Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

610 of 530???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 610 of 530???

HEy mensen,

ik sta voor een dilemma.
    ik wil een externe flitser aanschaffen, maar kan de keus niet maken tussen de Sigma EF-610 DG ST of de Sigma EF-530 DG SUPER...

ik weet niet of je met de EF-610 of slave kan flitsen? dat zou voor mij anders toch niet uitmaken omdat ik het niet kan aansturen met mijn D40 toch??? of kan het wel

waar zou de flitser voor gebruikt worden? portretten, bouncen en gewoon goed verlichten.

oplaadtijd maakt opzich ook niet zoveel uit...4/5 seconden is peanut :P

tips?? wat zouden jullie kiezen?

gr. Sjoerd
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Re: 610 of 530???

ik lees er niet veel goeds over eigenlijk... ik zou voor een Nikon SB600 gaan...

voorbeeldje: "The Sigma 530 only has 2 manual settings full and 1/16"
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

das het probleem...de sb600 is uit de verkoop, nu kan ik hem wel bij een tweedehands gaan kopen maar heb liever garantie (perse eigenlijk) kijk maar naa rmijn vorige flitser (marumi --> na 2 weken kapot --> geld terug)
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik lees er niet veel goeds over eigenlijk... ik zou voor een Nikon SB600 gaan...

voorbeeldje: "The Sigma 530 only has 2 manual settings full and 1/16"
        amai, das dan toch ne stap achteruit

ik kan mijnen sigma dg-500 super toch meer instellen dan just die 2 'stops'
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

al gedacht aan Metz, zijn ook steengoede flitsers.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

nee nog niet aan gedacht. zal eens kijken. maar het liefst heb ik wat bekendere merken, had eerst een marumi, maar na 2 weken was die weer kapot...

Comment

denk inderdaad nu sterk over een Metz 50 af-1!

iemand ervaringen? (of met de 48/44/58)?

Comment

zelf heb ik de 36 en ben hier tevreden over. de 50 is zeker een goede flits. metz produceert uitstekende flitsers (meestal beter dan merkeigen) vanwege het feit dat zij niets anders doen. ze produceren enkel flitsers. hun volledige R&D is hier dan ook op toegelegt.
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

oke, ik ga denk ik toch voor de 44. dat is toch weer 60 euro goedkoper als de 50
                  (racefiets heeft ook nieuwe buitenbanden nodig u know )

Comment

Working...
                  X