Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijgrip vast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijgrip vast

Hallo,
    Ben tot de bevinding gekomen dat mijn BG-E2N grip niet meer van mijn 50d kan. Wieltje om dit los te draaien draait zot en heeft geen grip meer op de vijs.

Weet iemand hoe ik die grip toch nog van mijn toestel zou kunnen afhalen( liefst zonder beschadiging van toestel en/of grip. Als er iets moet aan geloven, natuurlijk liefst de grip natuurlijk)
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Re: batterijgrip vast

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
    Hallo,
    Ben tot de bevinding gekomen dat mijn BG-E2N grip niet meer van mijn 50d kan. Wieltje om dit los te draaien draait zot en heeft geen grip meer op de vijs.

Weet iemand hoe ik die grip toch nog van mijn toestel zou kunnen afhalen( liefst zonder beschadiging van toestel en/of grip. Als er iets moet aan geloven, natuurlijk liefst de grip natuurlijk)
    Volgens mij is dat al eens aan bod gekomen hier op BD, zoek eens?
    Ik zou het moeten zien maar er bestaan "linkse tappen", je boort een gaatje in dat vijsje en draait die tap er in, die komt vast te zitten en met nog meer kracht komt die dan los.

Tikken op een vijs bied soms oplossing maar met zo een toestel er aan zou ik die optie niet kiezen.

Veel suk6.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

heb ondertussen een mogelijke oplossing gevonden. Van twee jaar geleden hier op belgiumdigital.

van 'Rudy'

quote:
      Pech, maar 1 oplossing, een opening maken in de plastic schroef, zodat je aan de binnenkant de metalen tandwielen kan "losstikken". je kan dit sparepart bij canon bestellen, het heet dial assy, en kost peanuts (20euro of zo)
      Troost ja, mijn nieuwe grip van de 5D heeft ook al hetzelfde gehad....

heb dit hier nog eens bijgezet voor moesten er nog geďnteresseerden zijn.

natuurlijk zijn andere mogelijke oplossingen welkom!
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

eerst goed nadenken of het echt nodig is dat hij er terug afgaat. Indien ja, vrees ik dat je je grip zal moeten demonteren.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Mss steeds die vijsjes wat invetten? Siliconevet/olie?
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

Comment

In feite ook een goed antwoord! hij zit in ieder geval goed vast ( té goed! ), dus op dat vlak geen probleem. Zolang de grip meegaat zal da wel lukken zeker. bij eventuele panne is het weghalen nog te overwegen. Bij mislukken zelfs een reden om bij mijn wederhelft te pleiten voor een nieuwe body ;-)

Comment

Working...
            X