Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief D5000

Hallo,

Ik was eens aan het rondkijken voor een statief voor mijn Nikon D5000. Voorlopig heb ik alleen nog maar de kitlenzen en een 35mm 1.8 dus niets al te zwaar. Naar de toekomst zie ik dit wel alleen nog maar uitbreiden (flitser, zwaardere lenzen, ...). Nu heb ik eens zitten kijken en is mijn oog op dit statief gevallen:
    deze
    of
    deze
    Zijn dit goede statieven en past mijn fototoestel hierop want ik hoor hier nog zo dingen als extra statiefkoppen enzo. Heb ik dat ook nog nodig?

Alvast bedankt voor de uitleg!
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Re: Statief D5000

Ik zou u deze statieven niet aanraden voor uw DSLR. Ok, de prijs is aanlokkelijk en maximum draaggewicht lijkt ok, maar ik zou op niet alteveel stabiliteit rekenen. Een statief dient toch vooral om stabiel foto's te nemen, niet? vergeet ook niet dat je heel wat geld op dat ding gaat zetten en in de omschrijving kunnen ze de cijfers al niet garanderen naargelang de weersomstandigheden . Je kan eventueel met die 2e starten en zien wat het geeft. Kijk misschien 's naar een manfrotto 190, een velbon sherpa of een vanguard. Ietsje duurder, maar je zal er blij mee zijn.

Comment

velbon heeft de sherpa die mij goed bevalt
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Bedankt voor de tips!

Ben eens gaan rondkijken en is dit dan beter?
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...a-250-r-f.html

Past mijn toestel hier meteen op of moet ik nog iets van koppen/tussenstukken bijkopen?
        Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Comment

ik heb mij het statief manfrotto 055xprob en apart nog een kop 496rc2 van manfrotto aangeschaft en dat staat als een rots.
          Je kan er alle kanten mee op.
          Nadeel: flinke hap uit het budget en tamelijk zwaar om mee te zeulen.

je hebt wel kleinere en goedkopere statieven van manfrotto ook (190 reeks dacht ik)

Ik bedoel maar dat je best niet bespaard op een statief.
          Zeker als je wat verder wil gaan in fotografie, je kan het in alle takken van de fotografie gebruiken.

Kijk eens naar een 2dehands. Daar kan je misschien ook nog wel wat vinden.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

hallo iedereen,
            Ik heb gisteren bij foto Rubens Redget RTA-428 Steady Aliminium Tripod(44.98€)prachtige qualiteit voor deze prijs +Velbon QHD-410 Statief kop(34.97)aangescaft.Dus voor 80 € heel degelijk materiaal .Aan te raden

Zie cameranu.nl (jawel 139 €) bij fotorubens44.98

Mvg,

Banderas707
            Last edited by banderas707; 12 februari 2011, 19:16.

Comment

Working...
            X