Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

    Zou de Manfrotto kop 701HDV passen op de GT3530LS? En zou er een Manfrotto middenzuil op passen?

  • #2
    Re: Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

    Als de kop in de voet een 3/8" x 16 BSW of UNC draadgat heeft, dan wel. Welke middenzuil had je in gedachte?

    Groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

      Ik zoek een lichtgewicht (max. 2kg) maar groot statief (ca. 1m50 met middenzuil niet uit) en dat vind ik op het eerste zicht enkel bij Gitzo.
      Zit echter nog met Manfrotto koppen 501 en 503 en enkele snelwisselplaten. Bovendien vind ik het nuttig dat de kop op de middenzuil kan vastgeschroefd worden zoals bij Manfrotto.
      Dus een Manfrotto middenzuil 057 of 055 als dit zou passen.

      Comment


      • #4
        Re: Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

        Ik zie bij Manfrotto onder de nrs 057 en 055 geen losse middenkolommen staan, allen complete statieven.

        Als ik de middendop van een 3530LS uitneem, hou ik een gat van rond 70mm in het statief. Gitzo levert onder nr GS3510S een middenkolom voor een serie 3 systematic statief.

        Hierop kun je Manfrotto kop plaatsen, als er een 3/8" draadgat in zit.
        Groet Hans.

        Comment


        • #5
          Re: Gitzo GT3530LS met Manfrotto 701HDV

          Inmiddels statief en kop gekocht.Bevallen prima, Gitzo vangt trillingen heel goed op. De Manfrotto kop kan nu ook vastgezet worden zoals bij Manfrotto statieven.

          Comment

          Working...
          X