Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cf kaartjes canon 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cf kaartjes canon 7d

kan ik met mijn extreme III kaarjtes terecht in een 7D? wat is de snelheid van die kaartjes? 20 mb/s?

ik vind geen eenduidig antwoord, maar de meeste zaken die ik las, stelden dat de zware kaartjes overkill zijn.
    Last edited by Moa; 28 maart 2011, 18:30.

Re: cf kaartjes canon 7d

Zo'n extreme III kaartje haalt een theoretische snelheid van 30 MB/s dacht ik.
    Dat is niet het snelste wat er is, maar normaal snel genoeg.
    Als je continu 7 beelden/sec. wil nemen, zal dat misschien te traag zijn, in het andere geval moet je je er geen zorgen in maken. De kans dat je lang moet wachten vooraleer de buffer leeg is, is tamelijk klein met die 30 MB/s (in de praktijk is dat wel wat minder natuurlijk).

Een sneller kaartje heeft ook het voordeel, dat je de foto's ook sneller op je PC krijgt.
    Het hangt er dus ook een beetje vanaf hoeveel geduld je hebt.
    Ik dacht dat de snelste kaartjes van Sandisk nu 100 MB/s halen (ook weer in theorie), maar zoals gewoonte hangt daar een prijskaartje aan...

Sandisk heeft wel een tijdje geleden z'n naamgeving aangepast. Wat nu "ultra" heet, was vroeger een extreme III... Kwestie van het gemakkelijk te maken.
    Groeten,

Polleke

Comment

ikzelf gebruik in mijn 7D 16GB Extreme kaartjes, die kunnen 60MB/S aan.
      Enige keren dat ik die snelheid eigenlijk gebruik is bij 8fps.(sport)

Je mag rekenen op 5-6 MB per jpg foto (ongeveer)
      Eén enkele foto wordt dan op jou kaartje weggeschreven in ongeveer 0.25 seconde.

Als je in RAW schiet, kom je op ongeveer 20-25MB per foto.
      Dan kan je kaartje die foto nog wegschrijven op 1 seconde.

Als je in highspeed fotografeert, kan je blijven schieten tot de buffer van je 7D vol zit.
      Bij gewoon gebruik, heb je er eigenlijk geen last van

Als voorbeeld :
      Bij mijn oude 512MB Extreme II kaartje (hier kunnen 72 jpg foto's op) kan ik in high speed blijven fotograferen tot er ongeveer een 4-5 foto's nog op kunnen, dan moet ik wel even wachten om verder te fotograferen totdat er enkele zijn weggeschreven uit de buffer.

Het werken met dat kaartje gaat volgens mij zonder problemen lukken
      Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

essentieel is te weten of je in jpg fotografeert of RAW. Doe je RAW én sportfotografie zou ik gaan voor de 90MB/s. Te snel is nooit een probleem, te traag is jammer.
        Heb zelf 16GB tegen 90MB/s. Mocht ik opnieuw moeten kopen zou ik wellicht slechts 8GB genomen hebben maar toch 90MB/s.

Comment

Ik heb me vrijdag een extra kaartje besteld, bovenop het ExtremeIII-kaartje van 16GB dat bij mijn toestel zat.
          Voor ik bestelde heb ik het volgende gevraagd aan de verkoper:

Beste
          Ik zou een extra Transcend CF-kaart van 16GB voor mijn fototoestel aankopen.
          Welk type zou ik volgens u best aanschaffen, of koop ik er beter 2 van 8GB.
          Ik zoek dus een evenwaardige/snelle kaart zoals mijn huidige Sandisk ExtremeIII van 16GB

PS: Momenteel heb ik dus een Sandisk die bij het toestel was geleverd.

Omdat dit type uit de markt gaat, en ik ook over Transcend veel goeds
          hoor, en omdat de kaarten gemiddeld goedkoper zijn dan Sandisk, zou ik
          dus overstappen op Transcend.

groeten
          Dré

__________________________________________________ ________

En dit was hun antwoord:

Geachte heer,

Voor DSLR camera's adviseren wij de 400X kaarten te gebruiken. Deze kaarten

zijn nog een stuk sneller dan de Sandisk ExtremeIII kaarten. Deze vindt u
          via onderstaande link.
          http://www.geheugen.com/memoryzoek.asp?modelid=GHC05005

Ik hoop u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

__________________________________________________ ______

Doe er je voordeel mee.
          Ik heb alvast hun voorstel gevolgd
          En de prijs valt trouwens ook mee, niet?
          Last edited by dréten; 28 maart 2011, 20:42.

Comment

Hier een 8 GB aan 60 MB/s Ook bij high speed opnames meer dan voldoende

Grtz,
            Kurt

Comment

Ik gebruik ook de 8GB 60MB/s 'UDMA' compact flash kaartjes in mijn 7D. Altijd toegekomen met één kaartje (ik schiet in RAW + L JPG en dat resulteert in ongeveer 235 foto's), maar voor onze a.s. 7dd-vakantie waarbij we geen laptop meenemen, heb ik toch maar een extra 8GB kaartje voorzien.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
              X