Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genoeg ruimte?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Genoeg ruimte?

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw.
    en heb dan ook een vraag!
    ik heb thuis een garage en zou daar eigenljk een kleine fotostudio in willen maken.
    de grootte van de garage is ong 5,7m lang en 2,90m breed denken jullie dat het dan mogelijk is om daar portretfoto's te maken met 2 flitsers met 2 softboxen.
    of is dat niet mogelijk?

groeten
    Canon eos 60d ~ photoshop

Re: Genoeg ruimte?

het is aan de krappe kant maar het is doenbaar
    ik zit met ongeveer dezelfde ruimte

ik werk in totaal met 3-4 reportage-flitsers in deze ruimte
    2 ervan met een 100 cm shoot through paraplu
    de 3de met een 80 cm shoot trough paraplu of andere goedkope diffusor

ik heb nog 2 van die diffusors dus kan nu met 4 flitsen gaan werken maar nog niet gebruikt

nu weet ik nog niet hoe het zit met softboxen maar dit zal wel lukken
    ik ben zelf van plan om er aan te schaffen
    het zal een beetje zien zijn welke groottes
    en neem geen te zware studio-flitsers als je deze zou nemen, 250-300 watt is meer dan voldoende

ook een telelens ga je niet gebruik
    ik maak vnl gebruik van een 18-50 & de 50 f1.8

hiermee maak ik zelf full body-shots

kijk gerust maar eens op mijn website voor voorbeelden en wil je eventueel zien wat en hoe het hier opgesteld staat, ook altijd welkom
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Mijn garage waar ik mijn eerste 'testen' in gedaan heb met familie is 3m60 op 12m ... en dat is eigenlijk te smal.

Hou er rekening mee dat een flits met een softbox al snel 1m breed is, dus je hebt 2m90 ruimte in jouw geval, stripbox links, stripbox rechts ... en je hebt maar 90cm meer over ... daar ga je geen full-body shots mee maken hé.

Wat wel kan is een achtergrond hangen (als het een witte is er twee reportage flitsers opzetten links en recht om een egaal witte achtergrond te krijgen) en dan een derde flitser (studio of reportage maakt op dit moment niet uit) door een plu jagen op 45° links of rechts van het model met een reflector aan de andere kant ... dan lukt het net volgens mij.

Een octa van 1m40 of 1m70 is ook geen optie hier hé, hou je terug te weinig ruimte over ... ik heb een Rubens verlichting gebruikt met twee studioflitsers links en recht voor mijn dochter (als model) en dan twee 580EX II op de achtergrond ... en dat ging net, maar jij hebt nog 70cm minder breedte.

Ik denk dat portretjes best gaan lukken, maar een full length body shot niet helemaal goed zal komen, 18mm is niet echt ideaal om mensen te fotograferen vrees ik.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Mijn eerste studio had een formaat van 3,5 bij 6,25 meter.

Toen verbouwd, nu zijn de afmetingen 4,40 bij 8 meter.

Een enorm verschil. Nu kan ik lekker in de breedte werken.
        En lekker in de lengte werken. Zowel portret als full body.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
        X