Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser overhit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe flitser overhit

Af en toe fotografeer ik kleine opdrachtjes, waarbij ik een externe flitser gebruik (de SB900). Na ongeveer een half uur begint 'ie te piepen en stopt er mee. Hij geeft aan dat 'ie overhit is. Na een tijdje kan ik de flitser weer gebruiken, maar dit is dan maar van korte duur, en stopt ie er weer mee.

Is dit normaal? Doe ik iets verkeerd? Of is het handig even langs te gaan in de winkel?
    Op internet kon ik niet echt nuttige tips vinden, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. =)

Re: Externe flitser overhit

Hallo,

Heb je jouw software van de SB 900 reeds een update gegeven.
    Zie site nikon . Problemen van verhitting
    Softwate 5,2 voor de SB 900
    Oorspronkelijk geplaatst door Chella Bekijk bericht
    Af en toe fotografeer ik kleine opdrachtjes, waarbij ik een externe flitser gebruik (de SB900). Na ongeveer een half uur begint 'ie te piepen en stopt er mee. Hij geeft aan dat 'ie overhit is. Na een tijdje kan ik de flitser weer gebruiken, maar dit is dan maar van korte duur, en stopt ie er weer mee.

Is dit normaal? Doe ik iets verkeerd? Of is het handig even langs te gaan in de winkel?
    Op internet kon ik niet echt nuttige tips vinden, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. =)

Comment

Firmware updaten helpt voor géén meter

Is een gekend probleem met de SB900 - ik vrees dat je er zal moeten mee leven.
      www.fotofolio.be

Comment

vandaag ook voorgehad, maar niet zo extreem.

statief omgevallen, flitser tegen de grond, batterijen in het rond. Batterijen bijna te heet om vast te houden. Nikon materiaal kan gelukkig tegen een stoot, de Hahnel infraroodtrigger niet, daar gaat tec7 aan te pas komen.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Blijkbaar is de ene SB900 de andere niet, ik heb het in elk geval nog nooit voorgehad, nogthans veel in de zon geflitst, waar max output soms nog te weinig is.

Maar als ik dat allemaal lees zou ik in sommige gevallen de batterijen durven gaan verdenken, ik gebruik hier niets anders dan Eneloop, en ondervind ook niet dat deze gloeiend heet worden.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik twijfel of het aan de batterijen ligt, want deze zijn totaal niet heet op het moment dat hij aangeeft dat de flitser overhit is. De batterijen heb ik bij een fotowinkel gekocht, die het beste zouden zijn voor deze flitser.

Volgens mij is het zo dat de lamp overhit is. Als dit echt een bekend probleem is bij deze flitser dan ga ik zeker even terug naar de winkel. Het kan toch niet 'gewoon' zijn dat je je model elke keer een tijdje moet laten wachten voor je weer verder kan? Of dan zou ik 2 van deze flitsers moeten hebben om het af te wisselen. Dat lijkt me ook een beetje absurd.

Vandaag toch maar even langs in de winkel! =)

Comment

Er zijn hier al meerdere topics over te warm lopende SB900's.
              Ik heb de beveiliging uitgeschakeld (waarom staat er dan één op als je ze kunt uitschakelen?).
              Als ik dan een foto neem begint ie te piepen dat het een lieve lust is, maar blijft wel nog werken, of het gezond is zal de tijd moeten uitwijzen

Comment

Working...
              X