Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e flitsset

    Ik ben een beginnend fotograaf en wil graag mijn 1e flitsset aanschaffen.

    Ik heb bijv. bij foto konijnenberg flitskoppen gezien vanaf €55, wil er best meer aan uitgeven maar kijk toch het meest uit naar een lage prijs/goede kwaliteit.

    Willen jullie mij alle tips geven die ik nodig zou kunnen hebben bij aanschaf van een flitsset? En welke flitsset vind jij een aanrader?

  • #2
    Re: 1e flitsset

    ohja :

    ik heb een redelijk donkere ruimte die ik kan ombouwen als studiootje, moet ik daar ook nog op letten bij het kiezen van een flitsset?

    Comment


    • #3
      Re: 1e flitsset

      55 euro?????

      Naarg ik ben ook graag gierig maar denk dat je toch zal mogen rekenen op een budget van minstens 10x zoveel om kleinschalig te starten nog maar.

      Je ruimte zelf is niet zo belangrijk op zich als het maar ruim genoeg is voor je materiaal + setup + modell(en) + jou. Een beetje hoog plafond is handig anders zit je zo er tegen te schuren met plu's en softboxen of hairlights. Graag hebben de modellen het ook warm dus doe da nie op een onverwarmde zolder bv of ze lopen allemaal weg
      Vergeet niet dat je ook nog veel ander "rommel" nodig zal hebben zoals reflectors, vlaggen en zo (om licht te blockeren), snoots, grids,...

      Graag hebben de modellen ook een kleine prive ruimte waar ze zich kunnen omkleden, reken ook op wat plaats voor je makeup artist en een tafel om eventueel een portable op te zetten zodat je wat fotos kan tonen.

      Qua materiaal is de prijs bij alle gekende merken rechtlijnig met gebruiksgemak en degelijkheid. Goedkoop is dan meestal wat sukkelen en niet echt geschikt om overal op verplaastsing mee te sleuren. Ook opletten voor opzet stukken of die compatible zijn.

      Ga eens naar een winkel waar ze dat materiaal verkopen en informeer je eerst goed.
      Informeer je dan nadien ook nog eens met internet af te schuimen voor je de knoop doorhakt.

      Comment


      • #4
        Re: 1e flitsset

        xafke zegt het al gedeeltelijk

        afhankelijk van je ruimte moet je gaan zien wat je nodig hebt
        ook de specificaties nalezen zoals herlaadtijd e.d.
        dit doet ook veel
        met goedkope flitsers ga je er niet komen in ieder geval
        de meeste start-sets bvb bij konijn draaien rond de 400-500 euro dacht ik
        je hoeft niet noodzakelijk zware flitsers aan te schaffen van 600 watt en meer, dit hangt af van je ruimte

        stap een winkel binnen met jouw vragen en uitleg hoe je het ziet en zij zullen je zeker op weg helpen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: 1e flitsset

          Beste frecklehead

          Zoals alle beginnende fotografen wil je het doen met een niet to groot budget veronderstel ik. Nu hangt het ook wel af van je kennis en eerdere ervaring met flitsers, paraplus enz. en welke type fotos en resultaat je wilt verkrijgen.

          Ik heb zelf ook een eerder donkere studio waardoor ik in goede verlichting moest investeren. Maar het geeft ook de mogelijkheid hiermee in te spelen op verschillende tijdschema's van de dag met dus verschillende sterkte van licht komend van buiten. Hierdoor bekom ik zeer natuurlijke en aangename effecten.

          Een goede verlichting is dus noodzakelijk maar creativiteit kan ook af en toe wat helpen !

          Heb je al eens gekeken op verschillende internet sites zoals cameranu, prostudio360, focusfx, enz wat ze aanbieden in sets ?? Inderdaad, 55 € is echt HEEEEL weinig !!

          Succes met studio lancering !

          Comment


          • #6
            Re: 1e flitsset

            Xafke heeft het hier al mooi uit de doeken gedaan.

            Ik wist niet dat er zo'n goedkope flitskoppen bestonden, een doodgewone bouwlamp kost al bijna zoveel
            Heb het even opgezocht; ik denk dat je de Jinbei Delicacy D-180 Studio Flitskop bedoeld.
            Deze heeft slechts 180w/s wat ik toch wat weinig vind voor portret fotografie - produkt fotografie zal wel kunnen.
            Ik zou toch uitkijken naar koppen die 250w/s minimaal halen. Voorkeur 300w/s die degelijk instelbaar zijn.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: 1e flitsset

              je niet zo op stang laten jagen, 55 euro is inderdaad weinig 9zal waarschijnlijk wel een kopje zijn zonder ook maar iets erbij), maar als je gewoon even bij Falcon Eyes kijkt (bv) dan zie er al mooie setjes bij staan van rond de 200 Euro, hier kun je al een begin mee maken, maar goedkoper zal haast niet lukken.

              Meetsal zit er bij een setje van rond de 200 euro twee stuks koppen van 150 Watt, 2 statieven en twee kleine softboxjes (of een softbox plus paraplu).

              Achtergronden kun je in het begin nog even experimenteren met bv lappen stof of fleesdekentjes, later eventueel met een achtergrond systeem en papierrollen.

              Dit setje wat je nu dus koopt is, mocht je kater meer willen, altijd nog te gebruiken als achtergond belichting, haarlichtjes etc.., dus een miskoop doe je haast nooit.

              Zo kun je het langzaam opbouwen naar een volledige set die aan alle eisen van portret voldoet en hoef je niet gelijk 400-600 euro uit te geven (kan wel, maar in beginsel hoeft niet).
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: 1e flitsset

                google es op elinchrom Dlite sets!!!
                of zoek op't forum

                daar ga je veel plezier aan hebben, ze kosten iets, maar gaan stukken beter zijn dan die startersets van jinbii, linkstar, flashking, ...
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: 1e flitsset

                  goedkoop starten, is bv met elinchrom d-lite of Bowens esprit
                  beide heel goeie instapflitsers waar je nog op kan uitbreiden qua softboxen etc, en evt nadien zwaardere flitsers kan bijzetten..

                  de Elinchrom D-lite IT word trouwens onmiddelijk met radiogestuurde zender geleverd, dus die moet je ook niet meer los bij aanschaffen
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e flitsset

                    Ik zou inderdaad niet voor het goedkoopste gaan maar een gulden middenweg kiezen ... en ik zou je ook de Elinchrom D-Lite 4 IT set aanraden, 400 watt is meer dan genoeg, 200 watt zal soms wat weinig zijn vrees ik, zeker als je nog een degelijke softbox gaat monteren (die vreten licht )

                    Koop een ToGo set met twee 400 Watt D-Lite koppen, zitten gelijk statieven bij (zijn niet de beste, maar zeker goed genoeg) en twee kleine softboxjes ... en belangrijk : een draadloze trigger voor je camera, de ontvangers zitten gewoon ingebouwd ... prachtig toch.

                    Ga dan even bij Foto-Walser.de kijken en koop een mooie octa box (140cm bvb) en een reflector ... en je kan beginnen !

                    Ik heb de mogelijkheid om met vier BXRi500 koppen te werken, en dat is echt de max, dus niet twijfelen en voor Elinchrom gaan, volgens mij één van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen die te krijgen zijn ...

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e flitsset

                      Ik zou je zeker ook de Elinchrom D-lite set aanraden. Het mooiste is de nieuwe IT versie. Ik heb zelf vorig jaar een set (400Ws) van de vorige generatie aangeschaft tegen een gereduceerd tarief ivm overjarig model. Bij die van mij zit dus geen ontvanger ingebouwd maar aangezien ik toch al in het bezit was van een Skyport triggerset was dit voor mij niet zo'n probleem.

                      Anyway, de Elinchrom D-Lite IT sets zijn best degelijk, zijn betrouwbaarder dan de meeste andere goedkopere merken zoals Falcon Eyes, etc en zijn uitgerust met zéér betrouwbare draadloze triggers... Die weigeren écht never nooit!
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment

                      Working...
                      X