Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser kopen voor Nikon D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser kopen voor Nikon D5000

    Hallo allemaal

    Dit is mijn eerste post op dit forum dus vergeef me als deze vraag al eerder is gesteld.

    Ik heb een Nikon D5000 en neem al een tijdje foto's en alhoewel niet onverdienstelijk ben ik nog niet zo goed als ik zou willen. Nu moet ik binnenkort foto's nemen op mijn neef zijn trouwfeest en overweeg ik om een flitser te kopen. De meeste van mijn daglichtfoto's lukken perfect maar eens het donker is verlies ik precies de controle over mijn camera.

    Ik ben nog student en heb geen supergroot budget maar zou wel graag een goede flitser kopen die ook nog werkt op een professioneler Nikon-model.

    Iemand tips voor flitsers of suggesties voor trouwreportages ?

    Groetjes

    Goedele

  • #2
    Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

    SB700 of 900.
    2e hands sb600/800.

    (eentje huren is ook een oplossing)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

      of een Metz of een Sigma die compatibel is met je camera (de TTL funtie)
      Koop in ieder geval ook zo'n omnibounce (klein rechthoekig wit kunststof kapje dat je op de flitser zet) Zet je flitser onder een hoek van 45% en alles op "automatisch"
      Een trouw is een heel slechte gelegenheid om je flitser uit te proberen dus vooral vooraf heel veel oefenen.

      groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

        en je hebt dus geluk voor 2dehands, er staat er net eentje in aangeboden:
        http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ce-361671.html


        vergeet niet dat de SB700/900 nieuwprijs dacht ik rond de 300-400 euro draaien

        metz, sigma enz hebben compatibele flitsers die goedkoper zijn
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

          Dankjewel voor de snelle reacties !!!

          Ik had al eens op de 'te koop' pagina gekeken maar duidelijk niet grondig genoeg, heb al een pm gestuurd

          Ik ben ook absoluut niet van plan om de flitser dan pas uit te gaan testen vandaar dat ik er nu al naar begin te zoeken, trouw is pas over 3 maanden, oefentijd genoeg

          De SB600 zou niet meer gemaakt worden heb ik vernomen en de andere twee zijn inderdaad iets wat duurder, maar verschilt het zoveel in kwaliteit of is dat verwaarloosbaar en zijn het vooral de extra opties ?

          Met andere merken dan Nikon ben ik een beetje voorzichtig want daar weet ik nog minder van en zou geen miskoop van een paar honderd euro willen maken...

          Comment


          • #6
            Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

            er zitten vooral denk ik verschillen in de flitskracht en dan vooral indd andere functies zoals de kop

            een miskoop zal je vermoedelijk met metz en sigma ook niet hebben hoor

            ik gebruik op mijn canon als ik on-camera flits, een sigma en ben hier tevreden van
            metz is zelfs blijkbaar voor canon nog beter als de canon eigen ttl-flitsers

            het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je wenst te doen en hoeveel budget je hier ook voorover hebt

            mijn sigma flitser was goedkoop en doet zijn werk, niettegenstaande zit de kans er in als ik er meer gebruik van dien te maken in de toekomst (afhankelijk van eventuele opdrachten) zal ik sowieso nog 1 tot 2 ttl-flitsers bij aanschaffen maar daar ga ik dan vermoedelijk ook wel naar de paradepaardjes van metz gaan die dan toch even duur zijn als de parade-paardjes bij canon

            in ieder veel succes met je bieding en hopelijk win je hem ook zodat je kan experimenteren
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

              Oorspronkelijk geplaatst door GoedeleVdV Bekijk bericht
              De SB600 zou niet meer gemaakt worden heb ik vernomen en de andere twee zijn inderdaad iets wat duurder, maar verschilt het zoveel in kwaliteit of is dat verwaarloosbaar en zijn het vooral de extra opties ?
              dat gaat om flitskracht! misschien ga je ooit iemand tegen de volle zon in fotograferen, dan heb je serieus power nodig om dat met flitslicht in te vullen.

              ik denk niet dat je met een Metz iets verkeerd kan doen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar t is toch een grote naam in flitsland.

              zelf gebruik ik een SB 900, meestal off camera. die is duur (350€ ongeveer) maar je gaat er heel veel plezier aan hebben. Stevig ding ook, vorige week mijn flitsstatief op een kast gezet en t spel viel een meter of 2 naar beneden. Zelfs geen kras op!
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

                Ik heb de SB-700, zeer goeie flits met veel nieuwe dingen, en je krijgt er alles bij wat je nodig hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke flitser kopen voor Nikon D5000

                  hoi,

                  ik heb een sb800 en sb900 en verkies duidelijk de sb900.
                  Ik vind het gewoon een topflits

                  mvg Jozef
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment

                  Working...
                  X