Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie werkt met eyecups eyepieces ? handig ?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Wie werkt met eyecups eyepieces ? handig ?
Ik gebruik sinds een aantal maanden een standaard rubberen eyecup op de Nikon D700, en moet zeggen dat het een handig dingetje is voor buitenfotografie...vooral als je brildragend bent. Je sluit hierbij op een makkelijke manier het zijdelings invallend licht uit.Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.
-
Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk berichtZijn er mensen die met eyecups (zonder vergroter) werken?
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtJe zit ook minder rap met je neus je LCD scherm vettig te maken .Never resist temptation or it could go away...
Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtIk gebruik er een MET vergroter op m'n 50D, maar ben ook brildrager, vandaar.
Je zit ook minder rap met je neus je LCD scherm vettig te maken .
Groetjes
Ben namelijk geïnteresseerd om dat ook te kopen om dezelfde redenen : brildrager, vette neus, ... én ook om beter manueel te kunnen scherpstellen bij macro (ik heb wel al een hoekzoeker maar zoek nog iets voor "gewoon" gebruik).Master the craft, and the art will follow.
Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk berichtWelke (merk, type) gebruik je, en zie je met de vergroter nog de volledige zoeker ?
Ben namelijk geïnteresseerd om dat ook te kopen om dezelfde redenen : brildrager, vette neus, ... én ook om beter manueel te kunnen scherpstellen bij macro (ik heb wel al een hoekzoeker maar zoek nog iets voor "gewoon" gebruik).
Vergroot zo'n 30 %.
Groetjes
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtIk heb de EP-EX 15 van Canon.
Vergroot zo'n 30 %.
Groetjes
Op de site van Canon staat "The Canon EP-EX15 II Eyepiece Extender provides a 5/8" (15mm) extension of the cameras eyepiece away from the camera body and reduces the camera's viewfinder magnification by 30%. It is particularly useful for eyeglass wearers and prevents a user's face or nose from touching the camera body or LCD display." : die verkleint dus het beeld ...
Vandaar dat ik dit nooit heb willen kopen en toch wel interesse had in iets dat zou vergroten (de zoeker van een 50D mocht best wat groter ).
En nu kan ik dus niet meer volgenMaster the craft, and the art will follow.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk berichtToch wel bizar.
Op de site van Canon staat "The Canon EP-EX15 II Eyepiece Extender provides a 5/8" (15mm) extension of the cameras eyepiece away from the camera body and reduces the camera's viewfinder magnification by 30%. It is particularly useful for eyeglass wearers and prevents a user's face or nose from touching the camera body or LCD display." : die verkleint dus het beeld ...
Vandaar dat ik dit nooit heb willen kopen en toch wel interesse had in iets dat zou vergroten (de zoeker van een 50D mocht best wat groter ).
En nu kan ik dus niet meer volgen
Ik denk dat je in elke goede fotowinkel dit kleinood wel eens op je toestel mag plaatsen om te proberen, dan kun je zelf ondervinden of het het wil of niet..... kost ook maar peanuts hé. Ik meen ook eens gelezen te hebben dat er twee types bestaan, ééntje laat het me gewoon noemen en ééntje waar je bovenop de extender nog een hoekzoeker kunt plaatsen zonder dat je de extender eerst dient te verwijderen..... maar misschien heb ik dit ook verkeerd voor .
Groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht...Ik denk dat je in elke goede fotowinkel dit kleinood wel eens op je toestel mag plaatsen om te proberen, dan kun je zelf ondervinden of het het wil of niet..... kost ook maar peanuts hé. ...Groetjes
Alvast bedankt voor jouw info !Master the craft, and the art will follow.
Comment
-
Ik gebruik hier sinds kort op een 5D2 de EP-EX15.
Dit omdat ik met bril niet goed de hoeken kan zien en
zodoende niet zo makkelijk kan kaderen.
Het zoekerbeeld wordt met 0,5 verkleind!
Ook zijn de normaal rechte randen van het beeld ietsje
gebogen.
Ik werk er nog te kort mee om te zeggen of ik het iets vind.
Het grote zoeker beeld van de 5D2 wordt wel wat teniet gedaan maar
als ik hierdoor beter de foto in het "kader"kan zetten dan is dit voor mij
prima.
De prijs valt mee 15euro.
gr.ron.
Comment
-
k'heb eentje besteld, zie wel of ik het zal gebruiken of als het hoekenvulling wordt...
Comment
-
-
Ik heb er vandaag eentje toegekregen zonder glaasje en het lijkt me makkelijker. Ik heb ook nogal een fors geschapen neus, en een vettig schermpje. Kostte me dan ook maar een paar dollar...http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100
Comment
Comment