Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb-24

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sb-24

Beste forumleden,

Voor school heb ik een systeem-flitser nodig (Nikon), wat een dure aankoop is!
    Nu heb ik een Nikon SB-24 liggen thuis, maar werkt die ook met de Nikon D700?
    Ik gebruik mijn camera altijd op manuele stand, zeker in de situaties dat ik een flits zou gebruiken (feesten, portret).

Ik heb hier al wat over gelezen op dit forum, maar toch vraag ik het liefst... Dat ik zeker geen fouten maak.

Groeten,
    Jasper

Re: Sb-24

Heb je het zelf al geprobeerd?

Zie ook pag 381 gebruiksaanwijzing D700.

Groet Hans.

Comment

Wegens het feit dat ik echt nog niets weet over flitsers... heb ik dat nog niet geprobeerd.

Ok, ik had al naar dat hoofdstuk gekeken... Duidelijk niet goed genoeg!!
      Dankuwel!!

Dus als ik het goed begrijp, kan ik deze flits gebruiken, net alsof ik een andere flits gebruik?

Comment

De SB24 werkt op je D700, maar niet in TTL.
        Wel op manueel en in de A_stand.
        Als je echt reportages moet maken is TTL wel een must, maar om sporadisch eens te flitsen volostaat de SB24 goed.

Vermits je toch fotoschool volgt, zou dit geen probleem mogen vormen.

Comment

Op school leren we niet werken met Systeemflitsers... I know... dat is een flinke mispunt, ik heb het hun gevraagd... misschien dat het nog komt.

Nu, het is voor op feesten enzo, en redelijk vaak... (daar ik waarschijnlijk veel opdrachten zal krijgen binnenkort), misschien dus toch maar kijken voor een nieuwe flitser.

Comment

Working...
          X