Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak of schoudertas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak of schoudertas?

    Hallo allemaal,

    Ik had enkele maanden geleden een caselogic tas gekocht. Deze doet goed haar ding, maar nu heb ik wat fotomateriaal bijgekocht en zit ik met 3 lenzen, 2 zonnekappen, filter. En in de toekomst komt daar zeker nog een flitser bij.

    De tas is dus te klein!

    Deze zomer ga ik een weekje op reis naar Malaga en wil ik zeker de camera meenemen en wil deze dus praktisch kunnen vervoeren (vliegtuig, wandelen)

    Nu is mijn vraag, hou ik het bij deze tas of zou het beter zijn om een rugzak aan te kopen, zoja wat raden jullie mij aan voor bovenstaand materiaal?
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Rugzak of schoudertas?

    das een persoonlijk keuze natuurlijk wat jij het liefste draagt

    beide hebben hun aanhangers en voor- en nadelen

    ik ga persoonlijk voor een rugzak, heb er al 2
    op termijn ben ik zelfs van plan voor de gewone wandelingen een kleinere te kopen dan nu waar ik indd een lens of 2 plus dslr en geheugen en batterijen inkrijg, dit liefst waar ik makkelijk aan toestel kan

    momenteel heb ik een grote rugzak waar alles in zit en heb ik ook een kleinere waar ik tot een 17 inch laptop kan inkrijgen wat wel praktisch kan zijn voor verlof
    de grote zou in principe ook een laptop tot 8 of 12 inch moeten aankunnen maar dit moet ik nog eens testen

    het beste wat je volgens mij kan doen is, rij eens naar een winkel waar ze een mooie stock hebben (konijn, a&c, studio73, rubens, ...) en kijk/probeer/vergelijk
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak of schoudertas?

      idd gewoon testen.. als je met wat gewicht zit en lang wil rondlopen dan is een rugzak oid toch te verkiezen boven een schoudertas, want uiteindelijk doet 't zeer aan 1 schouder, loop je wat scheef, ..

      Ik heb zelf een grote rugzak (die ik eigenlijk amper gebruik) en heb een heuptas (Lowepro Inverse 200) gekocht waarvan ik heel tevreden ben. Groot genoeg voor wat ik meeneem op een wandeling en heel comfortabel.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak of schoudertas?

        Sowieso een rugzak . Een heuptas kan ook een goede optie zijn, maar dan kan je wat minder andere dingen meenemen (documenten enz)...wat je in een rugzak wel kan .

        Voorstellen: Lowepro Flipside 400 AW (heb je nog wat ruimte over) of een Pro Runner 350 AW (idem dito).

        Edit: of voor een heuptas: een Outback 100, 200 (of de 300 AW). Een andere mogelijkheid zou de Inverse 100 of 200 AW zijn.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak of schoudertas?

          wandelen, dagtripje, natuurtje : rugtas
          reportage : schoudertas

          ik heb verscheidene tassen varierend van redelijk tot formaat hutkoffer, bij dagjes weg wanneer ik zeker weet niet direct een lens te hoeven grijpen neem ik een rugtasje, alwaar een probody, grote lens en wat kleinere in passen. Wanneer ik een repotage heb dan neem ik een schoudertas alwaar ik vrij snel een lens kan grijpen of iets dergelijks.

          Dit is het nadeel van een rugtas (slingshots uitgezonderd), je moet hem eerst van je rug afdoen om ergens bij te kunnen, schoudertas is daarvoor iets beter toegankelijk.

          Maar voor vakantie's of lekker een dagje wandelen is een rugtas veel fijner, dus mijn advies, koop een rugtas voor op vakantie, wel opletten dat je niet te klein koopt (ook weer niet te groot anders val je achterover), hou er rekening mee dat er in de toekomst dingen bij kunnen komen of vervangen worden door wat groters.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak of schoudertas?

            Wil je ook elke keer dat je gaat wandelen de hele verzameling glaswerk gaan meenemen? In dat geval is een rugzak weer een beetje teveel van het goede en kun je ook heel goed een schoudertas gebruiken, mits je camera met objectief natuurlijk niet een aantal kg. weegt, zodat je scheef gaat lopen.
            Wil je toch meer meenemen...dan een rugzak...is veel comfortabeler en beter voor je rug.
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Rugzak of schoudertas?

              Persoonlijk werk ik graag met een schoudertas omdat ik dan makkelijk nog aan mijn spullen kan zonder de tas op de grond te zetten. Met een rugzak heb je draaggemak maar als je iets nodig hebt moet je het op de grond zetten. Je kan er dus niet snel iets uitpakken.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Rugzak of schoudertas?

                Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                Persoonlijk werk ik graag met een schoudertas omdat ik dan makkelijk nog aan mijn spullen kan zonder de tas op de grond te zetten. Met een rugzak heb je draaggemak maar als je iets nodig hebt moet je het op de grond zetten. Je kan er dus niet snel iets uitpakken.
                Met een slingbag kun je ook nog snel bij je spullen komen, maar als je heel regelmatig je camera snel in en uit een tas wil pakken is een schoudertas inderdaad de makkelijkste optie...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Rugzak of schoudertas?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                  Met een slingbag kun je ook nog snel bij je spullen komen, maar als je heel regelmatig je camera snel in en uit een tas wil pakken is een schoudertas inderdaad de makkelijkste optie...
                  Niet echt, je kan je camera snel in en uit de zak nemen. Maar als je van lenzen wilt wisselen moet je toch wel even de zak neerzetten.

                  Een rugzak is handig als je op reis bent en als je veel moet stappen. Dan is het minder vermoeiend. Maar in the heat of the fight werk ik liever met een schoudertas. Een rugzak ziet er ook een beetje geeky uit. Maar dat is persoonlijk smaak.
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rugzak of schoudertas?

                    Voor het opbergen en vervoeren van mijn cameraspullen gebruik ik wel een rugtas maar voor het schieten in "the heat of the moment" gebruik ik sinds een tijdje m'n ThinkTank modular set en dat werkt écht ideaal
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rugzak of schoudertas?

                      Ik zal mij waarschijnlijk wel een rugzak aanschaffen maar toch geen te grote, wil ook niet achterovervallen.

                      Waarschijnlijk neem ik toch maar 2 van de 3 lenzen mee wil ook nog wat bruinen als ik in de zon loop

                      Vraagje: Lowerpro of Crumpler?
                      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rugzak of schoudertas?

                        een lowepro flipside rugzak moet je niet op de grond zetten om lenzen te wisselen
                        je draait hem gewoon op de buik en je kan makkelijk aan je grief
                        Last edited by Frie01; 14 april 2011, 08:19. Reden: flipside
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rugzak of schoudertas?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          een lowepro flipside rugzak moet je niet op de grond zetten om lenzen te wisselen
                          je draait hem gewoon op de buik en je kan makkelijk aan je grief
                          Heb dit juist ook gezien bij Vanguard Up Rise
                          Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rugzak of schoudertas?

                            Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
                            Ik zal mij waarschijnlijk wel een rugzak aanschaffen maar toch geen te grote, wil ook niet achterovervallen.

                            Waarschijnlijk neem ik toch maar 2 van de 3 lenzen mee wil ook nog wat bruinen als ik in de zon loop

                            Vraagje: Lowerpro of Crumpler?
                            Ik zou toch ook eens kijken naar de Kata Sling Rugtas D3N1-20 te gebruiken als rugzak en slingback.
                            Zelf ben ik ook altijd tevreden geweest met de Lowepro Slingshot 202 AW waar je huidig materiaal zeker in past en nog plaats is voor een flitser.
                            Beide hebben ook een regenhoes wat zeker van pas kan komen.
                            Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rugzak of schoudertas?

                              Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
                              Hallo allemaal,

                              Ik had enkele maanden geleden een caselogic tas gekocht. Deze doet goed haar ding, maar nu heb ik wat fotomateriaal bijgekocht en zit ik met 3 lenzen, 2 zonnekappen, filter. En in de toekomst komt daar zeker nog een flitser bij.

                              De tas is dus te klein!

                              Deze zomer ga ik een weekje op reis naar Malaga en wil ik zeker de camera meenemen en wil deze dus praktisch kunnen vervoeren (vliegtuig, wandelen)

                              Nu is mijn vraag, hou ik het bij deze tas of zou het beter zijn om een rugzak aan te kopen, zoja wat raden jullie mij aan voor bovenstaand materiaal?




                              Soms is minder meer als je op reis bent, teveel materiaal mee hebben is ook niet altijd goed.
                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                              Comment

                              Working...
                              X