Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaartje 8 GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaartje 8 GB

Ik ben van plan om een geheugenkaartje van San-Disk, CD, 60 MB/s, met 8 GB geheugen aan te schaffen voor mijn D300 kamera. De verkoper wist mij te vertellen dat mijn kamera deze geheugenkaart NIET kon verwerken vanwege zijn hoge verwerkingssnelheidsnelheid.
    Heeft iemand in (nagenoeg)gelijke omstandigheden daar ervaring mee ?
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Re: geheugenkaartje 8 GB

Ik denk dat dit onzin is. In de meeste gevallen is er geen probleem zolang de kaart sneller is dan de camera.
    M'n overgrote deel van CF kaartjes zijn 8Gb Lexar Pro 300x. Ik heb er één Lexar Pro 400x en één Lexar Pro 600x. De laatste twee respectivelijk 60Mb/s en 90Mb/s. Reuze winsten in CS haal ik niet (~10% meer) omdat de limiet bij de camera ligt, maar ze werken in ieder geval wel foutloos. Ik vermoed dan ook dat de SanDisk equivalenten dat ook zullen doen
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Hoi,

ik heb een aantal San Disk kaartjes voor mijn D300, waaronder zo'n 8Gb met 60Mb snelheid. En dat werkt perfect.
      Maar ik hoop niet dat je denkt dat je camera er sneller van wordt, want dat is niet hé.
      Enkel de (volle) buffer wegschrijven gebeurt iets sneller. En eventueel de overdracht naar je computer maar daar is meestal USB2 de limiterende factor.
      Ik trek weinig sport dus heb geen nood 40 foto's achtereen, mijn volgend kaartje zal dus zeker niet meer zo'n snel zijn maar een goedkoper 30Mb type.

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
        Ik ben van plan om een geheugenkaartje van San-Disk, CD, 60 MB/s, met 8 GB geheugen aan te schaffen voor mijn D300 kamera. De verkoper wist mij te vertellen dat mijn kamera deze geheugenkaart NIET kon verwerken vanwege zijn hoge verwerkingssnelheidsnelheid.
        Heeft iemand in (nagenoeg)gelijke omstandigheden daar ervaring mee ?
        Bij een CF kaart die sneller is dan de camera is de camera de beperkende factor. Voor het gebruik tijdens het fotograferen is een (te) snelle kaart dus zinloos en weggegooid geld.
        Wel kan het zijn dat je foto's sneller op de pc zijn over gezet, maar als je een kopje koffie zet in de tussentijd is het lees meestal ook geleden
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X