Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Kenko extension tubes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Kenko extension tubes

    Nooit geen problemen mee gehad maar nu kan ik totaal niets meer scherpstellen met de tubes erop. Niet manueel, niet met AF, niet met VR of zonder VR. Het maakt niet uit. Alles blijft wazig, en ik bedoel echt wazig, ook niet een beetje scherp

    Iemand een idee?
    Alvast bedankt
    Kurt
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Problemen met Kenko extension tubes

    Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
    Nooit geen problemen mee gehad maar nu kan ik totaal niets meer scherpstellen met de tubes erop. Niet manueel, niet met AF, niet met VR of zonder VR. Het maakt niet uit. Alles blijft wazig, en ik bedoel echt wazig, ook niet een beetje scherp

    Iemand een idee?
    Alvast bedankt
    Kurt
    Hoe werkt de lens zonder tubes?
    Dit lijkt me eerder een probleem van de lens, aangezien tubes geen enkele optische constructie in zich hebben. Dat de AF (en eventueel andere electronische snufjes) niet meer werkt zou ook aan de tubes kunnen liggen, maar aangezien je zelfs manueel niets meer kan scherpstellen, denk ik toch direct aan het objectief.

    Groeten,
    Geert

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Kenko extension tubes

      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
      Hoe werkt de lens zonder tubes?
      Dit lijkt me eerder een probleem van de lens, aangezien tubes geen enkele optische constructie in zich hebben. Dat de AF (en eventueel andere electronische snufjes) niet meer werkt zou ook aan de tubes kunnen liggen, maar aangezien je zelfs manueel niets meer kan scherpstellen, denk ik toch direct aan het objectief.

      Groeten,
      Geert
      Bedankt Geert voor de reactie
      Nee aan de objectieven ligt het niet, zonder de tubes doen die perfect wat ze moeten doen.
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Kenko extension tubes

        Dat je zelfs niet manueel kan scherpstellen lijkt mij hoogst verwonderlijk als je objectief goed werkt. Veel kan er toch niet foutlopen?
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Kenko extension tubes

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Dat je zelfs niet manueel kan scherpstellen lijkt mij hoogst verwonderlijk als je objectief goed werkt. Veel kan er toch niet foutlopen?
          Niet veel? Er kan niets foutlopen met die Kenko extentions. Ik gebruik die ook en zowel MF als Af werken perfect. Dat de AF niet zou werken, zoals Geert zegt, zou kunnen, maar volgens jou zelfs MF niet en dan doe je me toch twijfelen over je objectief of over je toestel, hoor. Is je zoeker niet ontregeld?
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met Kenko extension tubes

            Nogmaals een test gedaan. Mijn drie objectieven werken perfect. Zet ik de tubes ertussen wordt alles vree wazig. Da AF draait zelfs maar alles blijft een grote blur. Ik heb er voordien feilloos mee gewerkt dus ik weet wel hoe het zou moeten werken. Ik vermoed misschien een instelling in de camera zelf, maar welke?
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met Kenko extension tubes

              Je hebt toch wel al met tussenringen gewerkt? Je verliest scherpstelling op oneindig hé, om scherp te stellen kun je best een bepaalde vergroting instellen en dan de camera voor- of achterwaarts bewegen tot het punt dat je scherp wil hebben scherp is. Als je onderwerp te ver is ga je het inderdaad niet scherp krijgen.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met Kenko extension tubes

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Je hebt toch wel al met tussenringen gewerkt? Je verliest scherpstelling op oneindig hé, om scherp te stellen kun je best een bepaalde vergroting instellen en dan de camera voor- of achterwaarts bewegen tot het punt dat je scherp wil hebben scherp is. Als je onderwerp te ver is ga je het inderdaad niet scherp krijgen.
                Nagel op de kop. Omdat ik een macrolens heb gekocht is het alweer een hele tijd geleden dat met de tussenringen gewerkt heb en ben ik idd niet dicht genoeg bij mijn onderwerp gekomen vandaar de grote wazigheid. Ik er een beetje van en toch wist ik het echt niet meer. Nu vergeet ik dat nooit meer.
                bedankt Thierry
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment

                Working...
                X