Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnekap voor Canon 70-200 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnekap voor Canon 70-200 2.8

    Hallo,

    Ik heb onlangs een Canon Ef 70-200 2.8 gekocht.
    Nu, hier zat de Canon ET-74 zonnekap in.
    Op de site van Canon had ik gezien dat deze lens ook een andere kap heeft, de ET-83 B II.
    Nu is mijn vraag wat het voordeel en/of nadeel is van de 83 t.o.v. de 74.

    Voor diegene die het niet willen opzoeken en niet direct weten waarover ik het heb:
    De ET-74 is een gewone kap, de 83 heeft 2 'flappen' (ik weet niet hoe je dit precies noemt)

    Alvast bedankt!
    Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
    Al doende leert men, kritiek is dus welkom

  • #2
    Ik heb zelf de ET-83 B II.
    Ik wist zelfs niet eens dat er een ander model bestond da er op paste...
    Ik ben dus ook benieuwd.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

      Nuja, ik heb de lens tweedehands gekocht, en de ET-74 zat erbij in de doos...
      Volgens de Canon site zit er normaal een ET-83 II in, maarja, bij mij dus niet
      Kzou persoonlijk wel overwegen de 83 te kopen indien deze veel voordelen heeft t.o.v. de 74. Maar met m'n gebrekkige kennis weet ik dit dus niet ^^
      Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
      Al doende leert men, kritiek is dus welkom

      Comment


      • #4
        Ik had de mijne ook 2de hands gekocht. Wel getest, maar niet de moeite gedaan om de zonnekap er op te zetten. Bleek bij thuiskomst dat het een zonnekap voor een 24-70 was. Gebeld naar verkoper en die heeft me netjes de originele opgestuurd met verzekerde zending en heeft geld overgemaakt om de 24-70 zonnekap terug naar hem te sturen. Alles is dus in orde gekomen.

        Maar de zonnekap die jij hebt blijkt, na effe te hebben gegoogled, bedoeld te zijn voor de f/4 versie van de 70-200, en dus niet voor de f/2.8 die jij hebt. Het zou me al verbazen mocht die zonnekap zelfs perfect op jouw lens passen.

        Misschien dus ook best 's contact opnemen met de verkoper en vragen naar de originele zonnekap.

        En misschien idioot om dit te zeggen, maar controleer ook nog maar 's jouw 70-200mm... In het slechtste geval heb je 'n f/2.8 betaald, maar heb je 'n f/4 meegekregen.

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          En misschien idioot om dit te zeggen, maar controleer ook nog maar 's jouw 70-200mm... In het slechtste geval heb je 'n f/2.8 betaald, maar heb je 'n f/4 meegekregen.

          mvg,
          Bart
          Hier klopt inderdaad iets niet hoor, de ET-74 zonnekap past onmogelijk op een 70-200 f2.8 lens, die is gewoon te klein deze kap is inderdaad voor de 70-200 f4 lens met een filter diameter van 67mm terwijl de 2.8 versie met 77mm filters werkt en dus een ET-83 zonnekap nodig heeft !

          Toch eens even nakijken wat je nu juist gekocht hebt hoor !

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Hier klopt inderdaad iets niet hoor, de ET-74 zonnekap past onmogelijk op een 70-200 f2.8 lens, die is gewoon te klein deze kap is inderdaad voor de 70-200 f4 lens met een filter diameter van 67mm terwijl de 2.8 versie met 77mm filters werkt en dus een ET-83 zonnekap nodig heeft !

            Toch eens even nakijken wat je nu juist gekocht hebt hoor !

            Mark
            Ik blijf volgen...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

              Ok, ik heb het even gecontroleerd en de verkoper heeft wel degelijk de verkeerde info gegeven. Verklaard waarom het zo'n scherpe prijs was (uit de verpakking: 420 euri)
              Alles klopt dus =)
              Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
              Al doende leert men, kritiek is dus welkom

              Comment


              • #8
                Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                Ok, ik heb het even gecontroleerd en de verkoper heeft wel degelijk de verkeerde info gegeven. Verklaard waarom het zo'n scherpe prijs was (uit de verpakking: 420 euri)
                Alles klopt dus =)
                Als je hier spreekt over een 70-200 f4 non-IS versie vind ik 450 Euro voor een tweedehands absoluut geen koopje hoor ... nieuw kost deze maar 549 Euro ... dan neem je toch geen risico zeker
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                  Ok, ik heb het even gecontroleerd en de verkoper heeft wel degelijk de verkeerde info gegeven. Verklaard waarom het zo'n scherpe prijs was (uit de verpakking: 420 euri)
                  Alles klopt dus =)
                  Alles klopt dus??? Dat zou ik nog niet durven zeggen... Als ik jou goed begrijp, dan was het volgens de verkoper een f/2.8, maar het blijkt een f/4 te zijn. Het enige wat hier klopt is dat de zonnekap de juiste is bij de lens die je hebt.
                  Ik heb trouwens 580€ betaald voor mijn f/2.8 (geen IS).
                  Jij betaalde 420€ voor een 2de handse f/4? Ik mag toch hopen dat het om de IS versie gaat voor die prijs, want voor een luttele 130€ meer had je nu een splinternieuwe EF 70-200mm f/4.0 L USM bij Konijnenberg (inclusief 2 jaar garantie)

                  mvg,
                  Bart

                  PS: ik denk dat ik hem toch eens met een telefoontje/bezoekje wou vereren om wat verdere uitleg te krijgen over die verkeerde info...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    .. ... nieuw kost deze maar 549 Euro ...
                    en das 1000 Euro minder dan de F2.8!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                      't is inderdaad een non-IS lens.. maar hij is voor m'n neus uit de verpakking gegaan...
                      nuja... kvind persoonlijk wel erg dat ie een f/4 geeft ipv een f/2.8 maarja...
                      kheb hem nu al een week of 2-3 dus kan nu niemer gaan klagen vrees ik...
                      Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                      Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                        't is inderdaad een non-IS lens.. maar hij is voor m'n neus uit de verpakking gegaan...
                        nuja... kvind persoonlijk wel erg dat ie een f/4 geeft ipv een f/2.8 maarja...
                        kheb hem nu al een week of 2-3 dus kan nu niemer gaan klagen vrees ik...
                        Voor jouw neus uit de verpakking gegaan?? Leg me dat eens uit? De doos en zo was er nog bij, maar die heb je niet meegekregen?
                        F*ck man, ik denk dat ik niet snel genoeg aan die zijn deur zou kunnen zijn.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                          ik heb alles... ik wou gewoon eens testen (logisch), dus hij heeft de lens voor m'n neus uit de verpakking gedaan, en dan mocht ik testen. Dan heb ik betaald en voortgegaan met alles =)
                          (m.a.w. ik ben 1000% zeker dat het een nieuwe lens is... ik betaalde dus gwn minder voor de garantie dat ik dus niet heb..)
                          Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                          Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                          Comment


                          • #14
                            Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                            ik heb alles... ik wou gewoon eens testen (logisch), dus hij heeft de lens voor m'n neus uit de verpakking gedaan, en dan mocht ik testen. Dan heb ik betaald en voortgegaan met alles =)
                            (m.a.w. ik ben 1000% zeker dat het een nieuwe lens is... ik betaalde dus gwn minder voor de garantie dat ik dus niet heb..)
                            Maar ik snap nog steeds niet waarom jij nu niet boos bent of zo... Die pipo verkoopt jou iets anders als wat hij beweerde dat het was...
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: zonnekap voor Canon 70-200 2.8

                              tis nu nie dak et me nie aantrek ofzo... maja, tis ondertussen al te laat hé...
                              Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                              Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                              Comment

                              Working...
                              X