Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verd*md keuzewieltje 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verd*md keuzewieltje 550D

Voor de zoveelste keer heb ik een aantal foto's gemist doordat ik onbewust aan het wieltje gedraaid heb toen ik de camera uit de tas haalde. Ik ben dit meeeeeeer dan kotsbeu. Ik heb enige tijd geleden vaag iets gehoord van een gadget dat je kon aankopen om het wieltje vast te zetten, speciaal om dit soort grappen te voorkomen. Ik weet er echter niets meer van, alleen dat het eigenlijk verschrikkelijk duur was, dacht ik. Weet er iemand wat ik bedoel, en kan hij/zij er een naam of merk op plakken???

Re: verd*md keuzewieltje 550D

Jij bedoelt waarschijnlijk zo iets:
    klik

Volgens de info op de website is het niet voor de 550D.
    Je kunt het toch navragen bij de supportafdeling van Canon, misschien is het ook voor de 550D in de maak.

Aan de andere kant: vroeg of laat baal je zo erg van een gemiste kans dat je in het vervolg altijd oplet als de camera pakt en naar het oog brengt.
    (of in een woede-aanval je camera in stukken op de grond gooit en je gedwongen bent een andere te kopen, dan neem je de 7D of 5DII)

Comment

Plak er een stukje gaffertape overheen.....

ps... is niet mijn eigen oplossing, ik heb eens op een ander forum gelezen dat een fotograaf deze oplossing gebruikte. Maar ik ben het met je eens, het keuzewieltje van de Canon camera's (ook de 40D en de 5D's) is een onding wat soms een eigen leven lijkt te hebben
      Last edited by MarkEL; 20 maart 2011, 00:59.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Jij bedoelt waarschijnlijk zo iets:
        klik

Volgens de info op de website is het niet voor de 550D.
        Je kunt het toch navragen bij de supportafdeling van Canon, misschien is het ook voor de 550D in de maak.

Aan de andere kant: vroeg of laat baal je zo erg van een gemiste kans dat je in het vervolg altijd oplet als de camera pakt en naar het oog brengt.
        (of in een woede-aanval je camera in stukken op de grond gooit en je gedwongen bent een andere te kopen, dan neem je de 7D of 5DII)

Dat was het inderdaad. Jammer genoeg niet voor een 550D, + ook nog eens laten modifceren (dus camera opsturen en maar wachten tot wanneer je hem terugkrijgt)
        Ik heb me trouwens al vaak voorgenomen om ALTIJD eerst goed op te letten, maar 'in the heath of the moment' nemen andere instincten het over...Zal zelf een oplossing moeten bedenken....

Comment

Gisteren ook een aantal keren meegemaakt - ik was foto's aan het trekken van de voetbalmatch van mijn zoontje met een 50D en een 400D - een aantal keren op beide toestellen was de knop verdraaid.

Kan er iemand die vast lassen voor mij?
          flickr.com/wernerwattenbergh
          flickr.com/vdpsportfotograaf
          http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Zijn die wieltjes dan zo vlot te verdraaien op een 550D? Op mijn 5D heb ik daar nog nooit last van gehad...

Als het je echt zo irriteert, dan is gaffertape wel een oplossing. Of een 1D serie kopen

Comment

Not long ago, Canon US made an announcement to offer a post-sales modification service for all owners of the 5D Mark II(http://bit.ly/1s1oJBF) or 7D(http://b...

zoiets?

Comment

Ook al een paar keer meegemaakt bij mij was het de Bulb st leuk. (7D) Knop is te hoog en draait te vlot. Het is al voldoende dat het toestel over de schouder hangt en die knop langs de kleren schuurt en lap.
                Blijkbaar wisten ze dit reeds zie hun oplossing!

Comment

Misschien kan je een rubber O-ringetje om het wieltje spannen en dan met een
                  tandenstoker tussen de body en wieltje persen zodat het wieltje wat zwaarder draait.

Comment

Met de 300D en 20D heb ik er nooit problemen mee gehad, maar vanaf de 40D hebben ze het wieltje wat groffer gemaakt zodat er wat meer grip op zit. Daardoor zal het ook gemakkelijker verdraaien als het ergens tegenaan zit terwijl je de camera in de tas steekt of er terug uithaalt.

Bij de 5D MKII controleer ik het altijd als ik de camera uit de tas haal, daar zit ongeveer hetzelfde wieltje op.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Hoi,

Oorspronkelijk geplaatst door Black Bandit
                      de 5D MKII controleer ik het altijd als ik de camera uit de tas haal, daar zit ongeveer hetzelfde wieltje op.
                      Yip, jezelf aan gaan wennen dat je altijd eventjes kijkt zodra je de camera uit je tas haalt.
                      Je gaat dan onbewust ook bewuster fotograferen...
                      Het is mij ook meermaals overkomen met mijn vroegere 40D en huidige 5D MkII, maar wel steeds minder.

Groet
                      Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,

Yip, jezelf aan gaan wennen dat je altijd eventjes kijkt zodra je de camera uit je tas haalt.
                        Je gaat dan onbewust ook bewuster fotograferen...
                        Het is mij ook meermaals overkomen met mijn vroegere 40D en huidige 5D MkII, maar wel steeds minder.

Groet
                        Adrie
                        Uit de tas halen en even controleren of 'ie goed staat is idd niet zo'n probleem. Het probleem wat ik (vooral met de 5D II) heb is dat het knopje kennelijk verdraait als de camera bij mijn heup hangt, aan de strap. Als ik dan snel camera's wissel (bij een huwelijk bijv. gebruik ik vaak twee body's tegelijk) en de camera staat ineens in Bulb bijv. dan gaan er wel potentieel mooie shots verloren En vastplakken met Gaffertape vind ik op zulke momenten ook niet handig omdat ik dan regelmatig wissel tussen M en Av stand.

Ik zou dan ook graag zo'n nieuwe knop met zo'n 'slotje' erop willen hebben, ik wil alleen mijn camera niet zolang missen... Trouwens, ik vind de modificatie ook wel erg prijzig...
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Inderdaad een klein maar verdomd vervelend probleem.

Laat ons blij zijn dat dit bij toestellen later dan de 550D gereleased opgelost is. Bij de 60D is het vergrendelknopje in het midden van de draaiknop een zegen.
                          Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Trouwens, ik vind de modificatie ook wel erg prijzig...
                            Ban van hetzelfde idee, 50€ en zelf kunnen uitvoeren vind ik aanvaardbaar. En ja, op de 5D MKII heb ik het ook al gehad, maar de reflex is aan het kweken.

Comment

Heb zelf ook een 550D maar 't is me nog nooit voorgevallen
                              Laat ons hopen dat het zo blijft want 't lijkt me wel een vervelend en ergerlijk probleempje...

Yannick

Comment

Working...
                              X