Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Stealth Gear 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review Stealth Gear 2

Review Stealth Gear 2

Als je als fotograaf de natuur intrekt, kom je al snel een groot probleem tegen: waar kan je tegen een betaalbare prijs warme en waterdichte kledij vinden die aangepast is op fotografische noden? Die vraag moet het team van Stealth Gear ook bezig gehouden hebben en daarom hebben ze hun “Extreme Photography Suit” uitgebracht. De review hiervan kan je lezen op mijn website.

Maar het team van Stealth Gear bleef niet bij de pakken zitten en bleef hun producten verbeteren en zelfs nieuwe producten uitbrengen. Ik wilde wel de nieuwe broek “Extreme Photographers Trousers 2n”, de jas met afneembare armstukken “Extreme Photographers Jacket” en de handschoenen “Photographer Gloves” uittesten.

Zaterdag 15 januari lag er een mooi sneeuw tapijt en de temperatuur was gedaald tot -5°C. Die dag vertrok ik met een collega fotograaf naar de Hoge Venen om er de natuur vast te leggen op de gevoelige plaat. Uiteraard was het de bedoeling de kledij te onderwerpen aan een uitgebreide test.

De “Extreme Photographers Jacket”
    De nieuwe jas kan je heer goed vergelijken met de oude jas die ik een jaar geleden besproken heb. Deze nieuwe jas is vrijwel identiek op enkele aanpassingen na. Waarom zou je een goed product moeten veranderen? Toch zijn deze aanpassingen wel erg nuttig en vooral handig! Zo zijn je schouderstukken nu voorzien van een anti-slip strookje zodat je camerastrap niet van je schouder kan glijden. De armstukken kan je eraf nemen als het wat warmer wordt en heb je een bodywarmer. Op beide bovenarmen zijn vakjes gemaakt voor je geheugenkaartjes in op te bergen. Je ellebogen worden nu ook beter beschermd door een laagje mousse. De jas is te verkrijgen in de standaard groene kleur of in “charcoal”.

De “Extreme Photographers Trousers 2n”
    De nieuwe broek is, zoals het je al kon verwachten, van dezelfde materialen gemaakt als alle andere onderdelen van deze kledinglijn en afgewerkt met de grootste zorgen. Het gedeelte ter hoogte van je knieën wordt extra verstevigd met wat mousse en de binnenkant van je kuiten kreeg een extra verstevigde laag. De binnenkant kan schuren tegen je stapschoenen en wordt daarom verstevigd. Je hebt 2 achterzakken en langs beide buitenkanten van je bovenbenen heb je telkens een erg ruime zak die je zelfs kan vergroten doormiddel van een rits. De achterkant van de broek werd verhoogd zodat de koude wind niet kan binnendringen. Aan de zijkant kan je de ritsen open zetten voor extra verluchting op warme dagen. Om de ideale breedte ter hoogte van de heup te verkrijgen, heb je velcostrips die je naar eigen believen kan aanpassen. Dit kan je ook doen aan de onderkant van je broekspijpen. De aansluiting aan je stapschoenen is nu ook eenvoudiger aan te passen.

De Photographers handschoenen
    Als laatste wil ik nog graag even het nieuwe product in het Stealth Gear Gamma aan jullie tonen, de “photographers gloves”! Deze handschoenen zijn echt een must voor elke fotograaf. De buitenkant van je hand is bedekt met het standaard groene water- & stof afstotend materiaal en de binnenkant is bedekt met een zachte stof volledig gevuld met kleine anti-slip puntjes. Hierdoor kan je nog steeds een perfecte grip hebben op je camera en bedien je hem zonder enige moeite ! Ter hoogte van je wijsvinger en duim zijn er telkens kleine gaatjes gemaakt om deze vingers vrij te maken. Ter hoogte van de pols zit er een velcro om alles netjes te laten aansluiten. Wil je je handschoenen niet aandoen, maar ook niet opbergen, kan je ze gewoon aan je pols laten hangen door middel van een eenvoudig koordje. Zoals ik al zei, ik ben fan en heb ze altijd bij me.

De prijs
    De jacket (jas) gaat over de toonbank voor 249,95 euro. Gezien de kwaliteit en het feit dat het hier over een volledig aangepast kledinglijn gaat, kon ik mijn ogen niet geloven. Voor een goede jas van een gekend merk betaal je al snel 300 euro, maar dan heb je nog altijd een jas zonder geschikte fotografie-zakken. Als je een Gitzo “Four Seasons” jas koopt, heb je wel een aanpassing voor fotografen, maar jammer genoeg ben je dan al 449 euro armer …

De trousers (broek) kost je zo’n 99,95 euro en de handschoenen kosten slechts 39,95 euro. De handschoenen van aquatech (model: Sensory gloves) zijn zeker vergelijkbaar, maar kosten wel 50% meer!

Conclusie
    Stealth-gear is erin geslaagd om voor een erg democratische prijs enkele kledingstukken op de markt te brengen die duidelijk aangepast werden door fotografen die dagdagelijks in de natuur vertoeven met hun materiaal. De jas en broek vormen een goed geheel en houden je lichaam goed warm in barre tijden. De handschoenen zijn een must voor elke fotograaf!

Tip
    Als je overweegt Stealth Gear kledij aan te schaffen, ga deze dan steeds passen in een winkel!

Kijk voor meer informatie op www.stealth-gear.nl

Met vriendelijke groeten,
    Sven Michiels

PS Meer reviews kan je lezen op mijn website.

Re: Review Stealth Gear 2

tnx man

dit kan wel is heel praktisch zijn

vooral die handschoenen en jas

vooral in de zomer als bodywarmer

in de winter minder noodzakelijk omdat het dan te koud is voor de modellen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Re: Review Stealth Gear 2

opzoek naar een totaal ander product van dit zelfde merk kwam ik op dit artikel..

Mijn vraag/ opmerking is:

Deze spullen haal je toch gewoon voor 3 tientjes bij een dumpzaak?
      (handschoenen buitengesloten)

groen, stevig, warm, veel en grote zakken... een leger jas/broek

heb je zo 1/4 lens uitgespaard en toch bewezen kwaliteit.

het zal wel aan mij liggen..
      van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Working...
      X