Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 76 MZ5 voor Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 76 MZ5 voor Nikon D700

    Ik fotografeer met een Nikon D700 met 24-70 mm (2.8) en een flitser SB900 (richtgetal 48). Ik zit te denken om een Metz 76M5 (richtgetal 76) aan te schaffen. Vond namelijk de resultaten van een oude metz flitser CT60 (richtgetal 60) echt verbluffend. Mooi verspreid licht en geen slagschaduw.
    Ik fotografeer voornamelijk bruiloften, met daarbij behorende recepties en feesten.

    Iemand ervaring met deze flitser????

  • #2
    Re: Metz 76 MZ5 voor Nikon D700

    nee, maar wel met zijn klienere broertje de 50 MZ/5.
    Fotgrafeer zelf met Canon, dus een drama soms met opzetflitsers, ook al heb ik het zn vlaggeschip (580ex 2) blijft soms een drama.
    Dat was de reden dat ik een ouderwetse staaf erbij heb genomen, bij feesten en partijen een uitkomst, veel beter gespreid licht, veel constanter en lekker snel.
    Groot voordeel is ook de invulflits die erop zit, samen met bouncen kun je een komplete feestzaal uitlichten, ideaal.
    Maar mijn grootste voordeel is gewoon de contantheid tov een Canon flitser.

    Wel een extra accu erbij aanschaffen, dat is het enige nadeel (buiten het gewicht), de accu's gaan rond de 200-300 flitsen mee en de flitser is alleen maar te voeden met deze accu's.
    Ik heb zelf een drietal accu's erbij en dit is juist voldoende voor een hollandse feestavond.

    Het is wel een kostbare flitser, maar als je goed zoekt zijn er vaak aanbiedingen, de flitser is nl niet echt populair, zie ze vaak rond de 500 euro voorbij komen (excl sca adapter)
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Metz 76 MZ5 voor Nikon D700

      Ik werk met een oude Metz 45 CT5 staafflitser en ben hier eveneens uiterst tevreden van om dezelfde redenen als hierboven aangehaald (heeft ook een 2e invulflits)

      Als je het geld er wil aan geven, niet twijfelen. Veel beter dan een opzetflitser.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Metz 76 MZ5 voor Nikon D700

        Heb het even naast me neergelegt, maar ik ben het nog niet vergeten, ik denk toch een keer even naar kamera express te gaan daar verkopen ze hem namelijk, toch eens uitproberen, ik denk toch dat ik hem een keer ga aanschaffen, want inderdaad de opzetflitser is het licht niet altijd constant en de verspreiding is helemaal niet geweldig, dus thanks voor de reacties!

        Comment

        Working...
        X