Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monopod???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke monopod???

Hallo,

ik ben aan het uitkijken naar een geschikte monopod.
    Ik zie wel door de bomen het bos niet meer...

Ik wens geen al te groot budget uit te geven. Dus geen tips over zaken die 3 ŕ 400 euro kosten a.u.b.

Verder:
    - moet met gemak mijn 1D body met 70-200mm f/2.8 kunnen dragen.
    - liefst niet super zwaar en zo compact mogelijk volledig INgeschoven.
    - bij sommige ondervind ik problemen om het bevestigingsplaatje in het statiefhoofd te plaatsen doordat de body in de weg zit om het klepje/klemmetje open en dicht te doen... dus dat is ook een vereiste

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Echt niemand ervaring of tips??
    Of ligt 't aan onderstaande dat er geen reacties komen?
    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur
    Ik wens geen al te groot budget uit te geven.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Re: Welke monopod???

Ik heb de 434B van Manfrotto, en dat is bijzonder stevig, en ook groot genoeg om op ooghoogte staande te kunne werken. Ik heb die al jaren, en in die tijd heb ik daar 52 euro voor betaald.

Ik gebruik deze steeds met de 70-200 F2,8 en dus zonder extra balhoofd, ik monteer de lens op de monopod en kan wisselen van portait naar landscape door de lens in de gondel te draaien.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb een Manfrotto 681B gecombineerd met een Manfrotto 234RC monopod head. Is een goede monopod, kan jouw 1D & 70-200 met gemak dragen. Deze combinatie kost nog geen 100,-
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Statief waarschijnlijk wel, maar die max. 2,5 kg voor de statiefkop is weinig...
          En ook de minimumlengte is nog te groot.
          Maximum lengte is niet zo belangrijk want ik ben zelf maar 1m65

Comment

Kijk eens bij www.reallyrightstuff.com.
            Daar zijn er monopod koppen die tot 34 kg kunnen dragen. Alleen zijn ze nogal redelijk prijzig.
            Gitzo heeft een monopod in zijn assortiment van 41,5 cm : www.gitzo.com
            Last edited by Dannyvg; 9 februari 2011, 07:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv
              Kijk eens bij www.reallyrightstuff.com.
              Daar zijn er monopod koppen die tot 34 kg kunnen dragen. Alleen zijn ze nogal redelijk prijzig.
              Gitzo heeft een monopod in zijn assortiment van 41,5 cm : www.gitzo.com
              Als ik 13 kg afval, dan kan ik er zelf nog op zitten :P

Ik ga eens kijken maar die 41,5 cm, dat lijkt me wel interessant.

Comment

Ik gebruik er sinds kort ééntje in carbon van Calumet.

Lijkt mij goed en niet te zwaar.

Comment

Working...
                X