3fps en een buffer van (als ik me goed herinner uit de specs) 13 RAWs loop je wel geregeld eens tegen de limiet aan.
      En wachten tot de buffer terug leeg is duurt altijd zo lang he... Ik ben wel een paar shots mislopen door het wachten.
      Daarom de huidige Extreme IV keuze. En ik kies ofwel terug hetzelfde ofwel iets van gelijkaardige snelheid van een ander merk.
      Canon EOS 40D + grip + handstrap
      EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
      Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

      Comment


      • #4
        Re: snelle 8GB CF kaart

        Oorspronkelijk geplaatst door Freeco Bekijk bericht
        Lexar is ook niet slecht weet ik. Dat merk heeft een 400x 8GB kaart voor 1/3 minder dan de prijs van Sandisk.
        Ik gebruik door elkaar Sandisk IV extreme 8Gb en Lexar premium series 200X 8Gb

        ik voel het verschil niet op m'n D700 (25 RAW foto's voor de buffer vol is)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: snelle 8GB CF kaart

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          Ik gebruik door elkaar Sandisk IV extreme 8Gb en Lexar premium series 200X 8Gb
          ik voel het verschil niet op m'n D700 (25 RAW foto's voor de buffer vol is)
          Lexar heeft geen Premium reeks. Enkel Professional en Platinum. http://www.lexar.com/products/compactflash
          Bedoel je die laatste? Die is zelfs de goedkoopste van de 2 als ik hun eigen prijzen bekijk.
          Canon EOS 40D + grip + handstrap
          EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
          Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

          Comment


          • #6
            Re: snelle 8GB CF kaart

            Oorspronkelijk geplaatst door Freeco Bekijk bericht
            Lexar heeft geen Premium reeks. Enkel Professional en Platinum. http://www.lexar.com/products/compactflash
            Bedoel je die laatste? Die is zelfs de goedkoopste van de 2 als ik hun eigen prijzen bekijk.
            yep... Lexar 8GB 200X Platinum II Compact Flash Card
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: snelle 8GB CF kaart

              je kan ook kijken op de site van transend, daar liggen de prijzen ook goedkoper als in de winkel

              kingston is alleen te verkrijgen via retailers vermoed ik
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: snelle 8GB CF kaart

                De meeste van mijn CF kaartjes (6 stuks) zijn Lexar Professional 300x UDMA 8Gb.
                Op de Nikon D300 werken die perfect.
                ik heb recentelijk nog een 16Gb 400x UDMA en een 16Gb 600x UDMA verkregen en er is geen merkbaar verschil is snelheid (continue shooten op 8fps)
                Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment

                Working...
                X