Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze cameratas/zak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze cameratas/zak

    Binnenkort ga ik nog eens investeren in fotografie
    bij de keuze cameratas/zak blijf ik steken
    het is de bedoeling een tas of zak aan te schaffen waarin ik de komende jaren mee verder kan.
    Daar wil ik mee zeggen ,Er moet een nikon D90 met 18-105mm kitlens in of ook met een 70-300mm erop en voor later een Macrolens(weet nog niet welke), dus eventueel graag met aanpasbare plaats voor de D90 en div. lens
    verder nog plaats voor de min 3 lenzen, zeker 1 plaats voor flits
    er moet ook nog plaats zijn voor klein matriaal zoals Accu's, SD cards....

    mocht het mogelijk zijn ook plaats zijn voor een MANFROTTO 322RC2 JOYSTICK HEAD
    in op te bergen

    graag advies en raad aub

  • #2
    Re: keuze cameratas/zak

    Vraag 1: ben je van plan of overweeg je de mogelijkheid om in de nabije toekomst een camera met grip (zoals voor je D90, of een D300S ofzo met grip) te gebruiken ?

    Vraag 2: heb je graag dat er een laptop in kan voor als je op reis zou gaan ?

    Vraag 3: die Manfrotto is alleen het bovenste gedeelte (sorry, ken weinig of niets van statieven) van een statief, als ik het goed begrijp ?

    Enkele mogelijkheden bij Lowepro (merk dat ik het beste ken) ...

    - de Flipside 400 AW (zonder laptop),
    - de Pro Runner 350 AW (mét laptop),
    - de Pro Trekker 300 AW (als je met een grip gaat werken raad ik deze aan, omwille van de diepte, wel aardig wat duurder - gebouwd als een tank).
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: keuze cameratas/zak

      de grip is niet direkt een optie die ik de komende jaren in het oog heb
      ik heb zelf geen laptop en ook in de toekomst niet van plan , ook het reizen en meenemen niet.de optie extra SD card(s) lijken voor mij voldoende

      het idee van de MANFROTTO 322RC2 JOYSTICK HEAD is als ik die niet nodig heb,de mogelijkheid heb om die weg te steken en niet op het statief te laten zitten
      kwestie van bescherming en toch bij de hand hebben mocht het nodig zijn


      bedankt voor uw reactie en ik noteer je geadviseerde artikelen

      Comment


      • #4
        Re: keuze cameratas/zak

        Dan zou ik vooral naar de Flipside kijken. Als je lange wandelingen maakt met je materiaal is de Pro Trekker 300 AW beter, omwille van het 'harnas' dat je volledig op je eigen lichaam kan instellen . Wel geen goedkope tas...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: keuze cameratas/zak

          Hallo,
          ook de Lowepro Vertex 200 AW of Tamrac Expedition 6x zijn leuke tassen voor het buitenwerk met dergelijke beperkte uitrusting. De mogelijkheden voor opbergen van statief op zijkant/achterkant bieden meer comfort. Ook de instelmogelijkheden en regen/stofbescherming zijn troeven.
          Na de slingshot 300 AW die bijna niet meer in gebruik is, heb ik momenteel een vertex 300AW die heel praktisch is om een ruime uitrusting te bergen - vervoeren - beschermen.
          Voor de aankoop zijn kameraexpress of cameranu ideaal qua prijszetting, correcte service.
          De meeste belgische leveranciers zijn overdreven duur voor een gelijk product.

          mvg

          Franky

          Comment


          • #6
            Re: keuze cameratas/zak

            De Vertex is er ook nog, maar die vind ik zelf zo praktisch niet als de Pro Trekkers of de Pro Runners. Bij de eerste heb je dan nog die zijcompartimenten en het waistpack waar je aardig wat in kwijt kan, bij de laatste heb je het compartiment vooraan.

            Van het GlideLock-systeem heb ik ook nog niet veel goeds gehoord...liever vaste bevestigingspunten voor een SlipLocktas dan die GlideLocks .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: keuze cameratas/zak

              Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
              Hallo,
              ook de Lowepro Vertex 200 AW of Tamrac Expedition 6x zijn leuke tassen voor het buitenwerk met dergelijke beperkte uitrusting. De mogelijkheden voor opbergen van statief op zijkant/achterkant bieden meer comfort. Ook de instelmogelijkheden en regen/stofbescherming zijn troeven.
              Na de slingshot 300 AW die bijna niet meer in gebruik is, heb ik momenteel een vertex 300AW die heel praktisch is om een ruime uitrusting te bergen - vervoeren - beschermen.
              Voor de aankoop zijn kameraexpress of cameranu ideaal qua prijszetting, correcte service.
              De meeste belgische leveranciers zijn overdreven duur voor een gelijk product.

              mvg

              Franky

              De index is minder hoog voor alle elektronische toestellen bijna in Nederland, daardoor het verschil maar onderling zijn er ook veel verschillen in Nederland en die Kameraexpress en nu zijn de beste prijs kwaliteit en service, geen twijfel mogelijk
              slingshot 300 AW had ik al afgeschreven wegens te groot

              ik ga de andere adviesen eens bekijken

              Comment


              • #8
                Re: keuze cameratas/zak

                Er zijn ook kleinere Slingshots (vroeger had je de 100/200/300 en de 350 AW, nu is het 102/202/302 AW - of de 350 AW nog gemaakt wordt of beschikbaar is, betwijfel ik). Maar comfortgewijs raad ik die niet aan - een rugzak is véél beter.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: keuze cameratas/zak

                  onderling zijn er maar minimale verschillen, de nieuwste serie van lowepro zijn wel intressant en meest betrouwbaar door hun ervaring

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuze cameratas/zak

                    Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
                    onderling zijn er maar minimale verschillen, de nieuwste serie van lowepro zijn wel intressant en meest betrouwbaar door hun ervaring
                    LOWEPRO SLINGSHOT 302 AW of de LOWEPRO FLIPSIDE 300 ROOD zijn tot dusver mijn keuze. ze verschillen in hoe ze dragen en snel hanteren en de prijs is 30euro verschil

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuze cameratas/zak

                      Is dat een vraag ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuze cameratas/zak

                        Bij Manfrotto wordt het balhoofd meestal met 3 schroefjes vastgezet aan het statief om doordraaien te voorkomen, dat iedere keer los halen lijkt me niet zo handig.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: keuze cameratas/zak

                          Hallo,

                          Ik heb al vele jaren ervaring met tassen, en ik kan al bija uitverkoop houden met allerhande modellen.
                          Vorig jaar nog een Slingshot van Lowepro gekocht, ik dacht dat dat de oplossing was.
                          Maar helaas, geef mij maar een goede rugtas.
                          Bijvoorbeeld de Lowepro Trekker is voor mij nog altijd de gemakkelijkste tas, zeker wat draagcomfort betreft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuze cameratas/zak

                            Voor alle duidelijkheid, op welke Trekker heb je het ? De oorspronkelijke oude Trekker serie uit 1984, de AW II (voorganger van de huidige Pro Trekker: Nature/Pro/Super/Photo Trekker AW II) serie, de huidige Pro Trekker serie, de Mini Trekker,... ?

                            Ben persoonlijk ook voor een rugzak gewonnen omwille van het comfort .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuze cameratas/zak

                              bij mij zit dat bijna allemaal in een slingshot 200.
                              enkel de statiefkop heb ik niet.
                              Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                              Comment

                              Working...
                              X