Ik ben me al tijden aan het orrienteren op een statief. Ik tijfel ondertussen tussen 2 statieven. De reden is dat ik niet het geld van een gitzo wil uitgeven maar toch een stuk degelijkheid wil.
Waar ik tussen twijfel is het volgende: Velbon 730 (carbon) + Manfrotto 055cxpro3.
+/- Velbon:
+ Zeer stevig.
+ Ziet er degelijk uit.
+ De hoogte met kolom in laagste stand.
- Grote om mee te nemen en voor macro in laagste stand.
- Lastiger met macro?
+/- Manfrotto:
+ Makkelijk in macro gebruik.
+ Licht.
+ Compact om mee te nemen in het veld.
- Minder stevig.
- Klemsysteem van de poten lijkt mij onhandiger.
- Misschien iets te laag in hoogste stand met kolom neer.
Ik wil het statief gebruiken voor lange sluitertijden in de nacht en macro. De velbon heeft zijn voordeel in de nacht door zijn stabiliteit. De manfrotto lijkt mij handiger bij macro's omdat deze iets veelzijdiger is door de kolom die kan kantelen. Kunnen jullie mij toevallig nog wat tips geven waardoor de keuze makkelijker wordt?
Waar ik tussen twijfel is het volgende: Velbon 730 (carbon) + Manfrotto 055cxpro3.
+/- Velbon:
+ Zeer stevig.
+ Ziet er degelijk uit.
+ De hoogte met kolom in laagste stand.
- Grote om mee te nemen en voor macro in laagste stand.
- Lastiger met macro?
+/- Manfrotto:
+ Makkelijk in macro gebruik.
+ Licht.
+ Compact om mee te nemen in het veld.
- Minder stevig.
- Klemsysteem van de poten lijkt mij onhandiger.
- Misschien iets te laag in hoogste stand met kolom neer.
Ik wil het statief gebruiken voor lange sluitertijden in de nacht en macro. De velbon heeft zijn voordeel in de nacht door zijn stabiliteit. De manfrotto lijkt mij handiger bij macro's omdat deze iets veelzijdiger is door de kolom die kan kantelen. Kunnen jullie mij toevallig nog wat tips geven waardoor de keuze makkelijker wordt?
Comment