Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak/slingshot voor 7D+70/200F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rugzak/slingshot voor 7D+70/200F2.8

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Zou ook handig zijn mocht er een ipad of macbook air in kunnen
    Dan moet je eens kijken naar de Kata 3N1-33

Tussen haakjes, de Kata 3N1 is een volwaardige rugzak, mét regencover en stevige heupriem, die je echter (tijdelijk) ook als sling of met beide gekruiste riemen kan dragen (vandaar de "3in1")
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Lowepro heeft een Slingshot 350 AW, met een laptopvak . Of die nog te krijgen is weet ik niet, maar hij bestaat/bestond wel...

Toegegeven, ik heb geen idee of de ruimte bovenaan in de Slingshot AWs groot genoeg zou zijn om een iPad (1 of 2) mee in te nemen. In de Flipside 400 AW kan die makkelijk in het voorste vakje (maar zit hij vrijwel onbeschermd, zowel tegen diefstal als tegen schokken, enz).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Je bedoelt denk ik een Slingshot of iets dergelijks als je over de toren van Pisa spreekt ? Dan is de Flipside 400 AW (met een All-Weather Cover dus) ideaal .
        Yep, je hebt gelijk...thanx...ik bedoelde inderdaad een slingshot. Ik gebruik zelf onder andere een Flipside 300 en daar past de combi prima in, en kun je nog een paar objectieven extra meenemen...echter geen regenhoes beschikbaar. De 400 AW biedt dan nog meer mogelijkheden.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Zou ook handig zijn mocht er een ipad of macbook air in kunnen
          Ikzelf heb onlangs een Crumpler Cupcake Full Photo gekocht. Ziet er leuk uit, is stevig, draagt lekker en kan naast een 1D body, 24-70 F/2.8, 70-200 F/2.8 + Speedlite ook een laptop bevatten. Is momenteel met een aardige korting te koop. Daarnaast gebruik ik ook een Flipside 400 die eveneens goed bevalt, maar iets minder draagcomfort biedt en geen laptopvak heeft.

Succes met je keuze

Comment

Ik zie geen heupriem bij die Crumpler. Lijkt me toch een vereiste als je wat gewicht meeneemt om het draagcomfort te verbeteren...

Voor een laptop én fotomateriaal kan je bij de Lowepro Pro Runner-serie terecht (onder andere, er zijn nog tassen van Lowepro die deze mogelijkheid bieden). De Pro Runner 350 en 450 om precies te zijn .

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Ikzelf heb onlangs een Crumpler Cupcake Full Photo gekocht. Ziet er leuk uit, is stevig, draagt lekker en kan naast een 1D body, 24-70 F/2.8, 70-200 F/2.8 + Speedlite ook een laptop bevatten. Is momenteel met een aardige korting te koop. Daarnaast gebruik ik ook een Flipside 400 die eveneens goed bevalt, maar iets minder draagcomfort biedt en geen laptopvak heeft.

Succes met je keuze
              Waar is die dan met korting te vinden?
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Ik zie geen heupriem bij die Crumpler. Lijkt me toch een vereiste als je wat gewicht meeneemt om het draagcomfort te verbeteren...
                Het zal een kwestie van smaak zijn maar ik vind de heupriem-loze Crumpler prettiger om te dragen dan de Flipside 400.

Waar is die dan met korting te vinden?
                Ik kocht de Crumpler Cupcake Full Photo bij Foka voor net geen 90 Euro ..... Maar zie ook dat ze dat type nu niet meer hebben .... Normaliter kosten ze volgens mij rond de 140 Euro.

Comment

Onder andere wat jij 'smaak' noemt, maar ook van iemand z'n afmetingen. In principe zou ik eerder een rugzak met een heupriem ('waist belt') nemen, omdat je daarmee het grootste gedeelte van het gewicht van je schouders (en/of rug) naar je heupen, en vandaar naar je benen verplaatst.

Comment

Volgens mij bestaat er geen ideale draagtas, ik werk met Lowepro en heb op dit ogenblik de Slingshot 200, de Slingshot 300 en de Flipside 400.

Als ik met mijn 70-200 f 2.8 er op uit ga, zal ik de de Flipside 400 gebruiken omwille van het draagcomfort, de combinatie gaat ook in de slingshot 300 en is dan veel sneller bereikbaar, maar het draagcomfort is naar mijn mening volledig ondermaats.

De Slingshot 200 is zelfs volledig geladen nog steeds aangenaam om te dragen, maar voor zwaardere combinaties gebruik je volgens mij toch beter een rugzak.

Ik denk dat we met één type nooit het beoogde doel kunnen bereiken, dus we moeten tot grote vreugde van onze wederhelft, meerdere draagtassen in ons bezit hebben :-)
                    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Working...
                    X