Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp bij fototas

Ben op zoek naar een nieuwe fototas (schoudertas) maar dit is een beetje uitzichtloos.
    Wat moet er in:
    D 7000, 16-85 lens, 70-200 2.8 lens, 105 macro en een noch aan te schaffen groothoek.
    Ik zoek eigenlijk iets waar ik de D7000 met gemonteerde 70-200 in kan krijgen + de andere lenzen. Dan hoef ik deze niet iedere keer te demonteren om hem op te bergen.
    De Lowepro magnum 200 AW of Stealth Reporter 300AW (deze is toch vrij hoog) zouden in aanmerking kunnen komen.
    Iemand ervaring hiermee of met een ander type schoudertas ?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Photography is an art of observation.

Re: Hulp bij fototas

Ah, nog iemand die een fototas zoekt...Mijn favoriete onderwerp !

Een Magnum of Stealth Reporter heb ik niet, maar wél een Classified 250 AW (hetzelfde qua afmetingen als een 200 AW, maar met een laptopcompartiment dus iets groter). Ik gebruik 'm nu wel voor school, maar toen ik 'm net had heb ik eens geprobeerd met mijn 70-400 + A350 of hij erin kon. Ja, dat kan erin, maar ik zou 'm liever wat dieper hebben kunnen laten zitten (ben nu wel veel ruimte gewoon omdat ik een CompuTrekker gebruik). Die combinatie is ongeveer 28 à 29 centimeter hoog (met vooraan de lensdop erop en een gewone filter ertussen). Nu weet ik niet hoe hoog jouw combinatie zou zijn (ik denk net iets kleiner of gelijkaardig ?) maar als je het eens opmeet kunnen we eens kijken wat er zoal zou 'passen' .

Hou er wel rekening mee dat die Magnums niet gemaakt zijn om lang mee rond te lopen, want die zijn gebouwd als een tank ! Die zijn eigenlijk om met je hele arsenaal - bij wijze van spreken - van hot naar her te verhuizen (zoals op locatie, naar een studio van iemand, enz). Niet om een hele dag in een stad mee rond te gaan lopen. De Classifieds zijn een stuk lichter...

Als je de camera en lens plat zou leggen in een tas, kan je ook kijken naar de Nova 200 AW bijvoorbeeld. Hetzelfde principe als op de Magnum wat de rits aangaat: een gewoon stukje van de tas waar de rits over komt, dus kan er bijna niets in .

P.S.: als je een betere schouderriem wil, kan ik je de Vertebral Tech Shoulder Strap (ook van Lowepro) aanraden. Deze krijg je standaard bij de Magnums, maar ik heb 'm apart besteld voor m'n Classified 250 AW, aangezien deze veel beter is dan de schouderriem die erbij wordt geleverd.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb een Thinktank Retrospective 20 schoudertas en ben hier supertevreden over.

Ik draag hier een 17-55, een SB-900 en mijn D90 met batterygrip én 70-200 VRII erop gemonteerd vlotjes mee rond..het geheel is relatief compact voor het gestockeerde materiaal en toch heb ik nog plaats genoeg voor eventueel bijkomende macro- of vaste brandpuntslenzen in de toekomst.

En het belangrijkste van al: de tas is vrij 'stealth' zodat het niet opvalt dat ik met foto-apparatuur rondloop.

Er bestaat een topic over deze specifieke tas, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Comment

Bedankt voor de reacties; heb het eens juist opgemeten: D7000 met de 80-200 erop dat is precies 28 cm lang (incluis filter en dop) . Deze kan inderdaad plat liggen in de Nova 200 maar daar zit je wel erg op de limiet in de breedte (18 cm). Als ik men 16-85 lens recht naast de platliggende 70-200 zet kom ink net aan 18 cm (ongeveer 1 cm speling) dat gaat nipt worden, heb hiervan een foto gevonden: http://www.google.be/imgres?imgurl=h...ed=0CDgQ9QEwAg
        De bescherming moet er ook nog tussen. De Think Tank Retrospective 20 ziet er dan weer niet zo stevig uit, maar ik kan het mis hebben De draagriem ziet er wel prima uit. Zou er nog een ander op de markt zijn die een 2 à 3 cm breder is dan de Nova 200 ?
        Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
          Ik zoek eigenlijk iets waar ik de D7000 met gemonteerde 70-200 in kan krijgen + de andere lenzen. Dan hoef ik deze niet iedere keer te demonteren om hem op te bergen.
          Ik zou de Lowepro Classified 160 eens proberen
          de 200 zal natuurlijk ook gaan, maar die is weer een pak groter, en al wat je opsomt raakt net in de 160

(ik heb de mijne net gepakt voor een citytrip met body met 70-300 G en zonnekap gemonteerd + 16-80 + Nex met beide lenzen + 3 extra batterijen en nog wat spullen )
          Last edited by Sony63; 12 maart 2011, 22:47.
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Maar een 70-200 VR (II ?) gaat meer richting een 70-400G op dan je 70-300G ...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Maar een 70-200 VR (II ?) gaat meer richting een 70-400G op dan je 70-300G ...
              juist, die zijn 6 cm langer, vandaar dat ik schreef "met gemonteerde zonnekap"... dat is dan vergelijkbaar
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

God ja, daar had ik over gekeken ...ik ben gewoon (lees: verwend ) om mijn zonnekap in een apart gedeelte van mijn CompuTrekker AW te steken, dus ik hou er bijna geen rekening meer mee .

Comment

Working...
                X