Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duracell Active Charge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duracell Active Charge?

Vond deze net op de site van Nkon.nl

Iemand ervaring met deze batterijen? (Black@Bandid mss?)
    Ze lijken mij sterk op een rebrand van de eneloop.

Re: Duracell Active Charge?

de uitleg op nkon.nl:

Deze oplaadbare batterijen hebben een zeer lage zelfontlading, dat wil zeggen dat ze bijna niet leeg lopen uit zichzelf. Dit in tegenstelling tot de normale Ni-Mh oplaadbare batterijen.

Made in Japan. Dit zijn dezelfde cellen als Eneloop AA.

lijkt me genoeg te zeggen en dan nog goedkoper dan de eneloops
    strobisme wordt er nog aantrekkelijker op
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      de uitleg op nkon.nl:
      ...
      Made in Japan. Dit zijn dezelfde cellen als Eneloop AA.[/I]

lijkt me genoeg te zeggen...
      OOOO BOY, ik moet leren lezen dus
      Had het totaal niet opgemerkt.
      is oud worden zeker?

We gaan die dus kopen in het vervolg, is 1 euro goekoper lol, 4 cellen = 2 pintjes bier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        We gaan die dus kopen in het vervolg, is 1 euro goekoper lol, 4 cellen = 2 pintjes bier
        Als je nog meer pintjes wil drinken, dan moet je deze kopen:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Een maand geleden kon je ze zelfs voor 5,99 per setje kopen, ik heb er nog 6,99 voor betaald.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          OOOO BOY, ik moet leren lezen dus
          Had het totaal niet opgemerkt.
          is oud worden zeker?

da zegde zelf he

vergeet ook niet de verzendkosten
          je kan er beter een aantal in een keer kopen, zo spaar je verzendkosten uit want voor 8€ kan je er redelijk wat laten afkomen, zo heb ik het toch gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als je nog meer pintjes wil drinken, dan moet je deze kopen:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Een maand geleden kon je ze zelfs voor 5,99 per setje kopen, ik heb er nog 6,99 voor betaald.
          het probleem is dat je deze niet constant vindt

Comment

het probleem is dat je deze niet constant vindt
            Ga eens kijken aan de kassa van een Aldi-winkel, daar liggen er meestal nog. Ik heb ze ook niet gekocht toen ze in de aanbieding stonden.

Maar door de reclame die ik hier heb gemaakt voor die accu's zou het misschien toch kunnen dat ze ondertussen allemaal verkocht zijn.

(Ik kom niet meer elke week in den Aldi, de Lidl is wat dichterbij, en er zijn daar minder parkeerproblemen.)
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ga eens kijken aan de kassa van een Aldi-winkel, daar liggen er meestal nog. Ik heb ze ook niet gekocht toen ze in de aanbieding stonden.

Maar door de reclame die ik hier heb gemaakt voor die accu's zou het misschien toch kunnen dat ze ondertussen allemaal verkocht zijn.

(Ik kom niet meer elke week in den Aldi, de Lidl is wat dichterbij, en er zijn daar minder parkeerproblemen.)
              kzal indd eens moeten gaan zien

en verkoopt de lidl ook dergelijke batterijen mss?

Comment

en verkoopt de lidl ook dergelijke batterijen mss?
                Daar hebben ze die al wel eens verkocht, maar bij de Lidl moet je er nog altijd heel vroeg bij zijn als je iets wil kopen dat in de folder staat (ze hebben altijd veel te weinig voorraad).
                Ik heb die dus nog niet kunnen testen...
                BD0338BE

Comment

Heb zo toch een beetje het gevoel dat de eneloop-types heel slecht tegen volledig ontladen kunnen. Ik gebruik die veel in zaklampen en speelgoed en merk dat de capaciteit heel snel achteruit gaat.
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Heb zo toch een beetje het gevoel dat de eneloop-types heel slecht tegen volledig ontladen kunnen. Ik gebruik die veel in zaklampen en speelgoed en merk dat de capaciteit heel snel achteruit gaat.
                    ??? geen enkele NiCd of NiMh kan daar tegen, eneloop or otherwise ... je mag dit type batterijen nooit verder ontladen dan minimum +0,9volt .. De door u aangehaalde "toestellen" zijn de typische nagel aan de doodskist voor dit type batterijen .. (Daarom schakelen oa fototoestellen zichzelf uit als de batterijen nog ong 1volt restspanning hebben!)
                    De ontlaadcurven en de mogelijke ompoling van polariteiten heb ik hier al tot in den treure toe, gepost !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Zoals regulus al zei kunnen ze daar inderdaad niet tegen.
                      Ook de lader speeld hier een rol in.
                      Snelladers zijn eigenijk af te raden.
                      Dit type batterijen laad je beter traag op.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Daarom schakelen oa fototoestellen zichzelf uit als de batterijen nog ong 1volt restspanning hebben!
                        De Pentax van mijn vriendin schakelt al uit bij volledig opgeladen Eneloops
                        Maar werkt wel prima met Alkalines.
                        Nu dacht ik 3x Eneloops en 1x Alkaline bij elkaar te zetten om de spanning te verhogen maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Kan dit de camera beschadigen?
                        Last edited by Mimo; 10 maart 2011, 01:37.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          De Pentax van mijn vriendin schakelt al uit bij volledig opgeladen Eneloops
                          Maar werkt wel prima met Alkalines.
                          Nu dacht ik 3x Eneloops en 1x Alkaline bij elkaar te zetten om de spanning te verhogen maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Kan dit de camera beschadigen?
                          Heeft die camera geen instelling voor het gebruikte batterij type? Nogal vreemd dat ze bij een n x 1,5V wel werkt en bij een n x 1,25V niet meer ... (oude?) camera ontworpen voor alkalines?

NiMH en alkalines mixen is uiteraard GEEN goed idee

Comment

Mixen is zeker geen goed idee. Zelfs niet als het allemaal NiMh zijn maar van verschillende merken bv. Laat staan verschillende technologie.

Ideaal is om meerdere cellen te kopen van zelfde merk en type en daar dan setjes van maken volgens jou gebruik (per 2 of per 4 bv) ifv de _gemeten_ capaciteit.
                            Veel van ons gebruiken hiervoor de gekende maha 9000 lader.

Als je gaat mixen maak je gewoon de zwakste cellen kappot met risico tot ompolen zelfs.

In jou geval zal er niets anders opzitten dan Alcalines verder te gebruiken dus.

Comment

Working...
                            X