Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met TC 1.4x voor Sigma 70-200 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by CooMa
    Oeps, mijnen kop zit er ook tussen...
    En zo serieus hé.
    Het was dien houten kop toch niet.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

@Z900: bij Corné kun je hem krijgen op aanvraag... (icm met een grotere bestelling, weet niet of hij het enkel voor die convertor zal doen...)

@Cois: tsja, 'tis nog geen weekend hé
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by Z900
        Pieter, waar ga je die kopen (als ik vragen mag)? Is er een website van kenko materiaal?
        Ik koop 'm bij Corné.
        Maar ook AC-Foto en Konijnenberg kunnen 'm leveren, hoor.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Is het deze Pieter: http://www.adorama.com/KN14XPEOS.html ?

Aha idd, bij de analoge afdeling van koopdigitaal zie ik ze staan. (ook een 3x )

mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Pieter G.
            Ik ga binnenkort een Kenko aanschaffen, dus als je wil, mag je die bij gelegenheid een keer proberen.
            Pieter, waar ga je die kopen (als ik vragen mag)? Is er een website van kenko materiaal?

mvg,
            Ik ben Pieter wel niet, maar alléé:
            verkoop: konijnenberg
            site: kenko
            Groetjes,
            Frank

Comment

Ai,
              niet snel genoeg
              Groetjes,
              Frank

Comment

silim, thanks for de kenko link

mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Ik heb anders ook wel interesse in de Kenko 1.4
                  Misschien samen aankopen?
                  Groetjes,
                  Frank

Comment

silim,

die link die ik gaf (adorama), daar is die 169 AD, dit komt neer op zo'n 135Euro - excl verzendkosten -.

Bij konijnenberg 199Euro...........dus ja......scheelt wel ff

Heb jij er al mee gewerkt Pieter? ('t zal al wel )
                    Waarom de Kenko?

mvg,

Z900

Comment

silim,

die link die ik gaf (adorama), daar is die 169 AD, dit komt neer op zo'n 135Euro - excl verzendkosten -.
                      dank je
                      Groetjes,
                      Frank

Comment

Waarom de Kenko?
                        Ik heb 'm nog niet en ik heb er nog niet mee gewerkt. Wel met andere merken. De reden waarom ik de Kenko neem, is compatibiliteit. Deze past op zowat alle EF lenzen omdat hij geen vooruit stekend glaselement heeft. De Sigma heeft dat wel, en bij de Canon is het helemaal feest. Wist je bijvoorbeeld dat een Canon TC zelfs niet op een 50-500 past? Op een 28-135 dan weer wel. Als je de Canon dan ergens op krijgt, moet je ook meer opletten met het terugzoomen dan bij andere merken, omdat de elementen mekaar al snel kunnen raken. Als je ooit eens een Canon 70-200 in je handen hebt, moet je eens kijken hoe breed het gat is in de lensmount, en hoe diep het achterste lenselement ligt. Zoveel plaats heb je dus nodig om de Canon TC te monteren. Maar de Canon is wel subliem van kwaliteit...
                        Pieter
                        --

Comment

Is het deze Pieter: http://www.adorama.com/KN14XPEOS.html ?
                          Ja, die was/is het dus. Ik was al gaan slapen om halftwaalf gisteren, maar ik zie dat je alle info al hebt...
                          Pieter
                          --

Comment

En die Canon TC 1.4x past ook niet op de Sigma EX 70-200 2.8.
                            Gisteren gecheckt...
                            Trouwens zou dit wel een zicht zijn : zo'n stukje wit tss een zwarte body en een zwarte lens ?
                            Originally posted by Pieter G.
                            Waarom de Kenko?
                            Ik heb 'm nog niet en ik heb er nog niet mee gewerkt. Wel met andere merken. De reden waarom ik de Kenko neem, is compatibiliteit. Deze past op zowat alle EF lenzen omdat hij geen vooruit stekend glaselement heeft. De Sigma heeft dat wel, en bij de Canon is het helemaal feest. Wist je bijvoorbeeld dat een Canon TC zelfs niet op een 50-500 past? Op een 28-135 dan weer wel. Als je de Canon dan ergens op krijgt, moet je ook meer opletten met het terugzoomen dan bij andere merken, omdat de elementen mekaar al snel kunnen raken. Als je ooit eens een Canon 70-200 in je handen hebt, moet je eens kijken hoe breed het gat is in de lensmount, en hoe diep het achterste lenselement ligt. Zoveel plaats heb je dus nodig om de Canon TC te monteren. Maar de Canon is wel subliem van kwaliteit...
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

$169.00 Kenko 1.4 (Adorama)
                              $ 41.00 Verzending (UPS Worldwide Express)
                              $210.00
                              $ 12.60 Invoertaks 6% ??
                              $222.60
                              $ 46.75 BTW 21%
                              $269.35 = € 213.18

€199.00 Kenko 1.4 (Konijnenberg)
                              € 15.00 Verzending
                              €214.00

Zo groot is het verschil nu ook weer niet
                              Groetjes,
                              Frank

Comment

Originally posted by Dama
                                Ik overweeg een TC 1.4x aan te schaffen voor mijn Sigma 70-200 2.8 HSM op een 10D.
                                Ja Dama ik ben oude koeien uit de gracht aan't halen.
                                Maar ik krijg hoe langer hoe meer zin in een Sigma 70-200mm F2.8,niet dat die beter zou zijn als de Canon 70-200mm F4.
                                Maar als ik de foto's zie die Frerossel laatst gepost heeft,dan moet hij toch ook niet onder doen voor de canon F4.
                                Het is de zelfde prijs klasse en geld speelt ook een rol en ik krijg op de koop toe nog een F2.8.( Later extender )
                                Natuurlijk zou ik liever die nieuwe Sigma -400mm OS hebben,maar zonder statief zie ik dat toch niet zitten.( en duurder )
                                Mijn vraag is nu hebt gij problemen met die lens.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X