Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

    Goeie dag.
    Ik ben op zoek naar een goed statief ter vervanging van mijn alu statief van velbon. Ik ga veel rally fotograferen en ben ook een fotografie cursus aan het volgen waar we veel op pad zijn met ons statief. Ik had deze zien staan en het leek me wel iets omdat ik dan niet met een driepoot en een monopod op weg moet. Zijn er hier die ervaring hebben met dit statief kwa stabiliteit want hij moet toch mijn D700 met grip en 70 - 200 vrII 2.8 dragen.
    Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

  • #2
    Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

    ik ben zelf ook aan het informeren en ik kom regelmatig reacties tegen waaruit blijkt dat Benro echt wel chinese brol is (uit elkaar vallen enzo) ook is blijkbaar Manfrotto beste prijs kwaliteit verhouding
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
      ik ben zelf ook aan het informeren en ik kom regelmatig reacties tegen waaruit blijkt dat Benro echt wel chinese brol is (uit elkaar vallen enzo) ook is blijkbaar Manfrotto beste prijs kwaliteit verhouding
      Hm, ik heb ook een Benro, maar uiteenvallen doet hij niet hoor. Weliswaar zijn er betere statieven maar deze zijn doorgaans ook duurder. Waar heb je dit gelezen ?

      Comment


      • #4
        Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

        Jaren geleden verscheen op het internet een artikel over een kapot balhoofd van Benro. Dit artikel is, voor zover ik kan nagaan, bijna uitsluitend de enige bron voor negatieve kritiek op de mechanische kwaliteiten van Benro. Nieuwere reviews beoordelen Benro's meestal als uiterst degelijk.
        99% van alle negatieve opmerkingen over de mechanische kwaliteit van Benro komt van personen die nog nooit een Benro vast gehad hebben, laat staan er een bezitten.
        Zelf heb ik sinds ongeveer een jaar een aluminium Benro met kantelbare middenzuil + een BH-1 balhoofd en een driewegbalhoofd. Een beetje zwaarder dan carbon, maar zeker een plus voor de stabiliteit.
        Aan geen enkel onderdeel is enig defect of slijtage merkbaar.

        Het voornaamste bezwaar dat je kan hebben tegen Benro is een ethisch bezwaar. Het bedrijf is begonnen als onderaannemer voor Gitzo (goedkopere lonen in China zeker ?), maar bouwde als snel - illegaal - op basis van de blueprints van Gitzo statieven en koppen onder de naam Benro.
        Canon 550D; TokTok, TamTam

        Comment


        • #5
          Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

          Dank u voor de reacties. Zal ook nog even rondkijken wat het zal worden. Misschien wordt het wel een gitzo maar deze leek mij wel interesant omdat je een poot kan afnemen en als monopod gebruiken.
          Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

          Comment


          • #6
            Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

            Voor alle duidelijkheid heb ik op het forum
            www.natuurfotografen.org eens navraag gedaan en zei zeiden dat een manfrotto voor mij het beste zal zijn (benro leek interessant vanwege de flexibele middenkolom)
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

              Ik heb de Benro C2691T + B-1.
              Op de Photokina heb ik de verschillende modellen uitgeprobeerd van de Benro-serie en de C2691T leek mij de beste keuze inzake gewicht versus stabiliteit.

              Superhandig: licht, compact en omvormbaar naar monopod. Bovendien kloppen de technische gegevens inzake lengte en gewicht zoals vermeld op hun website http://www.benro.nl/Statieven/Carbon...ef-KIT-M8.html !

              Stabiliteit: ik heb de test gedaan met een D700 + 300/4 AFS + TC 1.4E en de resultaten waren super. Ook op kritische sluitersnelheden zoals 1/15e.
              De 70-200/2.8 is even zwaar en haalde dezelfde resultaten.

              Ook het balhoofd is van degelijke kwaliteit (moet nauwelijks onderdoen voor mijn Arca-Swiss!). Geen creep; vast is vast. Benro heeft heel veel progressie gemaakt en de kwaliteitscontrole is niet meer vergelijkbaar met de perikelen in het verleden. Ik mag gerust stellen dat de afwerking van een Benro Carbon zeker op het niveau van Manfrotto staat.

              Het statief wordt geleverd met een handig draagtasje, een cameraplaatje en 2 sleuteltjes om schroefjes bij omvorming van monopod naar 3-poot vast te draaien.

              Persoonlijk vind ik dit ultra-handig reisstatief een aanrader met een heel behoorlijke prijs/kwaliteit.
              Benro verdient veel betere kritieken.
              Last edited by Leopard; 3 maart 2011, 18:24.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Benro C2691T + B-1 Transfunctional Carbon 5sectie

                Ik heb zelf de aluminium versie van de Transfunctional, zeker geen klagen van (buiten het gewicht soms). En ombouwen naar monopod gaat vrij snel.
                Sony A550 + glas

                Comment

                Working...
                X