Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF602 problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RF602 problemen

Hallo,
    Ik heb zo'n radio remote van Yongnuo (RF602) gekocht omdat ik mijn flitser naast de camera wil gebruiken ipv op de hotshoe. Nu doet zich het volgende voor: wat ik ook verander aan instellingen het flitslicht is niet te zien op de foto's, terwijl OGENSCHIJNLIJK de flits op hetzelfde moment gebeurt als het opklappen van de spiegel. In werkelijkheid zal de flits echter te laat afgaan (of te vroeg). Ik heb de flitser (SB-80DX) op de schoen van de receiver gezet en de receiver verbonden met de D300. Ik heb weinig ervaring met flitsfotografie. Zie ik hier toch iets over het hoofd of is de remote niet in orde?
    Rob

Re: RF602 problemen

staan de transmitter en receiver aan?
    staan ze op hetzelfde kanaal?
    heb je je flits manueel ingesteld?
    werk je op je camera manueel?
    welke sluitertijd gebruik je?
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Je bent het waarschijnlijk gewoon dat je camera alle instellingen doet voor je flitser automatisch, dat verlies je nu dus. Je zal alles zelf moeten aanpassen. Er is niks mis met de rf602 of flitser ofzo, enkel de instellingen.

Comment

Waarom heb je de receiver verbonden met de D300?

Dat doe je enkel als je de D300 vanop afstand wil gebruiken.

Is je ingestelde sluitertijd langer dan 1/250 s?
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik verbind de receiver mer de D300 omdat ik maar 1 receiver heb en op deze wijze met de Controller met 1 druk op de knop zowel de camera als de flitser ontspan.

De camera kan niets automatisch naar de flitser versturen omdat de flitser niet op de hotshoe staat!

De sluitertijd maakt niet uit. Zowel bij lange als korte sluitertijden is er van het flitslich niets te zien.Ik werk zowel in A als in M.

Ik zie niet wat ik in de flitser zou moeten aanpassen in de instellingen.

Comment

En stap voor stop, hoever kom je dan?

Als je de ontvanger aansluit op de camera, zonder dat er een flits opstaat: kan je dan een foto maken?
            Als je de zender op de camera plaatst en de flitser op de ontvanger, werkt dat dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
              Ik verbind de receiver mer de D300 omdat ik maar 1 receiver heb en op deze wijze met de Controller met 1 druk op de knop zowel de camera als de flitser ontspan.

De camera kan niets automatisch naar de flitser versturen omdat de flitser niet op de hotshoe staat!

De sluitertijd maakt niet uit. Zowel bij lange als korte sluitertijden is er van het flitslich niets te zien.Ik werk zowel in A als in M.

Ik zie niet wat ik in de flitser zou moeten aanpassen in de instellingen.
              dit werkt niet (by design)... dat kan je wel met een RF603... maar bij een RF602 heb je twee setjes nodig... ééntje om de flash te triggeren en ééntje om de camera te triggeren
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok, het ligt dus toch niet aan mij.
                Is het zeker dat het met de 603 wel kan? Ik wil dus met een druk op de ontspanknop zowel de sluiter bedienen als de off-camera flitser!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                  Ok, het ligt dus toch niet aan mij.
                  Is het zeker dat het met de 603 wel kan? Ik wil dus met een druk op de ontspanknop zowel de sluiter bedienen als de off-camera flitser!
                  maar dat kan ook met RF602, alleen moet je daneen zendertje op je toestel zetten en een tweede zendertje om af te drukken... en een onvanger om af te drukken en een onvanger om te flashen...

RF603 kan dit met 1 apparaat minder, maar ik zou daar geen RF603 voor kopen... die zijn absoluut niet beter op andere gebieden...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    maar dat kan ook met RF602, alleen moet je daneen zendertje op je toestel zetten en een tweede zendertje om af te drukken... en een onvanger om af te drukken en een onvanger om te flashen...

RF603 kan dit met 1 apparaat minder, maar ik zou daar geen RF603 voor kopen... die zijn absoluut niet beter op andere gebieden...
                    Ik geloof dat ik me nog niet goed heb uitgedrukt.
                    Wat ik graag wil is gewoon de ontspanknop van de camera gebruiken, niet die van een zender. De flitser staat dan op een ontvanger, die met de bijgeleverde kabel is verbonden met de remote terminal op de D300. Dit lijkt te werken met de 602, maar zoals ik al aangaf gaat de flits af ergens voor of nadat de sluiter ontspant. Iemand gafa al aan dat dit met de 602 niet gaat lukken, maar wel met de 603. Mijn vraag is of ik daar zeker van kan zijn? Of dat ik het toch op kan lossen met een extra 602? Of dat ik beter een ittl cord kan kopen?
                    Rob

Comment

Als je de ontspanknop van de camera wil gebruiken hoef de ontvanger toch niet aan te sluiten op de camera.

Comment

Waarschijnlijk heb je enkel een ontvanger gekocht.

Een normaal setje bestaat uit een ontvanger (voor de flits op te zetten) en een zender (die je op de hotschoe van je camera schuift;
                        Wanneer je dan fotografeerd (wel je toestel op manueel zetten en max 1/250 sec) dan zal de flits gelijk afgaan (je zal je diafragma dan moeten aanpassen tot je een juiste belichting hebt).
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

een RF602 setje ziet er zo uit: click hier

je hebt een zender en een ontvanger nodig.

de bedoeling van een RF602 is net dat je draadloos kan werken

Comment

OK, nu is het in orde.
                            Ik had de ontvanger (waarop de flits staat) mbv de kabel verbonden met de camera. Nu zonder kabel en jawel het werkt.
                            Erg bijdehand was dit niet. Bedankt voor jullie geduld.
                            Rob

Comment

Ik moet helaas een nieuw hoofdstuk binnen dit topic beginnen.
                              Met de RF602 kon ik de flitser draadloos bedienen tot 1/250 s. Echter ik werk vaak met veel snellere sluitertijden en zet de D300 dan op FP High Speed (e1 Flash Sync Speed 1/320). De SB800 gaat in dat geval automatisch naar FP. Met de flitser op de hotshoe kan ik dan rustig op 1/1000 s een opname maken. Met de flitser op de ontvanger van de RF602 lukt dat helaas niet. Er is wel ee flits, maar niet terwijl het gordijn omhoog is. Er is blijkbaar een 'delay' via de radio signalen.

Nog tips of kan ik maar beter een flitsverlengkabel aanschaffen?

Comment

Working...
                              X