Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser kopen voor Nikon D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser kopen voor Nikon D5000

    Hallo allemaal

    Dit is mijn eerste post op dit forum dus vergeef me als deze vraag al eerder is gesteld.

    Ik heb een Nikon D5000 en neem al een tijdje foto's en alhoewel niet onverdienstelijk ben ik nog niet zo goed als ik zou willen. Nu moet ik binnenkort foto's nemen op mijn neef zijn trouwfeest en overweeg ik om een flitser te kopen. De meeste van mijn daglichtfoto's lukken perfect maar eens het donker is verlies ik precies de controle over mijn camera.

    Ik ben nog student en heb geen supergroot budget maar zou wel graag een goede flitser kopen die ook nog werkt op een professioneler Nikon-model.

    Iemand tips voor flitsers of suggesties voor trouwreportages ?

    Groetjes

    Goedele

  • #2
    Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

    SB700 of 900.
    2e hands sb600/800.

    (eentje huren is ook een oplossing)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

      of een Metz of een Sigma die compatibel is met je camera (de TTL funtie)
      Koop in ieder geval ook zo'n omnibounce (klein rechthoekig wit kunststof kapje dat je op de flitser zet) Zet je flitser onder een hoek van 45% en alles op "automatisch"
      Een trouw is een heel slechte gelegenheid om je flitser uit te proberen dus vooral vooraf heel veel oefenen.

      groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

        en je hebt dus geluk voor 2dehands, er staat er net eentje in aangeboden:
        http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ce-361671.html